Ocheredco Helen. Evaluation of investment attractiveness of the company during the crisis.

Authors

  • О. О. Очередько Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет» м. Маріуполь, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.29.2015.52231

Keywords:

investment, assessment methodology, the investment attractiveness, crisis

Abstract

The article about the actual problems measurement of investment attractiveness in crisis, as the position of the investor and the owner. At last time problem of evaluation of investment attractiveness focused of current research studies, but the analysis work in this area makes it possible to conclude that the study focused only on certain areas without their synthesized representation. Determined that the evaluation of investment attractiveness should not be limited to the classical financial performance and predict the probability of bankruptcy. To overcome the difficulties of the crisis period, the company should have a supply of necessary production technology, a set of modern information technology to master the technique of data processing to overcome uncertainty, improve the quality of communications. Enterprises must learn and adopt new technologies to increase productivity. In order to take into account the peculiarities of entities for a certain period and in the short term, it is necessary to carry out the selection of variables specific to the object of study. As a result of the expert group in several stages were selected factors determining investment attractiveness at different levels, and performance evaluation. The company must make extensive use of collaboration and cooperation. In modern conditions work during crisis become a daily practice management.

References

  1. Грідасов В.М. Вдосконалення системи оцінки інвестиційної привабливості підприємства з точки зору зовнішнього інвестора / В.М. Грідасов, А.І. Кофонова // Вісник Запорізького національного університету. – 2010. – №3(7). – 181 c.
  2. Економіка підприємства [Текст]: підручник / ред. С.Ф. Покропивного. – К.: КНЕУ, 2001. – 457 с.
  3. Коюда О.П. Інвестиційна привабливість підприємства в умовах трансформації економіки: Автореф. дис. канд. екон. наук: 08.06.01 / О.П. Коюда; Харк. держ. екон. ун-т. – Х., 2003. – 16 с.
  4. Методика інтегральної оцінки інвестиційної привабливості підприємств і організацій: Наказ Агентства із запобігання банкрутству № 22 від 23 лютого 1998 р. – Режим доступу: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/REG2654.html
  5. Петраев А.В. Факторы инвестиционной привлекательности. Методика оценки инвестиционной привлекательности региона (отрасли, предприятия) [Електронний ресурс] / А.В. Петраев. – Режим доступу: http://scholar.google.com/scholar_host?q=info:_AnsH32I54wJ:scholar.google.com/&output=viewport&pg=217

Published

2015-03-26

How to Cite

Очередько, О. О. (2015). Ocheredco Helen. Evaluation of investment attractiveness of the company during the crisis. REPORTER OF THE PRIAZOVSKYI STATE TECHNICAL UNIVERSITY Section: Economic Sciences, (29), 91–97. https://doi.org/10.31498/2225-6725.29.2015.52231