Gonchar V., Kurovskaya A. Formation of the mechanism of strategic controlling territories for corporate social responsibility of industrial enterprises
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6725.29.2015.52269Keywords:
Strategic Controlling, modern business, marketing and brandingAbstract
The work of controlling the essence of strategic areas, its objectives, functions and methodology from a systems perspective. Given that one of the ways to improve development of marketing tools to attract is to create a positive image in the eyes of the target audience specific groups (indigenous people, immigrants, companies, potential and existing investors guests), the problem of its own mechanism of controlling strategic areas are particularly topical today. Mariupol - developed city in industrial terms, but as a tourist and cultural area within Ukraine is not known and attractive. Creating a mechanism of strategic controlling Mariupol must have the support of just three coordination levels (national, local and from society), which means that simultaneous state, municipal and public control implemented policies and measures for their implementation.
Considering conducted sociological survey of the population, an analysis of existing brands individual cities, both within Ukraine and abroad, and based on research presented definitions of the terms "brand territories" and "Strategic Controlling", made famous foreign and local researchers formulated their own the definition of "strategic controlling territory." Also, the example of Mariupol proposed indicators of strategic controlling.
References
- Маркіна І.А. Контролінг для менеджерів: навч. посіб. / І.А. Маркіна, О.М Таран-Лала, М.В. Гунченко – К.: «Центр учбової літератури», 2013. – 304 с.
- Куклінова Т. В. Створення партнерських відносин між комерційними банками та підприємствами основа їх сталого розвитку / Т. В. Куклінова // Україна: Схід-Захід – проблеми сталого розвитку: матеріали другого туру Всеукр. наук.-практ. конф., 24-25 листопада 2011 р., - Львів : РВВ НЛТУ України. – 2011. – Т.2. – 268 с.
- Панкрухин А. П. Маркетинг территорий: учеб. пособие. / А. П. Панкрухин. – М.: РАГС, 2002. – 328 с.
- Шевчук В.О. Контроль господарських систем в суспільстві з перехідною економікою (Проблеми теорії, організації, методології): Монографія. – К.: Київ. держ. торг.-екон. ун-т, 1998. – 371 с.
- Контроллинг в бизнесе. Методологические и практические основы построения контроллинга в организациях / А.М. Карминский, Н.И. Оленев, А.Г. Примак, С.Г. Фалько. – 2-е издание. – М.: Финансы и статистика, 2002. – 256с.
- Контроллинг как инструмент управления предприятием: научное издание / Под. ред. Н.Г. Данилочкиной. – М.:Аудит: ЮНИТИ, 1998. – 279с.
- Пушкар М.С. Контроллінг: Монографія. – Тернопіль: Ника, 1997. – 146с.
- Визгалов Д. В. Маркетинг города: практики в поисках теории [Электронный ресурс] / Д.В. Визгалов.—Режим доступа: https://www.hse.ru/data/2010/06/04/1219814571/vizgalov.pdf/. - Дата обращения: 29.06.2015.
- cf. Grayson, D. and Hodges, A. (2004) Corporate Social Opportunity! Seven Steps to Make Corporate Social Responsibility Work for your Business
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 В. В. Гончар, А. А. Куровська
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Редакция сборника не несет ответственности за авторство статей, публикуемых на его страницах. Споры и вопросы в области авторских прав, возникающие в отношении материалов, опубликованных на страницах сборника научных трудов, решаются путем прямых переговоров между авторами или третьими лицами и авторами. Редакция сборника не вмешивается в конфликт интересов и не несет ответственности за действия авторов. Если споры или вопросы в области авторского права не могут быть решены мирным путем, авторы разрешают их в соответствии с законом в судебном порядке.
Редакция сборника проверяет все статьи на соответствие академической честности с помощью технических средств.