СИСТЕМНО-ІНТЕГРАЦІЙНИЙ ПІДХІД ДО УПРАВЛІННЯ ТРАНСПОРТНИМ ПОТЕНЦІАЛОМ РЕГІОНУ
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6725.29.2015.52270Ключові слова:
транспортний потенціал, розвиток інфраструктури, управління інфраструктурою, еволюційний підхід, системно-інтеграційний підхідАнотація
У статті підкреслюється, що транспортну інфраструктуру і її елементи в рамках регіону можна вивчати як систему внутрішньорегіональних зв'язків, що перебувають у постійній взаємодії. Процес нагромадження потенціалу транспортної інфраструктури регіону необхідно розглядати як систему, елементи якої мають горизонтальні й вертикальні зв'язки, взаємозалежні й взаємообумовлені. Показано графічне представлення взаємозв'язків між елементами транспортного потенціалу регіону. Для графа регіонального транспортного потенціалу представлена матриця суміжності. Відзначено, що саме специфічний, сукупний потенціал транспортної інфраструктури регіону становить основу його конкурентоспроможності, для підвищення котрої необхідно займатися розвитком багатьох його складових. Для того щоб підвищити стабільність системи або її властивості до впливу різних факторів, необхідно, насамперед, удосконалювати саму систему зсередини, підсилюючи й адаптуючи взаємозв'язки й процеси між її елементами (компонентами). На місце концентрації ресурсів приходить адаптивність як ключовий орієнтир регіонального управління. Головним фактором розвитку інфраструктури регіону повинне стати не стільки наявність ресурсів, а ефективність їх використання. Приведено формальне визначення системи управління інфраструктурою регіону мовою теорії множин. На основі вивчення різних теоретичних концепцій і парадигм можна припустити, що в якості однієї з опор наукової бази розвитку системи управління регіональною інфраструктурою слід залучити системно-інтеграційний підхід. На основі проведених обґрунтувань у контексті системно-інтеграційного підходу, пропонується принципово нова сутнісно-змістовна модель сукупності підсистем сучасної управлінської структуриПосилання
- Юсупов К.Н. Региональная экономика: Учебное пособие / К.Н. Юсупов, А.Р. Таймасов, А.В. Янгиров, Р.Р. Ахунов. – М.: КНОРУС, 2006. – 232 с.
- Лексин В.Н. Общероссийские реформы и территориальное развитие. / В.Н. Лексин // Российский экономический журнал. – 2004. – № 4. – С. 3–23.
- Маннапов Р.Г. Современное развитие системы управления регионом: методология, инструментарий, механизмы: монография / Р.Г. Маннапов, Л.Г. Ахтариева; под науч. ред. д-ра экон. наук, проф. Р.Г. Маннапова. – Уфа: УГАЭС, 2010. – 221 с.
- Маевский В.И. Эволюционная теория и технологический процесс /В.И. Маевский // Вопросы экономики. – 2001. – № 11. – С. 4–16.
- Малин А.С. Исследование систем управления: Учебник для вузов / А.С. Малин, В.И. Мухин. – М.: ГУ ВШЭ, 2002. – 400 с.
- Artur B. Complexity and economy. // Science/ 1999. Vol. 284. P. 107-109.
- Whiteside G., Ismagilov R. Complexity in Chemistry.// Science. 1999. Vol. 284. P. 89-92.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Л. Л. Сотниченко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Редакція збірника не несе відповідальності за авторство статей, які друкуються на його сторінках. Суперечки та проблеми в сфері авторського права, що виникають у зв'язку з матеріалами, що публікуються на сторінках збірника наукових праць, вирішуються шляхом прямих переговорів між авторами або третіми особами та авторами. Редакція збірника не втручається в конфлікт інтересів і не несе відповідальності за дії авторів. Якщо суперечка або проблеми в сфері авторського права не можуть бути врегульовані мирним шляхом, автори вирішують їх відповідно до законодавства в судовому порядку.
Редакція збірника перевіряє всі статті на дотримання академічної доброчесності за допомогою технічних застосунків.