Деякі біологічні, поведінкові та соціальні аспекти використання парфумерії у вибірці населення України (повідомлення 1. вікові асоціації)
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-8025.2022.271043Ключові слова:
Парфумерія, Україна, фактори вибору парфумерії, неоригінальні парфумерні продукти, старіння парфумів, гендерна спрямованість парфумерії, синтетичні та натуральні інгредієнти ароматівАнотація
Мета. У дослідженні було вивчено деякі аспекти, пов’язані з використанням парфумерії, які потенційно можуть впливати на вибір парфумерії людиною, зокрема, серед населення України різних вікових груп. Досліджено фактори, які пов’язані з вибором парфумерії, стан обізнаності респондентів щодо якості, безпеки та існуючих стереотипів щодо характеристик парфумерії та потенційного шкідливого впливу на організм людини.
Матеріали та методи. Аналіз було виконано на вибірці з 124 мешканців України. Респондентам, які були вибрані випадковим чином, була запропонована розроблена нами анкета, що включала 15 пунктів щодо демографічних характеристик обстежуваних та питань, пов’язаних із використанням парфумерії та стереотипних уявлень про неї. Для аналізу зв’язків між якісними ознаками використовували критерій узгодженості Пірсона χ2.
Результати та обговорення. Близько 98 % обстежуваних осіб в Україні користується парфумерією. Знайдено асоціації між віком та ймовірністю покупки учасниками дослідження неоригінальної парфумерної продукції та інформованістю про безпеку різних парфумерних продуктів. Встановлено, що визначальними факторами при виборі парфумерії є певний аромат, в той час як бренду надається другорядне значення. Продемонстровано підвищення ефекту бренду в більш старших вікових групах населення. Встановлено поведінкові особливості використання парфумерії: у молодших жінок це пов’язано з підвищенням самооцінки, з віком фокус переміщується на бажання позитивного впливу на настрій від використання певного аромату. Однак, у всіх вікових групах основною метою використання парфумерії було названо поліпшення емоційного стану. Жінки середнього віку є більш демократичними у виборі парфумерії певної гендерної спрямованості.
Висновки. Вперше в Україні проведено пілотне дослідження щодо пошуку можливих асоціацій деяких біологічних, поведінкових та демографічних особливостей та використання парфумів. Такі фактори, як вік та рівень освіти, є перспективними для подальшого аналізу обраної проблематики
Посилання
- Vasiliauskaite, V., Evans, T. S. (2019). Social success of perfumes. PLOS ONE, 14 (7), e0218664. doi: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0218664
- Herz, R. S.; Gottfried, J. (Ed.) (2011). Perfume. Neurobiology of Sensation and Reward. Boca Raton: CRC Press/Taylor & Francis. Available at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK92802/
- Kliszcz, A., Danel, A., Puła, J., Barabasz-Krasny, B., Możdżeń, K. (2021). Fleeting Beauty – The World of Plant Fragrances and Their Application. Molecules, 26 (9), 2473. doi: https://doi.org/10.3390/molecules26092473
- Kazakova, I., Lebedynets, V., Kovalenko, S., Kazakova, V. (2021). Research of the activities of the enterprises of the perfume and cosmetic industry of Ukraine. EUREKA: Health Sciences, 2, 44–55. doi: https://doi.org/10.21303/2504-5679.2021.001700
- Pacholczyk-Sienicka, B., Ciepielowski, G., Albrecht, Ł. (2021). The First Application of 1H NMR Spectroscopy for the Assessment of the Authenticity of Perfumes. Molecules, 26 (11), 3098. doi: https://doi.org/10.3390/molecules26113098
- Hananeh, W., Ghbari, F., Rukibat, R., Zghoul, M., Ismail, Z. (2021). Effects of fake and original perfumes on the presence, numbers, and distribution of mast cells in selected tissues in rats. Open Veterinary Journal, 11 (2), 277–282. doi: https://doi.org/10.5455/ovj.2021.v11.i2.11
- Hager, E., Chen, J., Zhao, L. (2022). Minireview: Parabens Exposure and Breast Cancer. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19 (3), 1873. doi: https://doi.org/10.3390/ijerph19031873
- Fransway, A. F., Fransway, P. J., Belsito, D. V., Warshaw, E. M., Sasseville, D., Fowler, J. F. et al. (2019). Parabens. Dermatitis, 30 (1), 3–31. doi: https://doi.org/10.1097/der.0000000000000429
- Sindle, A., Martin, K. (2021). Art of Prevention: Essential Oils – Natural Products Not Necessarily Safe. International Journal of Women’s Dermatology, 7 (3), 304–308. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijwd.2020.10.013
- Alrasheed, M., Albalawi, O., Aljallal, M., Alqahtani, A. S. (2021). Prevalence and Risk Factors of Self-Reported Perfume Sensitivity in Saudi Arabia. Healthcare, 9 (10), 1248. doi: https://doi.org/10.3390/healthcare9101248
- Amerongen, C. C. A., Ofenloch, R. F., Cazzaniga, S., Elsner, P., Gonçalo, M., Naldi, L., Svensson, Å. et al. (2021). Skin exposure to scented products used in daily life and fragrance contact allergy in the European general population ‐ The EDEN Fragrance Study. Contact Dermatitis, 84 (6), 385–394. doi: https://doi.org/10.1111/cod.13807
- Fisher, A. A., Dooms-Goossens, A. (1976). The effect of perfume “ageing” on the allergenicity of individual perfume ingredients. Contact Dermatitis, 2 (3), 155–159. doi: https://doi.org/10.1111/j.1600-0536.1976.tb03016.x
- Blakeway, J. M., Frey, M. L., Lacroix, S., Salerno, M. S. (1987). Chemical reactions in perfume ageing. International Journal of Cosmetic Science, 9 (5), 203–214. doi: https://doi.org/10.1111/j.1467-2494.1987.tb00475.x
- Iseki, S., Motoki, K., Sakata, R., Kitagami, S. (2021). How Semantically Labeled Scent-Gender Associations Influence the Evaluations of Scent and Texture. Frontiers in Psychology, 12. doi: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.713329
- Hovis, N., Sheehe, P., White, T. (2021). Scent of a Woman – Or Man: Odors Influence Person Knowledge. Brain Sciences, 11 (7), 955. doi: https://doi.org/10.3390/brainsci11070955
- Pinkas, A., Gonçalves, C. L., Aschner, M. (2017). Neurotoxicity of fragrance compounds: A review. Environmental Research, 158, 342–349. doi: https://doi.org/10.1016/j.envres.2017.06.035
- Al-Saleh, I., Elkhatib, R. (2015). Screening of phthalate esters in 47 branded perfumes. Environmental Science and Pollution Research, 23 (1), 455–468. doi: https://doi.org/10.1007/s11356-015-5267-z
- Croijmans, I., Beetsma, D., Aarts, H., Gortemaker, I., Smeets, M. (2021). The role of fragrance and self-esteem in perception of body odors and impressions of others. PLOS ONE, 16 (11), e0258773. doi: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0258773
- Lenochová, P., Vohnoutová, P., Roberts, S. C., Oberzaucher, E., Grammer, K., Havlíček, J. (2012). Psychology of Fragrance Use: Perception of Individual Odor and Perfume Blends Reveals a Mechanism for Idiosyncratic Effects on Fragrance Choice. PLoS ONE, 7 (3), e33810. doi: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0033810
- Sowndhararajan, K., Kim, S. (2016). Influence of Fragrances on Human Psychophysiological Activity: With Special Reference to Human Electroencephalographic Response. Scientia Pharmaceutica, 84 (4), 724–751. doi: https://doi.org/10.3390/scipharm84040724
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Olga Filiptsova, Olexander Bashura, Olga Naboka, Oleksandra Kran, Maksym Almakaiev, Halyna Kukhtenko, Tetiana Martyniuk, Yuliia Osypenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.