Makazan E. Direct-mail as a powerful direct marketing tool.
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6725.32.2016.105440Keywords:
direct marketing, direct mail, mail.Abstract
This article has considered one of the tools of the direct marketing such as a direct mail, through which the company can build a successful direct marketing communications “producer – consumer”. Direct mail has tremendous power of persuasion. It can be used for small transactions and large transactions. Direct mail was, remains and will remain a powerful marketing tool. The following conclusions: the direct mail appeals have significant advantages in the formation of customer loyalty, as directed at a specific target audience, they are using personal appeal to potential and existing clients that are confidential; the efficiency of direct mail activities depends on the correct choice of the target audience, the relevance of customer database, the correct timing of direct mail campaigns and creativity most appeals to consumers; the basic requirements for direct advertising appeal are: simplicity, clarity, transparency, availability in the advertisement a direct appeal to the consumer and clearly defined position of the goods; the direct mail allows resort to both rational and emotional forms of advertising. Technology direct mail is a powerful weapon in the competition. It can help you attract new customers, expand their business and earn high incomes.References
- Назайкин А. Медиапланирование на 100%. – М.: Альпина Бизнес Букс, 2007. – 460 с.
- Назайкин А. Медиапланирование. – М.: Эксмо, 2010. – 400 с.
- Неудачи директ-мейл // [ Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.mdmarketing.ru/articles/html/article10182.html
- Иванова К.А. Копирайтинг: секреты составления рекламных и PR-текстов. – СПб.: Питер, 2006. – 160 с.
- Стоун Б., Джейкобс Р. Директ-маркетинг: эффективные приемы. – М.: ИД Гребенникова, 2005. – 616 с.
- Мэллори Ч. Магия директ-мэйл: практическое руководство по организации прямых почтовых рассылок. – М.: ГроссМедиа, 2005. – 112 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Євгенія Василівна Маказан
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Редакция сборника не несет ответственности за авторство статей, публикуемых на его страницах. Споры и вопросы в области авторских прав, возникающие в отношении материалов, опубликованных на страницах сборника научных трудов, решаются путем прямых переговоров между авторами или третьими лицами и авторами. Редакция сборника не вмешивается в конфликт интересов и не несет ответственности за действия авторов. Если споры или вопросы в области авторского права не могут быть решены мирным путем, авторы разрешают их в соответствии с законом в судебном порядке.
Редакция сборника проверяет все статьи на соответствие академической честности с помощью технических средств.