Особливості впровадження корпоративної соціальної відповідальності бізнесу в Україні та Туреччині.

Автор(и)

  • Вікторія Ровенська Донбаська державна машинобудівна академія, м. Краматорськ, Україна
  • Вікторія Лінник Донбаська державна машинобудівна академія, м. Краматорськ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.32.2016.105444

Ключові слова:

соціальна відповідальність, стейкхолдери, рівні корпоративної соціальної відповідальності, пріоритетні напрями реалізації КСВ, звітність по соціальній відповідальності, стандарти КСВ, звітність ISO 26000, Глобальний договір ООН, ГІЗ

Анотація

В статті розглянуті пріоритетні напрями та механізми реалізації КСВ, яких повинні дотримуватись соціально відповідальні підприємства. Увага приділена розбіжностям розуміння сутності поняття КСВ в Україні та Туреччині. Для компаній в Україні КСВ - це не добровільна річ, а «зобов'язання перед українським суспільством». Відмінності між тлумаченнями КСВ українських компаній - ледь помітні. Тобто, в Україні ще немає чіткого уявлення керівниками та співробітниками підприємств щодо поняття корпоративної соціальної відповідальності бізнесу та його значимості в житті підприємства.В Туреччині КСВ є важливою для підприємств та фірм  не тільки щоб стати більш конкурентоспроможними, але, щоб зробити співробітників більш активними, зберегти навколишнє середовище і для підтримки суспільства.  В статті приділена увага різновидам звітності в області корпоративної соціальної відповідальності. Слід зазначити, що зовсім недавно в Україні почали використовувати форму звітності ISO 26000. В Туреччині, організації для звітності по КСВ також застосовують аналогічні форми та методи звітностей. Найбільшим попитом серед турецьких фірм користується форма звітності за стандартами Міжнародної Ради з Інтегрованої звітності.  Проаналізувавши інформацію, можна стверджувати, що в Україні зростає рівень обізнаності підприємств про концепцію соціальної відповідальності. Але для забезпечення ефективної системи впровадження концепції корпоративної соціальної відповідальності необхідна тісна співпраця між урядом, бізнесом і суспільством.

Посилання

  1. Антошко Т. Р. Інституціонально-організаційні заходи щодо впровадження української моделі корпоративної соціальної відповідальності / Т.Р. Антошко // Формування ринкових відносин в Україні. – 2011. – № 10 (101). - c. 187-193.
  2. Бобирь О.І. Концепції корпоративної відповідальності в стратегіях міжнародного менеджменту // Науково-виробничий журнал "Бізнес-навігатор". 2013. – №1(30). – с.224-230.
  3. Корпоративная социальная ответственность: новая философия бизнеса // Учебное пособие. Внешэкономбанк. - М.:, 2011. - 57 с.
  4. Кошелева Е. Г. Корпоративная социальная ответственность как инструмент корпоративного управления // Украина. 2014. - с.2-4.
  5. Лебедев И. В. Концепция социальной ответственности бизнеса: генезис и перспективы развития на Украине // XII Международная конференция по истории управленческой мысли и бизнеса. - М.: 2011. - с. 25.
  6. Алексеев Э.С. Корпоративная отчетность по социальной ответственности бизнеса как инструмент информационной открытости компаний [ Электронный ресурс] // Информационноаналитический онлайн-портал "Предпринимательство и право". - 2016. Режим доступа к статье: http://lexandbusiness.ru
  7. Гош А. КСО в ежегодных отчетах компаний [Электронный ресурс]. Режим доступа к статье: http://director.com.ua/brending-marketing-piar/kso-v-ezhegodnykh-otchetakh-kompanii
  8. Центр розвиток корпоративної соціальної відповідальності в Україні [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://csr-ukraine.org
  9. United Nations Global Compact [ Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.unglobalcompact.org
  10. Corporate Social Responsibility Association of Turkey [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://csrturkey.org

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-09-22

Як цитувати

Ровенська, В., & Лінник, В. (2016). Особливості впровадження корпоративної соціальної відповідальності бізнесу в Україні та Туреччині. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Економічні науки, (32), 209–215. https://doi.org/10.31498/2225-6725.32.2016.105444

Номер

Розділ

Статті