Деякі біологічні, поведінкові та соціальні аспекти використання парфумерії у вибірці населення України (Повідомлення 2. Асоціації з рівнем освіти)
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-8025.2023.277216Ключові слова:
Парфумерія, Україна, фактори вибору парфумерії, рівень освіти, війна, ефект губної помадиАнотація
Мета. Дослідження являє собою продовження попереднього вивчення різних аспектів, пов’язаних з використанням парфумерії, які можуть характеризуватися певними асоціаціями з рівнем освіти українських споживачів. Для аналізу було обрано фактори, які мають пряме або опосередковане біологічне та медичне значення, та відповідно можуть мати потенційний вплив на безпеку використання парфумерної продукції людиною.
Матеріали та методи. В аналіз було включено інформацію про 124 особи, які мешкають на території України. Респонденти відповідали на питання розробленої нами анкети щодо деяких аспектів використання парфумерії. Статистичний аналіз передбачав використання критерію узгодженості Пірсона χ2.
Результати та обговорення. Більшість вивчених аспектів, пов’язаних з використанням парфумерії, демонструє асоціації, обумовлені залежністю рівня освіти від віку. Аналіз показав, що люди з будь-якою освітою частіше всього (приблизно у половині випадків або більше) при виборі парфуму орієнтуються на його аромат. Дослідження продемонструвало, що більшість респондентів вважають, що ціна парфуму залежить від сукупності факторів, а саме від складу продукції, бренду та вартості упаковки. Більше 80 % осіб, незалежно від рівня освіти, вважають, що стійкість парфуму, безумовно, належить до ознак якості. Найпоширенішою думкою серед осіб усіх рівнів освіти була та, що неоригінальні парфуми можуть більш негативно впливати на здоров’я людей, ніж оригінальна продукція. Простежено «ефект губної помади» щодо парфумерної продукції (попит на предмети «доступної розкоші» в часи економічних криз та війн).
Висновки. Дослідження доповнило встановлені раніше асоціації віку та деяких біологічних та поведінкових аспектів використання парфумів серед населення України даними щодо наявності або відсутності подібних асоціацій відносно рівня освіти
Посилання
- McGann, J. P. (2017). Poor human olfaction is a 19th-century myth. Science, 356 (6338). doi: https://doi.org/10.1126/science.aam7263
- Borg, C., Oosterwijk, T. A., Lisy, D., Boesveldt, S., de Jong, P. J. (2019). The influence of olfactory disgust on (Genital) sexual arousal in men. PLOS ONE, 14 (2), e0213059. doi: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0213059
- von Wuthenau, K., Segelke, T., Kuschnereit, A., Fischer, M. (2021). Glass authentication: Laser ablation-inductively coupled plasma mass spectrometry (LA-ICP-MS) for origin discrimination of glass bottles. Talanta, 235, 122686. doi: https://doi.org/10.1016/j.talanta.2021.122686
- Filiptsova, O., Bashura, O., Naboka, O., Kran, O., Almakaiev, M., Kukhtenko, H. et al. (2022). Some biological, behavioral and social aspects of the perfumery use in the Ukrainian population sample (part 1. age associations). ScienceRise: Biological Science, 4 (33), 18–26. doi: https://doi.org/10.15587/2519-8025.2022.271043
- Rodrigues, A. E., Nogueira, I., Faria, R. P. V. (2021). Perfume and Flavor Engineering: A Chemical Engineering Perspective. Molecules, 26 (11), 3095. doi: https://doi.org/10.3390/molecules26113095
- Ncube, E. N., Steenkamp, L., Dubery, I. A. (2020). Ambrafuran (AmbroxTM) Synthesis from Natural Plant Product Precursors. Molecules, 25(17), 3851. doi: https://doi.org/10.3390/molecules25173851
- Yang, S., Tian, H., Sun, B., Liu, Y., Hao, Y., Lv, Y. (2016). One-pot synthesis of (−)-Ambrox. Scientific Reports, 6 (1). doi: https://doi.org/10.1038/srep32650
- Stepanyuk, A., Kirschning, A. (2019). Synthetic terpenoids in the world of fragrances: Iso E Super®is the showcase. Beilstein Journal of Organic Chemistry, 15, 2590–2602. doi: https://doi.org/10.3762/bjoc.15.252
- Gomes, C. L., de Lima, A. C. A., Loiola, A. R., da Silva, A. B. R., Cândido, M. C. L., Nascimento, R. F. (2016). Multivariate Classification of Original and Fake Perfumes by Ion Analysis and Ethanol Content. Journal of Forensic Sciences, 61 (4), 1074–1079. doi: https://doi.org/10.1111/1556-4029.13070
- Hananeh, W., Ghbari, F., Rukibat, R., Zghoul, M., Ismail, Z. (2021). Effects of fake and original perfumes on the presence, numbers, and distribution of mast cells in selected tissues in rats. Open Veterinary Journal, 11 (2), 277. doi: https://doi.org/10.5455/ovj.2021.v11.i2.11
- Noiesen, E., Munk, M. D., Larsen, K., Johansen, J. D., Agner, T. (2007). Difficulties in avoiding exposure to allergens in cosmetics. Contact Dermatitis, 57 (2), 105–109. doi: https://doi.org/10.1111/j.1600-0536.2007.01170.x
- Bahl, A., Garza, H. D. L., Lam, C., Vashi, N. A. (2022). The lipstick effect during COVID-19 lockdown. Clinics in Dermatology, 40 (3), 299–302. doi: https://doi.org/10.1016/j.clindermatol.2021.11.002
- Hill, S. E., Rodeheffer, C. D., Griskevicius, V., Durante, K., White, A. E. (2012). Boosting beauty in an economic decline: Mating, spending, and the lipstick effect. Journal of Personality and Social Psychology, 103 (2), 275–291. doi: https://doi.org/10.1037/a0028657
- Netchaeva, E., Rees, M. (2016). Strategically Stunning. Psychological Science, 27 (8), 1157–1168. doi: https://doi.org/10.1177/0956797616654677
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Olga Filiptsova, Olga Naboka, Svitlana Bobro, Olexander Bashura, Yuliia Osypenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.