Дослідження напрямків розвитку судноплавних ліній провідних портів світу.

Автор(и)

  • Людмила Сотниченко національний університет «Одеська морська академія», Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.34.2017.129178

Ключові слова:

лінійні перевезення, контейнерні перевезення, організація морських перевезень, провідні порти світу, глобальний попит та пропозиція.

Анотація

У статті підкреслено, що морські перевезення грають важливу роль в світовій економіці. Існують різні види морських перевезень, в залежності від виду морського судна, форми організації перевезення, типів вантажів і ін. Обгрунтовано популярність морських лінійних перевезень, оскільки вони дозволяють економити час перебування в порту, за рахунок певного розкладу руху судів. Встановлено, що глобальний попит на морські контейнерні перевезення у післякризовий період значно виріс, але темпи зростання у 2015 продовжують падати у порівнянні з 2010 р. Визначено, що провідними портами світу по контейнерообігу у світі слід вважати порти Азії, у той час як порти Європи займають другий десяток списку рейтингу. Підкреслено, що на ринку контейнерних лінійних перевезень існує багато компаній перевізників, але п’ятірку лідерів очолюють Європейські компанії. Основні напрямки, які вони обслуговують,- це Схід – Захід. Встановлено, що основними чинниками, що вплинули на розвиток лінійного судноплавства, стали світова криза, розвиток інфраструктури портів та вартість контейнерних перевезень. На основі проведеного аналізу статистичних даних  було встановлено, що обсяги контейнерних перевезен,ь не дивлячись на негативний вплив чинників, продовжують зростати. Для подальшого розвитку необхідно враховувати усі позитивні та негативні чинники, перейняти досвід попередніх років, для прогнозування можливого відхилення розвитку в найкращу сторону або навпаки.

Посилання

  1. 1. Статистика ЮНКТАД. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://unctad.org/en/PublicationsLibrary/rmt2015_ru.pdf/
  2. 2. Названі найбільші контейнерні порти світу 2015 року. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://cfts.org.ua/news/2016_porty_mira_2015_goda
  3. 3. Названі найбільші контейнерні порти Європи в 2015 році «Центр транспортних Стратегій» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://cfts.org.ua/news/2016/04/20/nazvany_krupneyshie_2015_godu_33608/
  4. 4. Дем’янченко А. Г. Концепція ефективного управління розвитком морської портової галузі України в ринкових умовах / А. Г. Дем’янченко. – Маріуполь: Новий світ, 2014. – 359 с.
  5. 5. Дракопулос В. Система контейнерных перевозок в мировом торговом судоходстве. [Електронний ресурс] – режим доступу: http://storage.library.opu.ua/online/periodic
  6. 6. Макаренко М. В. Розвиток портової інфраструктури як основної складової логістичного потенціалу / М. В. Макаренко, А. З. Шайхатдінов // Теоретичні та практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності: Зб. наук. праць. - Маріуполь: ДВНЗ “ПДТУ”, 2016.- вип. 14. – С. 243-248.
  7. 7. Сотниченко Л. Л. Встановлення напрямків розвитку фрахтового ринку балкерного флоту / Л. Л. Сотниченко // Вісник Приазовського державного технічного університету. Сер.: Економічні науки: Зб. наук. праць. – Маріуполь: ДВНЗ «ПДТУ», 2017. – Вип. 33 – С. 209-218.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-09-28

Як цитувати

Сотниченко, Л. (2017). Дослідження напрямків розвитку судноплавних ліній провідних портів світу. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Економічні науки, (34), 230–236. https://doi.org/10.31498/2225-6725.34.2017.129178

Номер

Розділ

Статті