S. Belous-Sergeeva. Innovative potential of development of entrepreneurship.
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6725.34.2017.129318Keywords:
innovative entrepreneurship, nonlinearity, self-development, strategy.Abstract
Entrepreneurship is a special type of economic activity where innovation is the basis of effective coupling factors of production in the process of creation of public utilities. This process is largely determined by the quantity and quality of natural resources, their availability for use, volume and qualitative parameters of fixed capital, level of technology, the availability of labor resources and their educational and qualification characteristics, demand for manufactured goods and the ability to make full use of the expanding amount of resources, the ability distribution in the national economy available resources to obtain maximum quantities of high-quality products, etc. To be effective, each of these factors requires the development achievements of the STP in introduction of innovations that enable the creation of innovations and their practical implementation in the form of a new product, investing, providing for the change of generations of equipment and technologies, effective use of these innovations, economic growth.
References
- 1. Верхоглядова Н. І., Каширнікова І. О. Методичний підхід до визначення інноваційного потенціалу підприємства / Н. І. Верхоглядова, І. О. Каширнікова. – [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2458.
- 2. Сиротинська Н. М. Сутність інноваційного потенціалу промислових підприємств / Н. М. Сиротинська // Економічний простір. – 2011. – 55. – с. 255-260.
- 3. Ареф’єва О.В., Коренков О. В. Управління потенціалом розвитку підприємства: монографія/ О. В. Ареф’єва, О. В. Коренков. – К.: ГРОТ, 2004.
- 4. Ілляшенко С. М. Управління інноваційним розвитком: проблеми концепції, методи: навч. посіб. / С. М. Ілляшенко. – Суми: Університетська книга, 2003.-278 с.
- 5. Шипуліна Ю. С. Механізм регулювання економіки.-2008.- №3. - С. 58-63.
- 6. Чухрай Н. Формування інноваційного потенціалу підприємства: маркетингове і логістичне забезпечення: монографія/ Н. Чухрай. – Львів: Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2002.
- 7. Фарат О. В., Русин-Гриник Р. Р. Формування структури інноваційного потенціалу підприємства та особливості управління його розвитком/ О. В. Фарат, Р. Р. Русин-Гриник.- [Електронний ресурс].- Режим доступу: http://ena.lp.edu.ua:8080/bitstream/ntb/18782/1/57-273-278.pdf
- 8. Гриньов А. В. Оцінка інноваційного потенціалу підприємства / А. В. Гриньов // Проблеми науки. — 2003. — № 12. — С. 12—17.
- 9. Краснокутська Н. С. Потенціал підприємства: формування та оцінка: [навч. посіб.] / Н. С. Краснокутська. — К.: Центр навчальної літератури, 2005. — 352 с.
- 10. Богма О. С. Сутність інноваційного потенціалу підприємства/ О. С. Богма. [Електронний ресурс] - Режим доступу:- http://web.znu.edu.ua/herald/issues/2011/eco_2011_1/2011_1/012-15.pdf
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Світлана Олександрівна Білоус-Сергєєва

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The journal uses the Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) licence, which means that the authors retain copyright and allow others to freely use, modify, adapt, distribute articles; even for commercial purposes - provided that the authorship and source are indicated. Full text of the licence: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.uk.
