Інвесторо – орієнтована стратегія розвитку підприємств на промисловому ринку.

Автор(и)

  • Олександр Володимирович Калінін Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь, Україна https://orcid.org/0000-0001-5238-0525

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.34.2017.129023

Ключові слова:

стратегія, інвестиційна привабливість, дослідження ринку, промислові підприємства, економічний аналіз.

Анотація

В статті було  розглянуто аспекти взаємозалежності інвесторо –   орієнтованої стратегії розвитку, ринкових позицій компанії та економічних показників лідерів висококонцентрованої промислової галузі. Було зазначено, що ці підприємства зростають в середньому більшими темпами, ніж зростає галузь в цілому. На це впливає можливість зростати за рахунок поглинань конкурентів та будувати довготривалі економічні відносини з клієнтами, а також швидко реагувати на ринкові зміни. Було досліджено компанії лідери на ринку промислових газів. Цей ринок є висококонцентрованим і в цілому на  75% контролюється 3 компаніями - Air Liquide, Praxair, Linde Group, показники діяльності яких було проаналізовано в цій статті. Було обрано саме сферу виробництва та реалізації промислових газів, тому що ця галузь досить динамічно зростає та має позитивні прогнози щодо подальшого росту в майбутньому. Також лідери галузі є досить інвестиційно – привабливими компаніями. Також компанії розглядають свою стратегію в аспекті максимізації прибутку інвесторів  у довгостроковому періоді, а на сьогодні це один із найважливіших показників ефективності підприємств.  В роботі досліджено темпи зростання та перспективи розвитку світового ринку промислових газів. Також було зазначено темпи зростання обсягу продажів та чистого прибутку головних конкурентів на ринку. Було надано характеристику основним фінансово – економічним показникам підприємств – лідерів галузі. Виокремлено головні фактори впливу на розвиток галузі в цілому та головних гравців на ринку. Проведено аналіз головних ринків збуту та джерел прибутку компаній. Зазначено головні та перспективні регіони збуту промислових газів, зроблено порівняння методів їх продажу та їх внесок до загального прибутку від продажів. Зроблено висновки стосовно того, що не зважаючи на концентрацію ринку промислових газів, великі фінансові можливості головних гравців галузі внесок ефективних маркетингових дій керівництва є суттєвим, та його важливість буде тільки зростати у майбутньому. 

Посилання

  1. 1. Вагнер І. Роль стратегічного аналізу у виборі та розробці стратегії управління підприємством / І.Вагнер // Економічний аналіз. – 2010. – № 8. – С. 98–104.
  2. 2. Васильчук І. П. Теоретико-методологічні засади й еволюція концепції соціально відповідального інвестування/ І.П. Васильчук// БІЗНЕС-ІНФОРМ.- 2015 - №1- с.21-28
  3. 3. Gorokhova T. Determination of an optimal market supply channel based on the comparison of market supply channel and consumption dynamics // T.Gorokhova, M. Lukash // The Economic Rewiew (Ekonomickè rozhl'sdy). – Bratislava, Slovac Republic: University of Economics in Bratislava, 2016. – No 1 (45). – P. 112-122.
  4. 4. Інвестування: підручн. / [В.М. Гриньова, В.О. Коюда, Т.І. Лепейко, О.П. Коюда]. – К.: Знання, 2008. – 452 с.
  5. 5. Кубарева І. В. Концептуальні засади забезпечення інвестиційної привабливості підприємства / І.В.Кубарева, Л.П.Батенко // Економічний аналіз: зб. наук. праць. – Тернопіль: ВПЦ ТНЕУ «Економічна думка», 2012. – Вип. 10, Ч. 2. – С. 405-409.
  6. 6. Соколов О. Є. Інвестиційна привабливість як фактор забезпечення ефективної діяльності промислового підприємства / О. Є. Соколов // Інноваційна економіка. – 2015. – № 1. – С. 109-113. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ inek_2015_1_21
  7. 7. Трухан О. Л. Змістовна сутність поняття «стратегія підприємства»: суперечності поглядів / О.Л. Трухан // Вісник ЖДТУ / Серія : Економічні науки. – 2010. – № 1 (51). – С. 236–241.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-09-28

Як цитувати

Калінін, О. В. (2017). Інвесторо – орієнтована стратегія розвитку підприємств на промисловому ринку. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Економічні науки, (34), 156–163. https://doi.org/10.31498/2225-6725.34.2017.129023

Номер

Розділ

Статті