Цифрові інструменти в управлінській діяльності закладу загальної середньої освіти
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2025.331116Ключові слова:
цифровізація, цифрова трансформація, цифрове освітнє середовище, заклад загальної середньої освіти, цифрова компетентність, цифрова платформа, цифрові інструменти, електронний документообіг, дистанційне навчання, цифрова грамотністьАнотація
У сучасних умовах розвитку суспільства цифровізація освітніх процесів зазнає стрімких трансформацій. Метою статті є проаналізувати можливості інтеграції цифрових інструментів в управлінську діяльність закладу загальної середньої освіти. У дослідженні використано теоретичні напрацювання українських та зарубіжних дослідників, аналіз нормативно-правових документів, а також практичний огляд цифрових платформ і систем, які можуть бути використані в управлінні закладом загальної середньої освіти. У статті зазначено основні завдання для закладу освіти та для керівника для створення цифрового освітнього середовища. На основі аналізу наукових праць дослідників зазначено виконання наступних дій для того, щоб адаптуватися до цифровізації в освіті. У статті наведено приклади автоматизованих систем моніторингу якості освіти, платформ для дистанційного навчання, інструментів зворотного зв’язку та аналітики даних. Окрему увагу приділено цифровим сервісам для підвищення кваліфікації педагогічних працівників та організації внутрішнього електронного документообігу. Також наголошено на необхідності ведення сайту закладу освіти та наведено варіанти конструкторів сайтів. Успішна цифрова трансформація управлінської діяльності закладу загальної середньої освіти потребує системного підходу, створення стратегії цифрового розвитку закладу, використання перевірених цифрових платформ, підвищення цифрової компетентності всіх учасників освітнього процесу та гарантування інформаційної безпеки. Інклюзивність, гнучкість та ефективність цифрових інструментів сприятимуть підвищенню якості освіти та управлінських процесів. Запровадження цифрових технологій має супроводжуватись постійною оцінкою їхньої ефективності та адаптацією до конкретних потреб закладу освіти
Посилання
- Umanets, V. (2023). Digitalization of educational and administrative processes in vocational (vocation-technical) education institutions. Science and Technology Today, 2 (16), 321–336. https://doi.org/10.52058/2786-6025-2023-2(16)-321-336
- Buriak, O. (2021). Tsyfrovi instrumenty v upravlinskii diialnosti zakladu zahalnoi serednoi osvity. Osvita na Luhanshchyni, 4 (65), 52–60.
- Arisoy, B. (2022). Digitalization in education. Cypriot Journal of Educational Sciences, 17 (5), 1799–1811. https://doi.org/10.18844/cjes.v17i5.6982
- Yampol, Y. (2024). Using information and digital technologies for improving education quality management in general secondary education institutions. Information Technologies and Learning Tools, 102 (4), 148–162. https://doi.org/10.33407/itlt.v102i4.5383
- Atabik, Nurfuadi, Hidayat, I., Masruri, Nur, S. (2024). Digitalization of Educational Quality Management in Higher Education. Revista de Gestão Social e Ambiental, 18 (7), e06776. https://doi.org/10.24857/rgsa.v18n7-133
- Marzak, M., Belghmi, M. (2024). Embracing Digitalization in Education. International Journal of Innovation and Applied Studies, 43 (4), 892–895.
- Makhnevych, D., Verbovskyi, I., Kysla, O. (2024). Vplyv tsyfrovykh instrumentiv na efektyvnist planuvannia osvitnoho protsesu v ZZSO. Zbirnyk tez dopovidei naukovoi konferentsii vykladachiv ta molodykh naukovtsiv Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu imeni Ivana Franka z nahody Dniv nauky. Zhytomyr: Zhytomyrskyi derzh. un-t im. I. Franka, 89–94.
- Glušac, D. (2024). Digitalization and Legal Education. XV International Conference on Information Technology and Development of Education ITRO 2024. Zrenjanin: Technical Faculty "Mihajlo Pupin", 356–384.
- Alencar, A. R. D., Castro, A. M., Soares, D. T. D., Amaral, L. D. S. V. E. V., Gomes, R. L. R. (2024). Digitalization And Participation In Education: Opportunities, Challenges, And Initiatives In The Digital World. IOSR Journal of Humanities and Social Science, 29 (10), 18–26. https://doi.org/10.9790/0837-2910011826
- Tangwe, A. T., Nizeyumukiza, J. (2025). Digitalization for Equity and Inclusion: Fostering Sustainability in Education. Journal of Higher Education and Learning, 2 (1), 19–33. Available at: https://www.researchgate.net/publication/390318620_Original_Paper_Digitalization_for_Equity_and_Inclusion_Fostering_Sustainability_in_Education Last accessed: 25.04.2025
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Yana Hrytsai

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.




