Навчання англійської мови майбутніх фахівців суднової енергетики та його специфіка
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2025.338595Ключові слова:
навчання, навчання майбутніх фахівців, навчання англійської мови майбутніх фахівців суднової енергетики, морська англійська мова, готовність до професійної діяльностіАнотація
У статті розглядається питання навчання англійської мови майбутніх фахівців суднової енергетики та його специфіка. Дослідником визначено поняття навчання як «цілеспрямований процес передавання та засвоєння знань, умінь та навичок (ЗУН) для розвитку і адаптації особистості до вимог суспільства при активній взаємодії усіх учасників цього процесу», а термін «навчання майбутніх фахівців» розглядається як «цілеспрямована активна взаємодія викладача і студентів з метою передачі та засвоєння необхідних для майбутнього фаху ЗУН». Автором детально розглянуто термін «готовність» який пропонується розуміти як «інтегровану якість особистості, сформовану нею під час навчання, яка забезпечує можливість ефективно виконувати певну діяльність», та термін «готовність до професійної діяльності» – як «інтегровану якість особистості, сформовану нею під час навчання за фахом, яка забезпечує можливість ефективно виконувати професійні функції». Ґрунтуючись на цих поняттях автором наукової статті розкрита сутність поняття «навчання англійської мови майбутніх фахівців суднової енергетики», яка сформульована як «цілеспрямована активна взаємодія викладача і студентів факультету суднової енергетики на заняттях з англійської мови (професійного спрямування) з метою передачі та усвідомленого засвоєння необхідних фахових ЗУН для забезпечення можливості майбутнім спеціалістам ефективно виконувати свої професійні функції». У дослідженні проаналізована специфіка навчання англійської мови майбутніх фахівців суднової енергетики, яка характеризується: дуальністю навчання: після другого курсу студенти проходять плавальну практику; змісті навчання їх майбутнього фаху
Посилання
- Mizhnarodna konventsiia pro pidhotovku i dyplomuvannia moriakiv ta nesennia vakhty 1978 roku (1978). Mizhnarodna konventsiia Mizhnarodnoi morskoi orhanizatsii. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_053#Text
- Manilski popravky do dodatka do Mizhnarodnoi konventsii pro pidhotovku i dyplomuvannia moriakiv ta nesennia vakhty (PDNV) 1978 roku (1978). Popravky Mizhnarodnoi morskoi orhanizatsii. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/896_052#Text
- Pro zatverdzhennia Polozhennia pro zvannia osib komandnoho skladu morskykh suden ta poriadok yikh prysvoiennia (2013). Nakaz Ministerstva infrastruktury Ukrainy No. 567. 07.08.2013. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1466-13#n15
- Kodeks torhovelnoho moreplavstva Ukrainy (1995). Kodeks Ukrainy No. 176/95-VR. 23.05.1995. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/176/95-%D0%B2%D1%80#Text
- Pro vyshchu osvitu (2014). Zakon Ukrainy No. 1556-VII. 01.07.2014. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text Last accessed: 07.06.2020
- Pro osvitu (2017). Zakon Ukrainy No. 2145-VIII. 05.09.2017. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
- Pro naukovu i naukovo-tekhnichnu diialnist (2015). Zakon Ukrainy No. 848-VIII. 26.11.2015. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/848-19#Text
- Pro Derzhavnu natsionalnu prohramu "Osvita" ("Ukraina XXI stolittia") (1993). Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy No. 896. 03.11.1993. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/896-93-%D0%BF#Text
- Pro nevidkladni zakhody shchodo zabezpechennia funktsionuvannia ta rozvytku osvity v Ukraini (2005). Ukaz prezydenta Ukrainy No. 1013/2005. 04.07.2005. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1013/2005#Text
- Pro zatverdzhennia Polozhennia pro orhanizatsiiu navchalnoho protsesu u vyshchykh navchalnykh zakladakh (1993). Nakaz Ministerstva osvity Ukrainy No. 161. 02.06.1993. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0173-93#Text
- Honcharenko, S. U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk. Kyiv: Lybid, 373. Available at: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/106820/1/%D0%93%D0%BE%D0%BD%D1%87%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.%20%D0%9F%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%281%29.pdf
- Yahupov, V. V. (2002). Pedahohika. Kyiv: Lybid, 560. Available at: https://eduknigi.com/ped_view.php?id=23
- Lozova, V. I., Trotsko, H. V. (2002). Teoretychni osnovy vykhovannia i navchannia. Kharkiv: OVS, 400. Available at: https://dspace.hnpu.edu.ua/items/4cf5f96d-0962-4164-a3da-dbf5e33b9f35
- Mashbyts, Yu. I. (2009). Navchalna tekhnolohiia (psykholohichnyi analiz). Aktualni problemy psykholohii: Psykholohichna teoriia i tekhnolohiia navchannia, 8 (6), 166–177.
- Chorna, N. B. (2012). Sutnist ta struktura hotovnosti do profesiinoho samorozvytku maibutnikh uchyteliv mystetskykh spetsialnostei. Pedahohichni nauky. Visnyk Zaporizkoho natsionalnoho universytetu, 1 (17), 192–196. Available at: https://web.znu.edu.ua/herald/issues/2012/ped-1-2012/192-196.pdf
- Piekhota, O. M., Starieva, A. M. (2005). Osobystisno oriientovane navchannia: pidhotovka vchytelia. Mykolaiv: Ilion, 272. Available at: https://e-catalog.mk.ua/CBS/143A47F6-A461-43C1-9584-4503F36436DA/
- Savchyn, M. V., Tsarov, Yu. O. (2006). Hotovnist ofitsera do profesiino-upravlinskoi diialnosti. Problemy zahalnoi ta pedahohichnoi psykholohii, VIII (6), 243–250.
- Kots, M. O. (1997). Komunikatyvna pidhotovka maibutnoho vchytelia interaktsiinymy metodykamy. [Extended abstract of PhD thesis; National Pedagogical Dragomanov University].
- Kulakova, M. V. (2006). Formuvannia hotovnosti do profesiinoi diialnosti v maibutnikh fakhivtsiv u vyshchykh morskykh navchalnykh zakladakh. [PhD thesis; South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky].
- Karamushka, L. M. (1997). Psykholohichni osnovy upravlinnia v systemi serednoi osvity. Kyiv: Instytut zmistu ta metodiv navchannia, 180.
- Kostiushko, Yu. O. (2005). Pedahohichni umovy pidhotovky maibutnoho vchytelia do mizhosobystisnoi vzaiemodii v sytuatsii konfliktu. [Extended abstract of PhD thesis; Zhytomyr Ivan Franko State University].
- Semichenko, V. A. (1992). Kontceptciia tcelostnosti i ee realizatciia v protcesse podgotovki budushchikh uchitelei. [Doctoral dissertation; National Pedagogical Dragomanov University].
- Pelekh, Yu. V. (2011). Problemno-poshukovyi pidkhid do vyznachennia struktury formuvannia tsinnisno-smyslovoi hotovnosti maibutnoho pedahoha do profesiinoi diialnosti. Pedahohichni nauky. Zbirnyk naukovykh prats, 47–52. Available at: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/934/1/Pelekh.pdf
- Tiutiunnyk, O. V. (2012). Zmist i struktura profesiinoi hotovnosti maibutnikh sotsialnykh pedahohiv do profilaktyky narkotychnoi zalezhnosti sered starshoklasnykiv. Osvita doroslykh yak faktor rozvytku dorosloi liudyny v umovakh suchasnykh sotsialnykh zmin. Cherkasy, 143–150.
- Kondrashova, L. V. (2006). Kontseptsiia «Vzaiemodii moralnykh i psykholohichnykh yakostei u zmisti pedahohichnoho profesionalizmu». Profesiine stanovlennia maibutnoho vchytelia, 6–34.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Uliana Liashenko

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.




