M. Makarenko, O. Nosovska, A. Kravchenko. The level of professional training of seamen of the merchant fleet as the main factor in reducing the accident rate at sea.
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6725.34.2017.129269Keywords:
professional training of seamen, human factor, maritime training institutions, marine personnel, officers and rank and file personnel.Abstract
The article proves that the development of personnel in the Navy is a necessary component of the professional training of future naval officers. The result of successful application of the methods of personnel management should be assistance to managers, officers and top managers to create such a communication environment on board that will minimize all risks of emergency and emergency situations, will eliminate most of the causes of accidents. World experience for many years proves that the level of efficiency and safety of shipping of goods and passengers depends mainly on people who work on ships. And, mainly, from the command staff, which must be properly prepared in accordance with international requirements for the performance of official duties. The article emphasizes that the increasing concern of the maritime administrations and ship owners is caused by the ever increasing shortage of highly skilled ship officers who are able to ensure the proper operation of modern vessels. The main problem of the international maritime community remains the negative impact of the human factor on the safety of the functioning of world shipping. It is noted that the unquestionable fact is that the high qualifications of the crew members and the excellent professional training of future personnel will reduce the accident rate at sea. Studies have shown that China, the Philippines, India, Ukraine, Russia and Indonesia are the leading labor supplying countries on board. It is these countries that account for the lion's share of all maritime personnel. All these countries have educational institutions that are called upon to train qualified workers for world shipping.References
- 1. Безлуцька О. П. Менеджмент морських ресурсів: навчальний посібник / О. П. Безлуцька, А. П. Бень, М. О. Колегаєв та ін. – Херсон: Грінь Д.С., 2014. – 100 с.
- 2. Сайт Міжнародної морської організації. [Електронний ресурс] – ресурс доступу: http:// www.imo.org/en/About/Pages/Default.aspx
- 3. Професійна підготовка моряків. [Електронний ресурс] – ресурс доступу: https://www.seajobs.ru/ru/articles/108
- 4. Топалов В. П. Уроки морських аварій: практичний посібник / В.Г. Торський. – Одеса: 2004. – 330 с.
- 5. Роменский А. В. Профессионально-коммуникативная компетентность моряка – один из факторов, обеспечивающих безаварийную работу судна / А. В. Роменский // Научные труды Азербайджанской государственной морской академии. – Баку, 2013. – Вып. 1. – С. 46-51.
- 6. Yousefi H., Seyedjavadin R. Crew Resource Management: The Role of Human Factors and Bridge Resource Management in Reducing Maritime Casualties [Електроннийресурс] Режим доступу: www.transnav.eu/Article_Crew_Resource_Management:_Yousefi,23,376.ht.
- 7. Grech. Michelle. Human factors in the maritime domain / Michelle Grech, Tim Horberry, Thomas Koester. – London: PRESS, 2008. – 198 p.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Марина Василівна Макаренко, Оксана Борисівна Носовська, Алла Вікторівна Кравченко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Редакция сборника не несет ответственности за авторство статей, публикуемых на его страницах. Споры и вопросы в области авторских прав, возникающие в отношении материалов, опубликованных на страницах сборника научных трудов, решаются путем прямых переговоров между авторами или третьими лицами и авторами. Редакция сборника не вмешивается в конфликт интересов и не несет ответственности за действия авторов. Если споры или вопросы в области авторского права не могут быть решены мирным путем, авторы разрешают их в соответствии с законом в судебном порядке.
Редакция сборника проверяет все статьи на соответствие академической честности с помощью технических средств.