Gonchar V., Kurovskaya A. Formation of the mechanism of strategic controlling territories for corporate social responsibility of industrial enterprises

Authors

  • В. В. Гончар ДВНЗ «ПДТУ», м. Маріуполь, Ukraine
  • А. А. Куровська ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет» м. Маріуполь, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.29.2015.52269

Keywords:

Strategic Controlling, modern business, marketing and branding

Abstract

The work of controlling the essence of strategic areas, its objectives, functions and methodology from a systems perspective. Given that one of the ways to improve development of marketing tools to attract is to create a positive image in the eyes of the target audience specific groups (indigenous people, immigrants, companies, potential and existing investors guests), the problem of its own mechanism of controlling strategic areas are particularly topical today. Mariupol - developed city in industrial terms, but as a tourist and cultural area within Ukraine is not known and attractive. Creating a mechanism of strategic controlling Mariupol must have the support of just three coordination levels (national, local and from society), which means that simultaneous state, municipal and public control implemented policies  and measures for their implementation.

Considering conducted sociological survey of the population, an analysis of existing brands individual cities, both within Ukraine and abroad, and based on research presented definitions of the terms "brand territories" and "Strategic Controlling", made famous foreign and local researchers formulated their own the definition of "strategic controlling territory." Also, the example of Mariupol proposed indicators of strategic controlling.

References

  1. Маркіна І.А. Контролінг для менеджерів: навч. посіб. / І.А. Маркіна, О.М Таран-Лала, М.В. Гунченко – К.: «Центр учбової літератури», 2013. – 304 с.
  2. Куклінова Т. В. Створення партнерських відносин між комерційними банками та підприємствами основа їх сталого розвитку / Т. В. Куклінова // Україна: Схід-Захід – проблеми сталого розвитку: матеріали другого туру Всеукр. наук.-практ. конф., 24-25 листопада 2011 р., - Львів : РВВ НЛТУ України. – 2011. – Т.2. – 268 с.
  3. Панкрухин А. П. Маркетинг территорий: учеб. пособие. / А. П. Панкрухин. – М.: РАГС, 2002. – 328 с.
  4. Шевчук В.О. Контроль господарських систем в суспільстві з перехідною економікою (Проблеми теорії, організації, методології): Монографія. – К.: Київ. держ. торг.-екон. ун-т, 1998. – 371 с.
  5. Контроллинг в бизнесе. Методологические и практические основы построения контроллинга в организациях / А.М. Карминский, Н.И. Оленев, А.Г. Примак, С.Г. Фалько. – 2-е издание. – М.: Финансы и статистика, 2002. – 256с.
  6. Контроллинг как инструмент управления предприятием: научное издание / Под. ред. Н.Г. Данилочкиной. – М.:Аудит: ЮНИТИ, 1998. – 279с.
  7. Пушкар М.С. Контроллінг: Монографія. – Тернопіль: Ника, 1997. – 146с.
  8. Визгалов Д. В. Маркетинг города: практики в поисках теории [Электронный ресурс] / Д.В. Визгалов.—Режим доступа: https://www.hse.ru/data/2010/06/04/1219814571/vizgalov.pdf/. - Дата обращения: 29.06.2015.
  9. cf. Grayson, D. and Hodges, A. (2004) Corporate Social Opportunity! Seven Steps to Make Corporate Social Responsibility Work for your Business

Published

2015-03-26

How to Cite

Гончар, В. В., & Куровська, А. А. (2015). Gonchar V., Kurovskaya A. Formation of the mechanism of strategic controlling territories for corporate social responsibility of industrial enterprises. REPORTER OF THE PRIAZOVSKYI STATE TECHNICAL UNIVERSITY Section: Economic Sciences, (29), 228–236. https://doi.org/10.31498/2225-6725.29.2015.52269