БРЕНД-МЕНЕДЖМЕНТ – СКЛАДОВА ЧАСТИНА УПРАВЛІННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЮ ВЛАСНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6725.27.2014.35644Ключові слова:
менеджмент, бренд, бренд-менеджмент, інтелектуальна власність, система управлінняАнотація
В статті проведено ретельний аналіз поглядів на поняття бренд-менеджмент в сучасній та зарубіжній літературі. Доведено, що існує величезна кількість понять бренд-менеджменту, однак жодне з них не враховує елемент управління і захист інтелектуальних прав. Також доведено, що відсутність науково обґрунтованого підходу до проектування та створення систем управління брендом на підприємстві призводить до пріоритетного прийняття стихійних або вузькоспеціалізованих рішень, які за своєю сутністю не можуть володіти необхідним потенціалом для розвитку. Виділено три ієрархічні рівні управління охорони бренда: державний рівень; рівні підприємств; суспільний рівень. Удосконалено схему етапів формування системи управління інтелектуальною власністю на підприємствах шляхом додавання етапу під назвою «Бренд-менеджмент». Також наведена покрокова схема формування бренду на підприємстві з рахуванням прав інтелектуальної власності. Зроблено висновок, що комплексна система управління брендом, а також використання бренд-менеджменту на підприємствах дасть змогу підвищити конкурентоспроможність товару та вийти на якісно новий рівень отримання прибутку на підприємстві.
Посилання
- Список використаних джерел:
- Велещук С. Адміністративні передумови організації діяльності бренд-менеджера / С. Велещук // Маркетинг і ринкові відносини. – 2013. – №4. – С. 203-208
- Череп А., Ярмош В. Недоліки системи управління інтелектуальною власністю підприємств / Вісник Запорізького національного університету. Серія «Економічні науки» – 2010. – № 2. – C. 88-90
- Пижова Л., Савченко О., Чуксіна К., Визначення механізмів управління інтелектуальною власністю на підприємстві. С. 133-138 Режим доступу: http://library.kpi.kharkov.ua/Vestnik/2010_8/stati/Puzhova.pdf
- Воліков В., Ларка М. Модель управління формуванням та використанням бренд-капіталу на промисловому підприємстві / Вісник НТУ «ХПІ». – 2013. – №67. – С. 67-74.– Режим доступу: http://www.econindustry.org/arhiv/html/2010/st_49_14.pdf
- Bibliography:
- Veleschuk S. Administrative prerequisites organization of the brand manager / S. Veleschuk // Marketing and market relations. - 2013. - №4. - P. 203-208 (Ukr)
- Cherep A. Yarmosh B. Disadvantages of the system of intellectual property management companies / Journal of Zaporizhzhya National University. Series «Economics» - 2010. - № 2. - P. 88-90 (Ukr)
- Pyzhova L., Savchenko A., Chuksina K. The mechanisms of intellectual property management at the enterprise. P. 133-138 Access: http://library.kpi.kharkov.ua/Vestnik/2010_8/stati/Puzhova.pdf
- Volikov V., M. Lark management model of formation and use of brand equity in an industrial plant / Journal of NTU "KPI". - 2013. - №67. - P. 67-74.- Access: http://www.econindustry.org/arhiv/html/2010/st_49_14.pdf (Ukr)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 М.С. Дьякова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Редакція збірника не несе відповідальності за авторство статей, які друкуються на його сторінках. Суперечки та проблеми в сфері авторського права, що виникають у зв'язку з матеріалами, що публікуються на сторінках збірника наукових праць, вирішуються шляхом прямих переговорів між авторами або третіми особами та авторами. Редакція збірника не втручається в конфлікт інтересів і не несе відповідальності за дії авторів. Якщо суперечка або проблеми в сфері авторського права не можуть бути врегульовані мирним шляхом, автори вирішують їх відповідно до законодавства в судовому порядку.
Редакція збірника перевіряє всі статті на дотримання академічної доброчесності за допомогою технічних застосунків.