Технології штучного інтелекту, доповненої, віртуальної та змішаної реальностей в освітньому процесі: перспективи розвитку в Україні
DOI:
https://doi.org/10.31865/2709-840082024316951Анотація
Проаналізовано ключові напрями та завдання розвитку технологій штучного інтелекту, зокрема в освітньому процесі, де основною метою є підготовка кваліфікованих кадрів. У контексті загальної середньої освіти виділено важливість розвитку цифрової грамотності учнів, інтеграції цифрових інструментів у навчальний процес і підготовки педагогів до впровадження технологій штучного інтелекту.
Розглянуто можливості використання AI-технологій у закладах середньої освіти. Серед них – індивідуалізація навчання, автоматизація адміністративних і навчальних процесів, застосування дистанційних платформ, гейміфікація навчання, а також впровадження віртуальних наставників, чат-ботів, VR, MR і AR-технологій. Такі інструменти не лише підвищують ефективність освітнього процесу, але й сприяють формуванню навичок майбутнього. Зокрема, учні розвивають соціальні навички, уміння взаємодіяти з інтелектуальними системами, освоюють основи програмування, принципи машинного навчання, критичне мислення та креативність.
В умовах воєнного стану особливу увагу приділено створенню штучним інтелектом інтерактивних навчальних середовищ. Вони дозволяють учням засвоювати матеріал навіть за пошкодженої інфраструктури навчальних закладів. Таким чином, впровадження технологій штучного інтелекту в освіту не лише сприяє модернізації навчального процесу, але й забезпечує гнучкість і стійкість освітньої системи перед сучасними викликами.
Посилання
Кабінет Міністрів України (2020) Про схвалення Концепції розвитку штучного інтелекту в Україні (від 2 грудня 2020 р. № 1556-р) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-2020-%D1%80#Text
Стратегія розвитку штучного інтелекту в Україні: монографія [за заг. ред. А. І. Шевченка]. Київ: ІПШІ, 2023. https://doi.org/10.15407/development_strategy_2023
Fedorenko E.G., Kaidan N.V., Velychko V.Ye. and Soloviev V.N. Gamifcation when studying logical operators on the Minecraft Edu platform, in CEUR Workshop Proceedings, vol. 2898, pp. 107–118, 2021. https://doi.org/10.31812/123456789/4624
Кайдан, Н.В, Тараненко Г. Мотивація освітнього процесу засобами гейміфікації. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ, Випуск 13, с. 74-78, 2023 DOI: https://doi.org/10.31865/2413-26672415-3079132023295357
Кремень, В. Г., Биков, В. Ю., Ляшенко, О. І., Литвинова, С. Г., Луговий, В. І., Мальований, Ю. І., Пінчук, О. П., & Топузов, О. М. (2022). НАУКОВО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ: СТАН, ПРОБЛЕМИ, ПЕРСПЕКТИВИ: Наукова доповідь загальним зборам НАПН України «Науково-методичне забезпечення цифровізації освіти України: стан, проблеми, перспективи», 18-19 листопада 2022 р. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(2), 1-49. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4223
Кайдан В.П., Федоренко О.Г. Застосування штучного інтелекту в процесі навчання фізики, Матеріали Всеукраїнської наково-практичної конференції "Теорія і практика використання інформаційних технологій в умовах цифрової трансформації освіти, 29 червня 2023 року м. Київ, с.28-31, ISBN 978-966-931-286-0
Serhiy O. Semerikov, Andrii M. Striuk Augmented Reality in Education 2023: innovations, applications, and future directions. In. AREdu 2023: 6th International Workshop on Augmented Reality in Education, May 17, 2023, Kryvyi Rih, Ukraine, https://ceur-ws.org/Vol-3844/paper00.pdf
Величко В.Є., Федоренко О.Г., Хорішко Д.С. Інноваційні технології навчання на уроках математики. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ, Випуск 14, 2024, с.97-105, https://doi.org/10.31865/2413-26672415-3079142024311451
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Технології електронного навчання
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.