Навчання англійської мови майбутніх фахівців суднової енергетики та його специфіка

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2025.338595

Ключові слова:

навчання, навчання майбутніх фахівців, навчання англійської мови майбутніх фахівців суднової енергетики, морська англійська мова, готовність до професійної діяльності

Анотація

У статті розглядається питання навчання англійської мови майбутніх фахівців суднової енергетики та його специфіка. Дослідником визначено поняття навчання як «цілеспрямований процес передавання та засвоєння знань, умінь та навичок (ЗУН) для розвитку і адаптації особистості до вимог суспільства при активній взаємодії усіх учасників цього процесу», а термін «навчання майбутніх фахівців» розглядається як «цілеспрямована активна взаємодія викладача і студентів з метою передачі та засвоєння необхідних для майбутнього фаху ЗУН». Автором детально розглянуто термін «готовність» який пропонується розуміти як «інтегровану якість особистості, сформовану нею під час навчання, яка забезпечує можливість ефективно виконувати певну діяльність», та термін «готовність до професійної діяльності» – як «інтегровану якість особистості, сформовану нею під час навчання за фахом, яка забезпечує можливість ефективно виконувати професійні функції». Ґрунтуючись на цих поняттях автором наукової статті розкрита сутність поняття «навчання англійської мови майбутніх фахівців суднової енергетики», яка сформульована як «цілеспрямована активна взаємодія викладача і студентів факультету суднової енергетики на заняттях з англійської мови (професійного спрямування) з метою передачі та усвідомленого засвоєння необхідних фахових ЗУН для забезпечення можливості майбутнім спеціалістам ефективно виконувати свої професійні функції». У дослідженні проаналізована специфіка навчання англійської мови майбутніх фахівців суднової енергетики, яка характеризується: дуальністю навчання: після другого курсу студенти проходять плавальну практику; змісті навчання їх майбутнього фаху

Біографія автора

Уляна Ігорівна Ляшенко, Херсонська державна морська академія

Кандидат педагогічних наук

Кафедра англійської мови в судновій енергетиці

Посилання

  1. Mizhnarodna konventsiia pro pidhotovku i dyplomuvannia moriakiv ta nesennia vakhty 1978 roku (1978). Mizhnarodna konventsiia Mizhnarodnoi morskoi orhanizatsii. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_053#Text
  2. Manilski popravky do dodatka do Mizhnarodnoi konventsii pro pidhotovku i dyplomuvannia moriakiv ta nesennia vakhty (PDNV) 1978 roku (1978). Popravky Mizhnarodnoi morskoi orhanizatsii. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/896_052#Text
  3. Pro zatverdzhennia Polozhennia pro zvannia osib komandnoho skladu morskykh suden ta poriadok yikh prysvoiennia (2013). Nakaz Ministerstva infrastruktury Ukrainy No. 567. 07.08.2013. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1466-13#n15
  4. Kodeks torhovelnoho moreplavstva Ukrainy (1995). Kodeks Ukrainy No. 176/95-VR. 23.05.1995. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/176/95-%D0%B2%D1%80#Text
  5. Pro vyshchu osvitu (2014). Zakon Ukrainy No. 1556-VII. 01.07.2014. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text Last accessed: 07.06.2020
  6. Pro osvitu (2017). Zakon Ukrainy No. 2145-VIII. 05.09.2017. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
  7. Pro naukovu i naukovo-tekhnichnu diialnist (2015). Zakon Ukrainy No. 848-VIII. 26.11.2015. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/848-19#Text
  8. Pro Derzhavnu natsionalnu prohramu "Osvita" ("Ukraina XXI stolittia") (1993). Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy No. 896. 03.11.1993. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/896-93-%D0%BF#Text
  9. Pro nevidkladni zakhody shchodo zabezpechennia funktsionuvannia ta rozvytku osvity v Ukraini (2005). Ukaz prezydenta Ukrainy No. 1013/2005. 04.07.2005. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1013/2005#Text
  10. Pro zatverdzhennia Polozhennia pro orhanizatsiiu navchalnoho protsesu u vyshchykh navchalnykh zakladakh (1993). Nakaz Ministerstva osvity Ukrainy No. 161. 02.06.1993. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0173-93#Text
  11. Honcharenko, S. U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk. Kyiv: Lybid, 373. Available at: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/106820/1/%D0%93%D0%BE%D0%BD%D1%87%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.%20%D0%9F%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%281%29.pdf
  12. Yahupov, V. V. (2002). Pedahohika. Kyiv: Lybid, 560. Available at: https://eduknigi.com/ped_view.php?id=23
  13. Lozova, V. I., Trotsko, H. V. (2002). Teoretychni osnovy vykhovannia i navchannia. Kharkiv: OVS, 400. Available at: https://dspace.hnpu.edu.ua/items/4cf5f96d-0962-4164-a3da-dbf5e33b9f35
  14. Mashbyts, Yu. I. (2009). Navchalna tekhnolohiia (psykholohichnyi analiz). Aktualni problemy psykholohii: Psykholohichna teoriia i tekhnolohiia navchannia, 8 (6), 166–177.
  15. Chorna, N. B. (2012). Sutnist ta struktura hotovnosti do profesiinoho samorozvytku maibutnikh uchyteliv mystetskykh spetsialnostei. Pedahohichni nauky. Visnyk Zaporizkoho natsionalnoho universytetu, 1 (17), 192–196. Available at: https://web.znu.edu.ua/herald/issues/2012/ped-1-2012/192-196.pdf
  16. Piekhota, O. M., Starieva, A. M. (2005). Osobystisno oriientovane navchannia: pidhotovka vchytelia. Mykolaiv: Ilion, 272. Available at: https://e-catalog.mk.ua/CBS/143A47F6-A461-43C1-9584-4503F36436DA/
  17. Savchyn, M. V., Tsarov, Yu. O. (2006). Hotovnist ofitsera do profesiino-upravlinskoi diialnosti. Problemy zahalnoi ta pedahohichnoi psykholohii, VIII (6), 243–250.
  18. Kots, M. O. (1997). Komunikatyvna pidhotovka maibutnoho vchytelia interaktsiinymy metodykamy. [Extended abstract of PhD thesis; National Pedagogical Dragomanov University].
  19. Kulakova, M. V. (2006). Formuvannia hotovnosti do profesiinoi diialnosti v maibutnikh fakhivtsiv u vyshchykh morskykh navchalnykh zakladakh. [PhD thesis; South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky].
  20. Karamushka, L. M. (1997). Psykholohichni osnovy upravlinnia v systemi serednoi osvity. Kyiv: Instytut zmistu ta metodiv navchannia, 180.
  21. Kostiushko, Yu. O. (2005). Pedahohichni umovy pidhotovky maibutnoho vchytelia do mizhosobystisnoi vzaiemodii v sytuatsii konfliktu. [Extended abstract of PhD thesis; Zhytomyr Ivan Franko State University].
  22. Semichenko, V. A. (1992). Kontceptciia tcelostnosti i ee realizatciia v protcesse podgotovki budushchikh uchitelei. [Doctoral dissertation; National Pedagogical Dragomanov University].
  23. Pelekh, Yu. V. (2011). Problemno-poshukovyi pidkhid do vyznachennia struktury formuvannia tsinnisno-smyslovoi hotovnosti maibutnoho pedahoha do profesiinoi diialnosti. Pedahohichni nauky. Zbirnyk naukovykh prats, 47–52. Available at: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/934/1/Pelekh.pdf
  24. Tiutiunnyk, O. V. (2012). Zmist i struktura profesiinoi hotovnosti maibutnikh sotsialnykh pedahohiv do profilaktyky narkotychnoi zalezhnosti sered starshoklasnykiv. Osvita doroslykh yak faktor rozvytku dorosloi liudyny v umovakh suchasnykh sotsialnykh zmin. Cherkasy, 143–150.
  25. Kondrashova, L. V. (2006). Kontseptsiia «Vzaiemodii moralnykh i psykholohichnykh yakostei u zmisti pedahohichnoho profesionalizmu». Profesiine stanovlennia maibutnoho vchytelia, 6–34.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-25

Як цитувати

Ляшенко, У. І. (2025). Навчання англійської мови майбутніх фахівців суднової енергетики та його специфіка. ScienceRise: Pedagogical Education, (3 (64), 49–55. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2025.338595

Номер

Розділ

Педагогічна освіта