Модель стейкхолдер-менеджменту в системі управління корпоративною соціальною відповідальністю.
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6725.34.2017.129528Ключові слова:
корпоративна соціальна відповідальність, стейкхолдер, стейкхолдер-менеджмент, управління відносинами, концептуальна модель.Анотація
Розвиток стейкхолдерської теорії у рамках концепції корпоративної соціальної відповідальності передбачає необхідність здійснення системної діяльності з взаємодії із групами зацікавлених осіб, що сприяє зростанню довгострокових конкурентних переваг та забезпеченню стійкого розвитку бізнесу. У статті запропонована концептуальна модель ефективного управління відносинами зі стейкхолдерами, яка базується на положеннях інструментального, ресурсного, стосункового, а також колабораційного підходів до концепції корпоративної соціальної відповідальності. Розроблена модель є стратегічною системою цілей, завдань побудови взаємовигідних відносин з групами зацікавлених сторін та відображає комплекс умов, принципів, механізму та інструментів його реалізації. Основною метою ефективного стейкхолдер-менеджменту визнано забезпечення сталого розвитку бізнесу, що опосередковується завданнями сприяння інтеграції інтересів стейкхолдерів у систему корпоративного управління, формування і реалізації стосункового потенціалу, досягнення певного рівня корпоративної соціальної відповідальності, створення довгострокових конкурентних переваг. У розвиток стосункового підходу до стейкхолдер-менеджменту у статті запропоновано нову економічну категорію - «стосунковий потенціал», як здатність підприємства отримувати вигоду з ефективного використання стосункових активів, які базуються на системі взаємовідносин підприємства і груп стейкхолдерів, що сприяє зростанню його конкурентних переваг. Впровадження розробленого концептуального підходу до ефективного стейкхолдер-менеджменту дозволить формувати та реалізовувати стратегію розвитку суб’єкта корпоративної соціальної відповідальності відповідно до інтересів ключових груп зацікавлених сторін та забезпечувати ефективне досягнення поставлених стратегічних цілей.
Посилання
- 1. Drucker P. F. Management: Tasks, Responsibilities, Practices / P. F. Drucker. – NY : Harper&Row, 1994. – P. 840.
- 2. Bekono Ohana S. Les comportements relationnels des entreprises: Elements d’une typologie (Relational Behavior of Firms: Elements of a Typology) / S. Bekono Ohana // La Revue des Sciences de Gestion. – 2011. – № 251 (5). – P. 201–213.
- 3. Castaldi C. Strategic purchasing and innovation: relational view / C. Castaldi, K. Casper, R. den Braber // Technology Analysis and Strategic Management. – 2011. – № 23 (9). – P. 983–1000.
- 4. Dyer J. H. The relational view: corporate strategy and sources of interorganisational competitive advantage / J.H. Dyer, H. Singh // Academy of Management Review. –1998. – № 23 (4). – P. 660–679.
- 5. Dierickx I. Asset stock accumulation and sustainability of competitive advantage / I. Dierickx, K. Cool // Management Science. – 1989. – № 35 (12). – P. 1504–1511.
- 6. Barney J. B. Firm resources and sustained competitive advantage / J.B. Barney // Journal of Management. – 1991. – Vol 17 (Special Issue). – P. 99-120.
- 7. Amit R. Strategic assets and organisational rents / R. Amit, P. Schoemaker // Strategic Management Journal. – 1993. – № 4 (1). – P. 33-47.
- 8. Post J. E. Redefining the Corporation: Stakeholder Management and Organization Wealth / J. E. Post, L. E. Preston., S. Sachs // Stanford, Calif: Stanford Business Books. – 2002.
- Liu Ch.-L. Understanding the impact of relational capital and organizational learning on alliance outcomes / Ch.-L. Liu, P.N. Ghauri, R.R. Sincovics // Journal of World Business. – 2010. –№ 45 (3). – P. 237–249.
- 10. Гресько А. А. Отношенческий подход и стейкхолдерская концепция как теоретические основы разработки новых методов стратегического управления вузом [Электронный ресурс] / А. А. Гресько, М. С. Рахманова, К. С. Солодухин // Современные проблемы науки и образования. – 2012. – № 4. – Режим доступа: http://www.science-education.ru/ru/article/view?id=6846
- 11. World Business Council for Sustainable Development and AccountAbility. Strategic Challenges for Business in the Use of Corporate Responsibility Codes, Standards, and Frameworks. – Geneva, 2004. – с. 48.
- 12. Камишникова Е. В. Колабораційний підхід до стейкхолдер-менеджменту у рамках корпоративної соціальної відповідальності / Е. В. Камишникова // http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?Z21ID=&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&S21STN=1&S21REF=10&S21FMT=JUU_all&C21COM=S&S21CNR=20&S21P01=0&S21P02=0&S21P03=IJ=&S21COLORTERMS=1&S21STR=%D0%9674184">Проблеми і перспективи розвитку підприємництва. – 2016. – № 1. – С. 84-88.
- 13. Freeman R. E. Stakeholder Approach to Strategic Management [Електронний ресурс] / R. E. Freeman, J. A. McVea // Darden Business School Working Paper. – 2001. – № 01-02. – Режим доступу: http://ssrn.com/abstract=263511 orhttp://dx.doi.org/10.2139/ssrn.263511
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Евеліна Вікторівна Камишникова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Редакція збірника не несе відповідальності за авторство статей, які друкуються на його сторінках. Суперечки та проблеми в сфері авторського права, що виникають у зв'язку з матеріалами, що публікуються на сторінках збірника наукових праць, вирішуються шляхом прямих переговорів між авторами або третіми особами та авторами. Редакція збірника не втручається в конфлікт інтересів і не несе відповідальності за дії авторів. Якщо суперечка або проблеми в сфері авторського права не можуть бути врегульовані мирним шляхом, автори вирішують їх відповідно до законодавства в судовому порядку.
Редакція збірника перевіряє всі статті на дотримання академічної доброчесності за допомогою технічних застосунків.