ПІДХОДИ ДО РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СУЧАСНИХ КЕРІВНИКІВ

Автор(и)

  • Tatiana Schestakowa Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.36.2018.169650

Ключові слова:

організація, керівник, інтелект, емоції, емоційна компетентність, модель, методика.

Анотація

Досліджена еволюція наукових поглядів на значення емоцій в управлінській практиці, розглянуті моделі емоційного інтелекту, визначено, що успішність професійної діяльності людини значною мірою визначається саме емоційним інтелектом. Зазначено, що в більшості українських компаній існує нерозуміння важливості емоційного менеджменту, можливості застосування емоційного інтелекту керівниками недооцінюються. Основна причина низького рівня розвитку емоційного інтелекту – особливості національного менталітету, пов’язані зі специфікою виховання, суспільними стереотипами, культурними традиціями, технократичним підходом до управління. Згідно результатів соціологічного дослідження, визначено, що, незважаючи на перевагу логічних підходів при вирішенні управлінських завдань, керівники нижчої ланки управління промислових підприємств міста (бригадири, майстри, старші майстри) на рівні підсвідомості відчувають необхідність більш тісної, емоційної взаємодії у процесі виробничої діяльності. З ціллю формування емоційної компетентності керівників, розроблена відповідна методика, яка включає як організаційні заходи, так і самостійний розвиток емоційного інтелекту. Вказано, що формування емоційної компетентності ‒ тривалий процес, що вимагає, в першу чергу, високого рівня мотивації та супроводжується певними витратами (зусиль, часу, коштів). Оскільки в даний час емоції розглядаються як частина інтелектуального капіталу організації, формування емоційної компетентності керівників повинно стати одним з пріоритетних напрямків діяльності організації щодо вдосконалення внутрішньофірмового управління.

Посилання

  1. 1. Zadneprovskaja A. (2013), "Emotional competence is the key to communication success", ["Jemocional'naja kompetentnost' – zalog uspeha kommunikacii. Upravlenie personalom"], Upravlenie personalom, No. 7, pp. 55-58.
  2. 2. Shelud'ko, I., "Emotional intelligence" ["Jemocional'nyj intellect"], available at: https://irinasheludko.ru/emotsionalnyy-intellekt.html
  3. 3. "Do you need emotions in business?" available at: http://men.webfermer.org.ua/robota-kar39era-biznes/chy-potribni-v-biznesi-emocii.php
  4. 4. Fajnberg, E., "Emotional intelligence. To have passion is more profitable than the mind" ["Jemocional'nyj intellekt. Vladet' strastjami vygodnee, chem umom"], available at: http://www.eq-rating.ru/content/view/245/2/
  5. 5. Pankratova A. A. (2010), "Emotional Intelligence: About the possibility of improving the model and test of Mayer-Salovei-Caruso", ["Jemocional'nyj intellekt: o vozmozhnosti usovershenstvovanija modeli i testa Mjejera-Sjeloveja-Karuzo"], Vestnik Moskovskogo universiteta. Psihologija, No. 3, pp. 52-63.
  6. 6. Krjuchkov, V., "Five feelings of a manager" ["Pjat' chuvstv menedzhera"], available at: http://good-money.moy.su/publ/1-1-0-7
  7. 7. Pogodina, G., "How to develop emotional intelligence in organizations" ["Kak razvit' jemocional'nyj intellekt v organizacii"], available at: https://hr-portal.ru/article/kak-razvit-emocionalnyy-intellekt-v-organizacii

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-08-28

Як цитувати

Schestakowa, T. (2018). ПІДХОДИ ДО РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СУЧАСНИХ КЕРІВНИКІВ. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Економічні науки, 1(36), 266–272. https://doi.org/10.31498/2225-6725.36.2018.169650

Номер

Розділ

Статті