МАРКЕТИНГ ЗЕЛЕНИХ ІНВЕСТИЦІЙ: МЕХАНІЗМ КОЛАБОРАЦІЇ МІЖ ОСНОВНИМИ СТЕЙКХОЛДЕРАМИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.36.2018.169255

Ключові слова:

бізнес, бренд, зелені інвестиції, маркетинг, промоція.

Анотація

У статті авторами проаналізовані передумови формування механізмів залучення додаткових зелених інвестицій на фінансування заходів по досягненню цілей сталого розвитку та зеленого зростання економіки країни. При цьому авторами визначено, що одним із перспективних шляхів невіліювання наявних бар’єрів (стереотипне мислення, асиметрія інформації, неузгодженість цілей та інтересів основних стейкхолдерів, тощо) є формування дієвої маркетингової програми промоції зелених інвестицій. Авторами було виокремлено основних стейкхолдерів ринку зелених інвестицій та охарактеризовано їх інтереси з урахуванням специфіки зелених інвестицій. При цьому авторами, запропоновано механізм колоборації стейкхолдерів ринку зелених інвестицій, що враховує та узгоджує їх інтереси за допомогою виокремленого економічного, мотиваційного, організаційного, нормативного та маркетингового забезпечення. У статті доведено необхідність врахування принципів системної динаміки при формуванні механізму колаборації стейкхолдерів, з метою мінімізації ймовірності виникнення ланцюгової реакції появи негативних шоків, протиріч та конфліктів у ланцюгах взаємодії між стейкхолдерами. У рамках розробленого колабораційного механізму авторами охарактеризовано маркетингову концепцію 8Р з урахуванням специфіки зелених інвестицій: ціноутворення з урахуванням зелених цілей, зелені інвестиції як продукт, позиціювання на ринку зелених інвестицій, просування бренду «зелений», формування зеленого іміджу та бренду, основні стейкхолдери ринку зелених інвестицій, державна підтримка та політичний клімат, зелене виробництво, якість та сертифікація. Окрім цього, поряд із традиційними маркетинговими інструментами колабораційного механізму авторами сформовано систему сучасних маркетингових інструментів просування зелених інвестицій. Авторами наголошено, що подальших досліджень потребує система інструментів підвищення рівня довіри основних стейкхолдерів до бренду «зелений», а також необхідним є аналіз підходів до формування зеленого бренду як на рівні країни так і компанії.

Посилання

  1. 1. Anischenko, V.O. (2007). Do pytannia shchodo vdoskonalennia teoretyko-metodolohichnyh zasad ekolohichnoho investuvannia [To the issue of improving the theoretical and methodological principles of environmental investment]. Aktualni problemy ekonomiky – Actual problems of economic, 8, 175-183 [in Ukrainian].
  2. 2. Malchyk M. V., Martynuk M. V. (2015). Pdradigm of formation and developing “Green msrketing” in the modern condition. Bulletin of Ukrainina economic science, 2(29), 10–15.
  3. 3. Pimonenko T., Lushyk K. (2017). Zelene investuvannya: dosvid EU dlya Ukrayiny [Green investing: EU experience for Ukraine]. Visnyk Sumsʹkoho derzhavnoho universytetu. seriya Ekonomika. – Bulletin of Sumy State University. Economy Ser., 3, 61–67. 10.21272/ 1817-9215.2017.2-08
  4. 4. Eyraud, L., Clements, B., & Wane, A. (2013). Green investment: Trends and determinants. Energy Policy, 60, 852–865. doi:10.1016/j.enpol.2013.04.039
  5. 5. Inderst, G., C. Kaminker and F. Stewart. (2012). “Defining and Measuring Green Investments: Implications for Institutional Investors' Asset Allocations”, OECD Working Papers on Finance, Insurance and Private Pensions, No. 24, OECD Publishing. http://dx.doi.org/10.1787/5k9312twnn44-en
  6. 6. Krasnyak V., Chygryn, O. (2015). Theoretical and applied aspects of the development of environmental investment in Ukraine. Marketing and Management of Innovations. 3, P. 226-234.
  7. 7. Martin, P. R., & Moser, D. V. (2016). Managers’ green investment disclosures and investors’ reaction. Journal of Accounting and Economics, 61(1), 239–254. doi:10.1016/j.jacceco.2015.08.004
  8. 8. Peattie, K. Environmental Marketing Management-Meeting the Green Challenge. Pitman Publishing, UK. – 1995.
  9. 9. Pimonenko T. (2018). Ukrainian Perspectives for Developing Green Investment Market: EU Experience. Economics and Region, 4 (71), 35-45.
  10. 10. Vos L. What is Green Marketing? Retrieved from: https://learn.g2crowd.com/green-marketing

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-08-28

Як цитувати

Pimonenko, T., Lyulyov, O., & Chygryn, O. (2018). МАРКЕТИНГ ЗЕЛЕНИХ ІНВЕСТИЦІЙ: МЕХАНІЗМ КОЛАБОРАЦІЇ МІЖ ОСНОВНИМИ СТЕЙКХОЛДЕРАМИ. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Економічні науки, 1(36), 214–220. https://doi.org/10.31498/2225-6725.36.2018.169255

Номер

Розділ

Статті