Лояльність людського капіталу підприємства як фактор корпоративної культури.

Автор(и)

  • Євгенія Василівна Маказан Запорізький національний університет, м. Запоріжжя, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.34.2017.129156

Ключові слова:

лояльність людського капіталу, корпоративна культура, підприємство.

Анотація

У статті обґрунтовано, що конкурентоспроможність організації багато в чому залежить від корпоративної культури та лояльності співробітників, що склалися на підприємстві. По мірі розвитку ринкової економіки і глобальних конкурентних процесів конкурентоспроможність стає однією з центральних проблем не тільки економічного, але і соціального життя. У свою чергу, в умовах розвитку інформаційних процесів все більш важливу роль у конкуренції починають грати так звані м'які чинники конкурентоспроможності, фактори інституційного характеру, пов'язані з відносинами між людьми. Ці фактори концентруються в понятті корпоративної культури, яка є важливим інститутом сучасних соціально-економічних відносин, елементом соціального капіталу економічних систем. По мірі зростання ролі людського  капіталу в конкурентній боротьбі підприємств, лояльність набуває все більшого значення. Найціннішим активом підприємств  виступає  людський капітал. Отже, щоб розробити успішну ділову стратегію сьогодні, підприємствам  доведеться навчитися не тільки залучати до себе людей  та примножити свій людський капітал, але і заслужити лояльність співробітників. Менеджмент на основі лояльності людського капіталу - це метод стимулювання обсягу виробництва, продажів і прибутку, особливо актуальний в умовах сьогоднішньої гострої конкуренції. Лояльність співробітників по відношенню до організації безпосередньо пов'язана з  корпоративною культурою підприємств. Лояльне ставлення до організації передбачає вірність співробітника цілям, інтересам, цінностям, місії організації, спрямованості діяльності та збереження власності організації. Лояльність людського капіталу як поняття є невід'ємною частиною комплексу корпоративної культури підприємств. Однак, тільки в останні роки українські фахівці почали вивчати сутність даного поняття і його місця в корпоративній культурі підприємств. Сьогодні підприємства приділяють даному питанню великого значення, намагаючись підбирати співробітників з урахуванням даної характеристики.

Посилання

  1. 1. Gold K. Managing for Success: A comparison of the private and public sectors // Public Administration Review. – 1982. – Nov.-Dec. – P.
  2. 2. Jaques E. The changing culture of a factory. – New York: Dryden Press, 1952. – P. 251.
  3. 3. Michon C., Stern P. La dynamisation sociale. – P.:Ed. organisation, 1985. – 423 p.
  4. 4. Morgan G. Images of Organization. – Beverly Hills, CA.: Sage, 1986. – 423 p.
  5. 5. Smircich L. Concepts of culture and organizational analysis // Administrative Science Quarterly. -1983. – 28. – P.
  6. 6. Бекетова В. Как рассчитать стоимость замены сотрудника // Кадровый менеджмент. – 2004. − 2 апреля.
  7. 7. Погребняк В. А. Культура организации как объект регулярного управления // Вопросы управления предприятием. – 2005. – № 1(13) – С. 59.
  8. 8. Саєнко О.С. Корпоративна культура: визначення, сутність і необхідність / О.С. Саєнко // Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля: науковий журнал. – Луганськ, 2012 – №14
  9. 9. Самоукина Н. В. Нематериальная мотивация персонала в условиях кризиса / Н. В. Самоукина // Мотивация и оплата труда. – 2009. – №1.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-09-28

Як цитувати

Маказан, Є. В. (2017). Лояльність людського капіталу підприємства як фактор корпоративної культури. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Економічні науки, (34), 208–214. https://doi.org/10.31498/2225-6725.34.2017.129156

Номер

Розділ

Статті