T. Derevjanko, Evaluation of the company image in the labor markets.

Authors

  • Т.А. Деревянко ГВУЗ «Приазовский государственный технический университет», г. Мариуполь, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.27.2014.36527

Keywords:

labor market, attractiveness (image) enterprise, performance image, image’s evaluation.

Abstract

The article shows the necessity of growing of attractive image of native employers. The author proposes the method that allows evaluating of attractiveness of the employer within job market. The article concludes the necessity of making closer declarative and real evaluation of employers’ images on the job market.

References

  1. Список использованных источников:
  2. Мансуров Р. HR-брендинг. Как повысить эффективность персонала /Р. Мансуров. –С-Пб.: БХВ-Петербург, 2011. – 224 с.
  3. Елагина Р. Роль имиджа компании на рынках труда: исследование мнений представителей бизнеса/ Р. Елагина // Современные исследования социальных проблем, 2010, № 3(3). – С. 80 – 83. – [Электронный ресурс]. – режим доступа: http://cyberleninka.ru/article/n/rol-imidzha-predpriyatiya-na-rynke-truda-issledovanie-mneniy-predstaviteley-biznesa.
  4. Бурковская О. HR-бренд. 5 шагов к успеху вашей компании / О. Бурковская, Н. Осовицкая. – СПб.: Питер, 2011. – 272 с.
  5. Алексеева Л. А. Имидж организации-работодателя на рынке труда как фактор привлечения потенциальных работников: формирование и оценка / Л.А. Алексеева. – Дисс. канд.эк.наук. - Москва. – 2010. – 178 с.
  6. Официальный сайт журнала HRM.ua. – [Электронный ресурс]. – режим доступа: http://www.hrm.ua/article/imidzh_kompanii_nashe_vse.
  7. Официальный сайт Forbes Украина. – [Электронный ресурс]. – режим доступа: http://forbes.ua/magazine/forbes/1361474-bystryj-russkij.
  8. Bibliography:
  9. Mansurov R. HR-branding. How to improve staff /R. Mansurov. – S-Pb.: BHV-Peterburg, 2011. – 224 p. (Rus.)
  10. Elagina R. The role of the company's image in the labor market: a study of the views of business representatives // Modern studies of social problems, 2010, № 3(3). – S. 80 – 83. – [Electronic resource]. – access mode: http://cyberleninka.ru/article/n/rol-imidzha-predpriyatiya-na-rynke-truda-issledovanie-mneniy-predstaviteley-biznesa.
  11. Burkovskaja O. HR-brand. 5 Steps to your company's success / O. Burkovskaja, N. Osovickaja. – SPb.: Piter, 2011. – 272 p. (Rus.)
  12. Alekseeva L. A. The image of the employer in the labor market as a factor in attracting potential em-ployees: formation and evaluation / L.A. Alekseeva. – Diss. kand. econ. science . - Moskva. – 2010. – 178 p.
  13. The official website of the journal HRM.ua. – [Electronic resource]. – access mode: http://www.hrm.ua/article/imidzh_kompanii_nashe_vse.
  14. The official website of the Forbes Ukraine. – [Electronic resource]. – access mode: http://forbes.ua/magazine/forbes/1361474-bystryj-russkij.

Published

2015-06-05

How to Cite

Деревянко, Т. (2015). T. Derevjanko, Evaluation of the company image in the labor markets. REPORTER OF THE PRIAZOVSKYI STATE TECHNICAL UNIVERSITY Section: Economic Sciences, (27), 95–100. https://doi.org/10.31498/2225-6725.27.2014.36527