До проблеми синтетичної природи звукоутворюючого апарату музиканта-духовика (виконавський та педагогічний аспекти)

Автор(и)

  • Valerii Hromchenko кандидат мистецтвознавства, доцент Дніпропетровської академії музики ім. М. Глінки, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2017.138636

Ключові слова:

звукоутворення, виконавське дихання, амбушюр, резонатори, губний апарат, тиск повітря, виконавець, духові академічні інструменти, педагогіка

Анотація

Мета роботи полягає у визначені найбільш природних взаємозв’язків між виконавським диханням, резонаторами та амбушюром, як генеруючого фундаменту усвідомлення цілісної, синтетичної природи академічного звукоутворюючого апарату професійного музиканта-духовика. Методологія дослідження ґрунтується на викорис- танні фундаментальної та загальнонаукової систем наукових принципів. Основу фундаментальної методології складає діалектичний підхід, який аргументує причинно-наслідкові зв’язки у взаємодії виконавського дихання, резонаторів та амбушюра. До загальнонаукової методології належить низка теоретичних та емпіричних методів наукового пізнання. Теоретичне підґрунтя дослідження складають методи моделювання, систематизації, узагалнення, а також індукції та дедукції. Емпіричні засоби пізнання формуються на методах спостереження (опосеред- коване) та порівняння. Наукова новизна роботи визначається відсутністю усталеного усвідомлення цілісності, природньої синтетичності у взаємодії компонентів звукоутворюючого апарату музиканта-духовика. Висновки дослідження обґрунтовують синтетичний принцип одночасної дії складових системи звукоутворення на духових дерев’яних та мідних академічних інструментах. Комплексне значення виконавського слуху розвиває цілісний процес звуковидобування.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-11-10

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення