ЕКОНОМІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ РИНКУ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ У СТИМУЛЮВАННІ ЕКОНОМІЧНОГО ЗРОСТАННЯ: ДОСВІД КРАЇН ЄС ТА УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Alina Sahirova Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь, Україна https://orcid.org/0000-0003-0545-0919

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.36.2018.169017

Ключові слова:

туризм, ринок туристичних послуг, туристична політика, зайнятість населення, економічний розвиток.

Анотація

Стаття має оглядовій характер. Зроблено аналіз розвитку туристичного ринку в країнах ЄС. Підкреслено значення ринку туристичних послуг, як важливого інструменту для підвищення конкурентоспроможності економіки країни, а також для ефективного розвитку економіки її регіонів. На початку XXI століття міжнародний ринок туристичних послуг набуває нових ознак,  характеризується динамічним розвитком, змінює свою природу та структуру, формує нові закономірності синергетичних зав’язків з усіма секторами національної та світової економіки. Дослідження нових зав’язків та закономірностей розвитку ринку туристичних послуг є доцільним теоретичним та практично-зорієнтованим завданням для України, що й обумовлює актуальність написання даної статті. Підкреслюється економічне, а також соціальне значення  туристичної галузі та її вплив на підйом економічного стану країни. Рекреаційно-туристична сфера безпосередньо або опосередковано впливає на розвиток близько 50 суміжних та обслуговуючих її галузей (транспорт, торгівля, зв'язок, будівництво, сільське господарство, виробництво товарів народного споживання тощо), справляючи безпосередній мультиплікативний вплив на соціально-економічний розвиток регіону. Особлива увага приділяється напрямам розвитку туристичної політики в Європейському Союзі. Визначено основні принципи необхідні для забезпечення розвитку туризму в цих країнах. Виявлено Європейські країни, які мають найбільшу частку доходів від туризму. Узагальнений європейський досвід ролі держави в стимулюванні і розвитку національного туристичного ринку.

Посилання

  1. 1. Malskaya M. P., Antonyuk N. V., Hanich N. M. (2008), "International tourism and services", ["Mizhnaronyj turyzm i sfera poslug"], textbook, K. Knowledge, 661 p.
  2. 2. Gavrilyuk A. M. (2009), "Information component of the tourism industry as a factor in the democratization of Ukrainian society", ["Informacijna skladova turystychnoi' galuzi jak chynnyk demokratyzacii' ukrai'ns'kogo suspil'stva"], A. M. Gavrilyuk, Economy and state: international, sci. pract. Journ. No. 8, pp. 84-86.
  3. 3. Gavryliuk A. M. (2009), "Formation of the state policy of informational provision of the tourism industry in modern conditions", ["Formuvannja derzhavnoi' polityky informacijnogo zabezpechennja turystychnoi' industrii' v suchasnyh umovah "], A.M. Gavryliuk, Theoretical and applied questions of state creation (electronic faculty view.), Vip. 5, available at: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/tppd/2009-1/zmist/R_5/Gavriluk.pdf
  4. 4. "Excerpt of the UNWTO World Tourism Barometer", [electronic resource], available at: www.unwto.org/facts/eng/barometer.htm
  5. 5. "Tourism highlights. 2018 Edition. UNWTO", Official Web site of the World Tourism Organization [electronic resource], available at: http://www.unwto.org.
  6. 6. "Irene Butler. Ukraine Tourist Information", available at: http://europeupclose.com/article/ukraine-tourist-information/
  7. 7. Poluga V. O. (2005), "Economic and organizational levers of the regulatory policy of tourism development", ["Ekonomichni i organizacijni vazheli reguljatornoi' polityky rozvytku turyzmu"], Author's abstract. dis kanda econ Sciences: 08.02.03 VO Poluga, Uzhhor nats un, Uzhgorod, 22 p.
  8. 8. Androschuk M. S. (2015), "Modern trends in the management of socio-economic development of systems", ["Suchasni tendencii' v upravlinni social'no-ekonomichnym rozvytkom system"], monograph, M. S. Androschuk, T. P. Berezyuk, B. M. Bertas, A. L. Bobrovsky, S. S. Bohatyrchuk-Kryvko, ed. M. H. Shershun, Rivne state humanist un, Rivne, Volyn. amber, 193 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-08-28

Як цитувати

Sahirova, A. (2018). ЕКОНОМІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ РИНКУ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ У СТИМУЛЮВАННІ ЕКОНОМІЧНОГО ЗРОСТАННЯ: ДОСВІД КРАЇН ЄС ТА УКРАЇНИ. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Економічні науки, 1(36), 43–48. https://doi.org/10.31498/2225-6725.36.2018.169017

Номер

Розділ

Статті