ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ КЛАСТЕРІВ В ТУРИСТИЧНОМУ СЕКТОРІ РЕГІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.36.2018.169078

Ключові слова:

туристичний кластер, регіональна економіка, конкурентоспроможність, державне регулювання, туристично-рекреаційна сфера.

Анотація

В статті розглянуто відмінності регіонального туристичного кластера від кластерів в інших секторах економіки. Регіональні туристичні кластери, з одного боку, мають деякі загальні з іншими типами кластерів риси, і підпорядковуються загальним закономірностям виникнення і еволюції, з іншої сторони, мають істотні особливості, які слід враховувати при цілеспрямованому їх формуванні та управлінні. Здійснено дослідження особливостей туристичних кластерів, які формуються з урахуванням галузевої специфіки, які передбачають наявність особливого підходу до управління кластером, який повинен концентруватися на окремих напрямках. До цих напрямків нами віднесено: забезпечення інституційного розвитку кластера; забезпечення повноцінного державного регулювання; створення механізмів методичної підтримки процесу формування і розвитку кластерів. Доведено, що формування туристичних кластерів відбувається під впливом об’єктивно діючих факторів: ресурсні, антропогенні. Обґрунтовано, що діяльність щодо цілеспрямованого формування кластерів в туристичному секторі регіональної економіки повинна бути спрямована, очевидно, на використання підтримуючих факторів і нівелювання, згладжування факторів, що стримують розвиток кластера.

Посилання

  1. 1. Porter M. International Competition / M. Porter. Per. from english Ed. VD Schetinin - Moscow: International relations, 1993. - 896 p.
  2. 2. Sokolenko S. World and national experience of formation of innovative clusters / SI Sokolenko // Strategies of competitiveness of regions in the conditions of globalization: Ukrainian and foreign experience: IV national forum on regional development (Kyiv, November 12, 2008).
  3. 3. Porter, Michael E. Location, competition, and economic development: local clusters in a global economy. Economic Development Quarterly, Feb. 2000, Vol. 14
  4. 4. Korhenchuk A. Ensuring the competitiveness of the region on the basis of a cluster campaign: author's abstract. dis for the sciences. Degree Candidate econ Sciences / AA Korenchuk - Academy of Economics and Entrepreneurship of Tambov State University them. G.R. Derzhavin - Tambov, 2008. - 24 p.
  5. 5. Perevoznikova O. The Role of Local Authorities in the Process of Creation and Functioning of Clusters [Electronic Resource] / O. Perevoznikova. - Access mode: http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/znpdduu/du/2011_194/o.htm

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-08-28

Як цитувати

Pidvalna, O. (2018). ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ КЛАСТЕРІВ В ТУРИСТИЧНОМУ СЕКТОРІ РЕГІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Економічні науки, 1(36), 111–115. https://doi.org/10.31498/2225-6725.36.2018.169078

Номер

Розділ

Статті