Калінін О.В. Перспективність диверсифікації на сучасному етапі економічного розвитку
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.10.2014.35754Ключові слова:
диверсифікація, стратегія, конгломерат, ефективністьАнотація
У статті розглядається одна з самих часто вживаних стратегій розвитку діяльності підприємства - диверсифікація. У роботі вивчені переваги і недоліки таких стратегій диверсифікації як диверсифікація в незв'язані галузі, відновлення, економія, реструктуризація портфеля та ін. Особливо відмічена стратегія багатонаціональної диверсифікації, що дозволяє компаніям скоординовано інвестувати в розробки, що проводяться на міжнародному рівні і отримувати значні переваги в умовах глобальної конкуренції. Стратегії диверсифікації не є взаємовиключними, можуть використовуватися комбіновані залежно від індивідуальних характеристик компанії для посилення її конкурентних позицій, служити основою розвитку її інноваційної діяльності. Виявлений важливий компонент управління диверсифікацією інноваційної компанії - аналіз розриву між поточним станом компанії і її стратегічними планами по розвитку, «гeп-аналiз», що дістав назву, або «аналіз розривів», за допомогою методів якого компанія здатна організовувати пошук шляхів для досягнення поставлених цілей і визначати необхідні ресурси і підходи. Були визначені різні аспекти цієї стратегії, а також її практичне застосування в господарській діяльності - у вигляді створення диверсифікованих компаній - конгломератів. У статті представлені позитивні і негативні сторони проведення диверсифікації бізнесу у рамках однієї компанії. Автором були виділені основні напрями проведення успішної диверсифікації. Яка б понизила фінансові втрати від переорієнтації, а також виходу на нові ринки збуту і сегменти діяльності. Також були представлені статистичні дані про фінансовий стан найбільших світових конгломератів, як прикладу ефективності проведення диверсифікаціїПосилання
Ansoff I. H. Strategic Management / I. H. Ansoff. - New Jersey. - 1989. – 519 p. (Eng)
Ivanov U. B. The theoretical basis of competitive business strategy: monogr. / U.B. Ivanov. – H.: VD «INZhEK», 2006. – 384 s. (Rus)
Kolosok V.М. Methodology of development of strategic management of large industrial enterprises: monogr. / V.М. Kolosok. Mariupol: DVNZ «PDТU», 2012. – 247 p. (Rus)
Loghutova T.G. (2007) “The Complex management by export activity of major industrial concern” : monograph ,Mariupol: SHEI «PSTU» - 290 p.
Lukshinov A.N. Strategic management: ucheb. posobie dlya vuzov. - М.: UNITI-DANA, 2000. - 375 p. (Rus)
Mackogon Y.V. (2008), “Crisis in a world economy: strategic priorities of metallurgy of Ukraine”, Ed. №1(10), pp .86-95.
Mackogon Y.V. (2008),”Mining and ferrous metal industry of Ukraine : myths and reality”, Mirror weekly, vol. № 34, p. 3.
Meskon M. Principles of Management / M. Meskon, M. Albert, F. Hedouri. - M. : Delo, 1999. – 800 s.