Рівень професійної підготовки моряків торговельного флоту як головний чинник зниження аварійності на морі.
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6725.34.2017.129269Ключові слова:
професійна підготовка моряків, людський фактор, морські навчальні заклади, морські кадри, офіцерський та рядовий склад.Анотація
У статті доведено, що розвиток персоналу на флоті представляє собою необхідну складову професійної підготовки майбутніх морських офіцерів. Результатом вдалого застосування методів управління персоналом має стати допомога керівникам, офіцерам та топ-менеджерам створити таке комунікативне середовище на борту судна, яке дозволить мінімізувати усі ризики авральних та аварійних ситуацій, знівелювати більшість причин нещасних випадків. Світовий досвід вже багато років доводить, що рівень ефективності та безпеки морських перевезень вантажів і пасажирів залежить, головним чином, від людей, які працюють на суднах. І, переважно, від командного складу, який повинен бути належним чином підготовлений відповідно до міжнародних вимог для виконання службових обов'язків. У статті підкреслено, що велику заклопотаність у морських адміністрацій і судновласників викликає постійно зростаючий дефіцит висококваліфікованих суднових офіцерів, здатних забезпечувати на належному рівні експлуатацію сучасних суден. головною проблемою міжнародної морської спільноти залишається негативний вплив людського фактору на безпеку функціонування світового судноплавства. Зауважується, що беззаперечним є той факт, що висока кваліфікація членів судового екіпажу та прекрасна професійна підготовка майбутніх кадрів дозволить зменшити аварійність на морі. Проведені дослідження показали, що провідними країнами-постачальниками робочої сили на торгові судна є Китай, Філіппіни, Індія, Україна, Росія та Індонезія. Саме на ці країни припадає левова частка всіх морських кадрів. Усі ці країни мають навчальні заклади, які покликані готувати кваліфікованих працівників для світового судноплавства.Посилання
- 1. Безлуцька О. П. Менеджмент морських ресурсів: навчальний посібник / О. П. Безлуцька, А. П. Бень, М. О. Колегаєв та ін. – Херсон: Грінь Д.С., 2014. – 100 с.
- 2. Сайт Міжнародної морської організації. [Електронний ресурс] – ресурс доступу: http:// www.imo.org/en/About/Pages/Default.aspx
- 3. Професійна підготовка моряків. [Електронний ресурс] – ресурс доступу: https://www.seajobs.ru/ru/articles/108
- 4. Топалов В. П. Уроки морських аварій: практичний посібник / В.Г. Торський. – Одеса: 2004. – 330 с.
- 5. Роменский А. В. Профессионально-коммуникативная компетентность моряка – один из факторов, обеспечивающих безаварийную работу судна / А. В. Роменский // Научные труды Азербайджанской государственной морской академии. – Баку, 2013. – Вып. 1. – С. 46-51.
- 6. Yousefi H., Seyedjavadin R. Crew Resource Management: The Role of Human Factors and Bridge Resource Management in Reducing Maritime Casualties [Електроннийресурс] Режим доступу: www.transnav.eu/Article_Crew_Resource_Management:_Yousefi,23,376.ht.
- 7. Grech. Michelle. Human factors in the maritime domain / Michelle Grech, Tim Horberry, Thomas Koester. – London: PRESS, 2008. – 198 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Марина Василівна Макаренко, Оксана Борисівна Носовська, Алла Вікторівна Кравченко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Редакція збірника не несе відповідальності за авторство статей, які друкуються на його сторінках. Суперечки та проблеми в сфері авторського права, що виникають у зв'язку з матеріалами, що публікуються на сторінках збірника наукових праць, вирішуються шляхом прямих переговорів між авторами або третіми особами та авторами. Редакція збірника не втручається в конфлікт інтересів і не несе відповідальності за дії авторів. Якщо суперечка або проблеми в сфері авторського права не можуть бути врегульовані мирним шляхом, автори вирішують їх відповідно до законодавства в судовому порядку.
Редакція збірника перевіряє всі статті на дотримання академічної доброчесності за допомогою технічних застосунків.