Вплив системи матеріалопотоків на навколишнє середовище промислових зон

Автор(и)

  • Marina Khara Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет», вул. Університетська, 7, м. Маріуполь, Україна, 87555, Україна https://orcid.org/0000-0002-6818-7938
  • Andrii Lyamzin Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет», вул. Університетська, 7, м. Маріуполь, Україна, 87555, Україна https://orcid.org/0000-0002-6964-845X

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.180371

Ключові слова:

транспортна складова, промислова зона, екологічна стійкість, екологічна характеристика, коефіцієнт трансформації

Анотація

Об'єктом дослідження є транспортна складова, як базовий елемент середовища промислових зон. У роботі розглядається аналітичний підхід до визначення закономірностей залежності екологічності системи матеріалопотоків від характеристик транспортної складової. Запропонована модель інтелектуальної системи управління ефективністю і екологічністю на основі декомпозиції промислових транспортних комплексів на дві складові, що відрізняються способами і умовами утворення викидів забруднень: підсистему стаціонарних джерел і підсистему пересувних джерел.

Отримані результати дозволяють виділити ряд особливостей природи впливу матеріалопотоків на середовище промислових зон, які згруповані у базові аналітичні групи загроз і можливостей розвитку досліджуваного об'єкту з середньою експертною оцінкою (е. о.), а саме:

– група загрози: слабе стратегічне планування діяльності і його розвиток (12,8 е. о.); істотна залежність фінансового стану від об'ємів замовлень декількох видатних споживачів (9,6 е. о.); слабка правова база, що регламентує екологічну безпеку діяльності об'єкту (6,6 е. о.); впровадження зарубіжних інноваційних рішень в діяльність об'єкту (11,8 е. о.); інтенсивне оновлення існуючих механізмів екологічного захисту (2,8 е. о.);

– група можливості: кадрові можливості створення потужної інженерної бази і професійної команди менеджерів (14,6 е. о.); ефективне використання інформаційних технологій (5,6 е. о.); впровадження функцій сітілогістики (5,6 е. о.); вдосконалення якості транспортних послуг (10 е. о.); створення спеціалізованого центру управління процесом забезпечення екологічної стійкості об'єкту (10 е. о.).

Отримані результати дослідження ступеня впливу матеріальних потоків на навколишнє середовище промислової зони підтверджують робочу гіпотезу авторів. Ця гіпотеза заснована на розгляді транспортних систем і екологічної безпеки їх роботи, як єдиного цілого і ступеня їх взаємодії протягом усього життєвого циклу їх розвитку.

Біографії авторів

Marina Khara, Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет», вул. Університетська, 7, м. Маріуполь, Україна, 87555

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра транспортних технологій промислових підприємств

Andrii Lyamzin, Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет», вул. Університетська, 7, м. Маріуполь, Україна, 87555

Кандидат технічних наук, доцент, завідувач кафедри

Кафедра технології міжнародних перевезень і логістики

Посилання

  1. Czamanski, S., Ablas, L. A. de Q. (1979). Identification of Industrial Clusters and Complexes: a Comparison of Methods and Findings. Urban Studies, 16 (1), 61–80. doi: https://doi.org/10.1080/713702464
  2. Bergman, E. M., Feser, E. J. (1999). Industrial and Regional Clusters: Concepts and Comparative Application. West Virginia University.
  3. Liamzin, A. O. (2008). Efektyvnist transportnoi systemy promyslovoho raionu v pryportovomu lohistychnomu lantsiuhu postavky zernovykh. Kharkiv, 21.
  4. Lyamzin, A., Khara, M., Marintseva, K. (2016). Synergetic character of architectural elements of transportaion networks of industrial areas. Proceedings of the National Aviation University, 68 (3), 80–88. doi: https://doi.org/10.18372/2306-1472.68.10920
  5. Lyamzin, A. A., Khara, M. V. (2019). Base principles of influence of transport processes on ecosystem of street – travelling environment of industrial zones. Modern engineering and innovative technologies = Heutiges Ingenieurwesen und innovative Technologien, 7, 69–74. Available at: https://www.sworld.com.ua/meait/issue07-02.pdf
  6. Kostyanetskiy, K. P. (1969). Razvitie transporta v metallurgii. Moscow: Metallurgizdat. 332.
  7. Thoma, L. (1995). City-Logistik: Konzeption – Organisation – Implementierung. Wiesbaden: Dt. Univ.-Verl. [u.a.], 283. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-322-99450-9
  8. Golitsyn, G. A., Petrov, V. M. (1991). Informatsiya – povedenie – tvorchestvo. Moscow: Nauka, 224.
  9. Movchan, Ya. (1999). The way forward: How tо profile the relationship between biodiversity аnd economy in the Environment for Europe Ministerial Process. Proceedings of the European Conference «Globalisation, Ecology and Еconomy». Bridging World, 77–85.
  10. Albert, R. E., Train, R. E., Anderson, E. (1977). Rationale Developed by the Environmental Protection Agency for the Assessment of Carcinogenic Risks. JNCI: Journal of the National Cancer Institute, 58 (5), 1537–1541. doi: https://doi.org/10.1093/jnci/58.5.1537
  11. Bartke, S., Schwarze, R. (2015). No perfect tools: Trade-offs of sustainability principles and user requirements in designing support tools for land-use decisions between greenfields and brownfields. Journal of Environmental Management, 153, 11–24. doi: https://doi.org/10.1016/j.jenvman.2015.01.040
  12. Puzachenko, Yu. G. (1989). Ekosistemy v kriticheskih sostoyaniyah. Moscow: Nauka, 155.
  13. Maskell, P., Kebir, L. (2006). What qualifies as a cluster theory. Cluster and Regional Development. Critical reflections and explorations. New York: Routledge, 30–49.
  14. Gal'perin, M. V. (2005). Ekologicheskie osnovy prirodopol'zovaniya. Moscow: Nauka, 256.

Опубліковано

2019-07-12

Як цитувати

Khara, M., & Lyamzin, A. (2019). Вплив системи матеріалопотоків на навколишнє середовище промислових зон. Technology Audit and Production Reserves, 4(3(48), 12–19. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.180371

Номер

Розділ

Екологія та технології захисту навколишнього середовища: Оригінальне дослідження