Механізм інвестування транспортної інфраструктури.

Автор(и)

  • Оксана Олегівна Суворкіна Азовський морський інститут м. Маріуполь, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.32.2016.105373

Ключові слова:

державно-приватне партнерство, RAB-регулювання, транспортна інфраструктура, регіональна інфраструктура, регіональна та державна політика.

Анотація

У статті підкреслюється необхідність розроблення нових, більш ефективних підходів до утримування й розвитку транспортних систем. Наголошується, що механізми регулювання інвестицій у розвиток транспортної інфраструктури припускають використання довгострокового підходу до прийняття інвестиційних рішень, що забезпечує досягнення погоджених цілей політики Критерієм вибору країн для аналізу стали поширеність і актуальність механізмів інвестування в транспортний комплекс, а також застосування моделей кількісної і якісної оцінки. Дослідження вітчизняної практики, а також досвіду та практики зарубіжних країн, щодо фінансування крупних інфраструктурних проектів, дозволило дійти висновку, що не існує єдиного, універсального, усіма прийнятого методу фінансування. У статті розглянуто закордонний досвід фінансування транспортної інфраструктури. Рекомендовано схему регулювання та фінансування проектів в транспортній інфраструктурі на основі досвіду Великобританії та інших країн ЄС. Обгрунтовані позитивні та негативні сторони державно приватного партнерства. Розглянуто можливі напрямки фінансування розвитку транспортної інфраструктури. Наведені переваги впровадження системи RAB-регулювання й головні складові моделі RAB-регулювання. Представлено змінювання структури тарифу на передачу інфраструктурної послуги після впровадження RABрегулювання. Підкреслюється, що необхідно як на державному, так і на регіональному рівні прийняти рішення щодо випробування нового методу тарифоутворення. Основний показник, що визначає рівень продуктивності в рамках даного методу тарифоутворення – індекс ефективності операційних видатків. Надалі методика RAB повинна максимально враховувати інтереси всіх економічних агентів, бути детально пророблена й забезпечувати збалансованість прийнятих рішень, враховуючи обмеження й можливості її застосування в реальних умовах господарювання.

Посилання

  1. Отчет о конкурентоспособности регионов Украины [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http:// www.feg.org.ua.
  2. National Infrastructure Plan 2013 [ Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ice.org.uk/getattachment/14c6a7ec-0a28-432c-b30d-31b241a32db4/National-Infrastructure-Plan-2013Submission-ICE.aspx.
  3. National Infrastructure Plan 2010 [ Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.infrastructure.govt.nz/plan/mar2010/nip-mar10.pdf.
  4. Развитие государственно-частного партнерства в странах ЕС // Инициативы XXI века. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ini21.ru/?id=1231.
  5. Better Regulation of Public-Private Partnerships for Transport Infrastructure [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.keepeek.com/Digital-Asset-Management/oecd/transport/better-regulation-of-publicprivate-partnerships-for-transport-infrastructure_9789282103951-en#page2.
  6. ГЧП в Украине [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/.
  7. Модель RAB как фактор повышения стоимости компаний [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.e-m.ru/data/articles_pdf_hidden_3594512/2008/09/Klochkova.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-09-22

Як цитувати

Суворкіна, О. О. (2016). Механізм інвестування транспортної інфраструктури. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Економічні науки, (32), 173–178. https://doi.org/10.31498/2225-6725.32.2016.105373

Номер

Розділ

Статті