ТИПОЛОГІЯ РЕФЛЕКСИВНОГО УПРАВЛІННЯ ВІДНОСИНАМИ ЗІ СТЕЙКХОЛДЕРАМИ У СИСТЕМІ КОРПОРАТИВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Evelina Kamyshnykova Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет» м. Маріуполь, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.36.2018.169054

Ключові слова:

рефлексивне управління, рефлексивний вплив, корпоративна соціальна відповідальність, стейкхолдер.

Анотація

У статті розглянуті теоретичні засади економічної сутності рефлективного управління відносинами зі стейкхолдерами у системі корпоративної соціальної відповідальності (КСВ).   Метою дослідження є науково-теоретичне  обґрунтування сутності та ефективності застосування рефлексивного підходу до управління відносинами зі стейкхолдерами у системі КСВ, розробка класифікації рефлексивних впливів. У роботі встановлено, що застосування рефлексивних процесів служить методологічним базисом для прийняття рішень в системі економічної взаємодії зі стейкхолдерами підприємства. У роботі доведено, що рефлексивне управління дає можливість управляти ставленням стейкхолдерів до підприємства через свідоме та цілеспрямоване формування й реконструювання його образу в індивідуальній і груповій свідомості у потрібному напрямку за допомогою інструментів рефлексивного впливу.  Установлено, що в системі рефлексивного управління важливе місце займає «ранг рефлексії», що означає рівень, який відображає глибину рефлексії. Надана характеристика рефлексивним процедурам нульового (авторефлексія), першого, другого, третього та четвертого рангу. Установлено, що зростання рівня рефлексії призводить до поглиблення та ускладнення рефлексивних впливів, що застосовуються менеджментом по відношенню до стейкхолдерів підприємства, та сприяє переходу до наступного рівня розвитку КСВ. У роботі вперше запропонована класифікація рефлексивних впливів підприємства по відношенню до стейкхолдерів за наступними ознаками: за тривалістю, метою, напрямом дії, за кількістю учасників, за вектором розгляду, за рангом та складністю рефлексії.

Посилання

  1. 1. Gubsky E. F., Korableva G. V. & Lutchenko V. A. (2012), Encyclopedic Dictionary of Philosophy”, Moscow: Infra-М.
  2. 2. Anisimov O. S. (2002), “Development of Russia and the Ways of State Policy-Making” [“Razvitie Rossii i kul'tura prinjatija gosudarstvennyh reshenij”], Reflexive Processes and Control, No. 2, pp. 5-14.
  3. 3. Lefevre V. A. (2003), “Refleksija” [“Reflexion”], Moscow: Cogito-Centre.
  4. 4. Voronov O. I. (2016), “Reflection as an Instrument of Making Decisions in the Sphere of Public Management” [“Refleksiya yak instrument pry`jnyattya rishen` v sferi publichnogo upravlinnya”], Visny`k Odes`kogo nacional`nogo universy`tetu. Seriya : Psy`xologiya, No 4 (21), pp. 30-38.
  5. 5. Koroh A. A. (2009), “Reflexive Management: Concepts, Approaches and Scope” [“Refleksivnoe upravlenie: koncepcii, podhody i oblast' primenenija”], Nauchnye zapiski NGUJeU, No. 2, available at: https://nsuem.ru/science/publications/science_notes/issue.php?ELEMENT_ID=1021
  6. 6. Malchik M. V. (2010), “Reflexive management of industrial enterprises competitiveness” [“Refleksivnoe upravlenie konkurentosposobnostyu promyishlennyih predpriyatiy”], Donetsk-Rovno: ChP Lapsyuk V.A.
  7. 7. Novikov D. A. & Chkhartishvili A. G. (2003), “Reflexive Games” [“Refleksivnye igry”], Moscow: SINTEG.
  8. 8. Bertezene S., Vallat D. & Martin J. (2014), “An Overview of the Main Strategies and Approaches to CSR”, 17th Toulon-Verona International Conference “Excellence in Services”, Liverpool (England), pp. 17-25.
  9. 9. Zadek S. (2004), “The Path to Corporate Responsibility”, Harvard Business Review, No 82(12), pp. 125-133.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-08-28

Як цитувати

Kamyshnykova, E. (2018). ТИПОЛОГІЯ РЕФЛЕКСИВНОГО УПРАВЛІННЯ ВІДНОСИНАМИ ЗІ СТЕЙКХОЛДЕРАМИ У СИСТЕМІ КОРПОРАТИВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Економічні науки, 1(36), 81–86. https://doi.org/10.31498/2225-6725.36.2018.169054

Номер

Розділ

Статті