Фролова З. В. Стратегія управління інноваційною діяльністю підприємства в умовах кризи

Автор(и)

  • З. В. Фролова Государственное высшее учебное заведение «Приазовский государственный технический университет» г.Мариуполь, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.29.2015.52238

Ключові слова:

інноваційній потенціал, інноваційна діяльність, стратегія розвитку, конкурентноздатність

Анотація

У роботі визначено поняття інноваційного потенціалу та інноваційної активності промислового підприємства і розглянуті їх основні елементи. Зазначені ресурси активізації інноваційних процесів організації. Відзначено найбільш ефективні показники, здатні активізувати інноваційний процес промислового підприємства. Зроблено упор на те, що стратегія розвитку підприємства в період кризи повинна орієнтуватися на інтелектуальний потенціал організації, який буде полягати в заохоченні і активізації творчої діяльності працівників різних ланок. Відзначено, що важливим моментом, що відбивають інноваційну активність фірми та впливає на інтенсивність інноваційних процесів на підприємстві, є сприйнятливість керівництва до інновацій та його готовність до реалізації змін в господарському механізмі підприємства, схильність до ризику. Зазначено, що сприйнятливість організації до нововведень залежить від масштабів компанії. Вона падає по мірі збільшення підприємства, ускладнення організаційної структури управління, оскільки малі підприємства більш пристосовані до здійснення інноваційної діяльності за рахунок їх більшій гнучкості та мобільності, що дозволяє швидко реагувати на зміни ринку для коригування інноваційних цілей. Обрано механізм активізації інноваційної діяльності в кризовий період. Розглянуто його складові частини. Зроблений аналітичний огляд організації роботи окремих структурних складових цього механізму на великих промислових підприємствах зарубіжних країн. Визначено основні заходи щодо активізації окремих процесів цього механізму. Акцентовано увагу на створення за кордоном нової системи управління знаннями, які мають бути джерелами базової компетенції і конкурентних переваг, де розглянуті основні види знань і можливість їх управління. Сформульовано завдання управління активізацією знань, які можуть бути застосовні до різних сфер діяльності промислової компанії. Представлена блок-схема управління інноваційними процесами в кризовий період.

Посилання

  1. Краснокутська В. Інноваційний менеджмент / В. Краснокутська - К.: КНЕУ, 2009. – 235 с.
  2. Гусаков М. Формирование потенциала инновационного развития / М.Гусаков // Экономист. - 2012 - № 2. - С. 3-38.
  3. Медведева С. Инновационный потенциал предприятия: сложность определения и основные особенности / С. Медведева // Креативная экономика. - 2010. - № 10 (46). - c. 35-39.
  4. Ломакин А. Инновационный потенциал как основа стратегии развития предприятия / А. Ломакин // Проблемы и перспективы экономики и управления: материалы II междунар. науч. конф. (г. Санкт-Петербург, июнь 2013 г.). — СПб.: Реноме, 2013. — С. 111-114.
  5. Дмитриев С. Инновационная деятельность в кризисный период / С.Дмитриев //Креативная экономика - 2012. — № 1 (61). С. 29-34.
  6. Каленов О. Организационно-экономические аспекты активизации инновационного развития: макро- и микроуровень/ О. Каленов // Креативная экономика. — 2014. — № 4 (88). — С. 3-15.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-03-26

Як цитувати

Фролова, З. В. (2015). Фролова З. В. Стратегія управління інноваційною діяльністю підприємства в умовах кризи. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Економічні науки, (29), 119–125. https://doi.org/10.31498/2225-6725.29.2015.52238