ФОРМУВАННЯ МЕХАНІЗМУ СТРАТЕГІЧНОГО КОНТРОЛІНГУ ТЕРИТОРІЙ ДЛЯ ЦІЛЕЙ КОРПОРАТИВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ

Автор(и)

  • В. В. Гончар ДВНЗ «ПДТУ», м. Маріуполь, Україна
  • А. А. Куровська ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет» м. Маріуполь, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.29.2015.52269

Ключові слова:

стратегічний контролінг, сучасний бізнес, маркетинг та брендінг

Анотація

У роботі розглянуто сутність стратегічного контролінгу територій, його завдання, функції та методологія з точки зору системного підходу. Зважаючи на те, одним зі шляхів покращення розвитку міст є залучення маркетингових інструментів задля створення позитивного іміджу в очах окремих груп цільової аудиторії (корінні жителі, переселенці, компанії, потенційні та наявні інвестори, гості міста), проблема формування власного механізму стратегічного контролінгу  територій є особливо актуальною на сьогоднішній день. Маріуполь – розвинуте місто у промисловому плані, але як туристична та культурна зона в межах України є недостатньо відомою та привабливою. Створення механізму стратегічного контролінгу м.Маріуполя повинно мати підтримку відразу на трьох координаційних рівнях (державному, місцевому та з боку суспільства), що означає необхідність одночасного проведення державного, муніципального та громадського контролю запроваджених стратегій та заходів, щодо їх реалізації. Зважаючи на проведені соціологічні опитування населення, зроблений аналіз вже існуючих брендів окремих міст, як в межах України, так і закордонних, та спираючись на приведені дослідження дефініції термінів «бренд території» та «стратегічний контролінг», зроблені відомими закордонними та вітчизняними дослідниками, сформульовано власне визначення поняття «стратегічний контролінг території». Також на прикладі м.Маріуполь запропоновані показники системи стратегічного контролінгу.

Посилання

  1. Маркіна І.А. Контролінг для менеджерів: навч. посіб. / І.А. Маркіна, О.М Таран-Лала, М.В. Гунченко – К.: «Центр учбової літератури», 2013. – 304 с.
  2. Куклінова Т. В. Створення партнерських відносин між комерційними банками та підприємствами основа їх сталого розвитку / Т. В. Куклінова // Україна: Схід-Захід – проблеми сталого розвитку: матеріали другого туру Всеукр. наук.-практ. конф., 24-25 листопада 2011 р., - Львів : РВВ НЛТУ України. – 2011. – Т.2. – 268 с.
  3. Панкрухин А. П. Маркетинг территорий: учеб. пособие. / А. П. Панкрухин. – М.: РАГС, 2002. – 328 с.
  4. Шевчук В.О. Контроль господарських систем в суспільстві з перехідною економікою (Проблеми теорії, організації, методології): Монографія. – К.: Київ. держ. торг.-екон. ун-т, 1998. – 371 с.
  5. Контроллинг в бизнесе. Методологические и практические основы построения контроллинга в организациях / А.М. Карминский, Н.И. Оленев, А.Г. Примак, С.Г. Фалько. – 2-е издание. – М.: Финансы и статистика, 2002. – 256с.
  6. Контроллинг как инструмент управления предприятием: научное издание / Под. ред. Н.Г. Данилочкиной. – М.:Аудит: ЮНИТИ, 1998. – 279с.
  7. Пушкар М.С. Контроллінг: Монографія. – Тернопіль: Ника, 1997. – 146с.
  8. Визгалов Д. В. Маркетинг города: практики в поисках теории [Электронный ресурс] / Д.В. Визгалов.—Режим доступа: https://www.hse.ru/data/2010/06/04/1219814571/vizgalov.pdf/. - Дата обращения: 29.06.2015.
  9. cf. Grayson, D. and Hodges, A. (2004) Corporate Social Opportunity! Seven Steps to Make Corporate Social Responsibility Work for your Business

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-03-26

Як цитувати

Гончар, В. В., & Куровська, А. А. (2015). ФОРМУВАННЯ МЕХАНІЗМУ СТРАТЕГІЧНОГО КОНТРОЛІНГУ ТЕРИТОРІЙ ДЛЯ ЦІЛЕЙ КОРПОРАТИВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Економічні науки, (29), 228–236. https://doi.org/10.31498/2225-6725.29.2015.52269