ДИТЯЧІ БАЛЕТИ ГЕНРІХА МАЙОРОВА: ДО ІСТОРІЇ КИЇВСЬКОГО ПЕРІОДУ ТВОРЧОСТІ БАЛЕТМЕЙСТЕРА (1972-1978 РР.)

Автор(и)

  • Olha Bilash

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2017.138793

Ключові слова:

Генріх Майоров, балетмейстерське мистецтво, дитячі балети, Київський академічний театр опери та балету ім. Т. Шевченка.

Анотація

Метою дослідження є аналіз композиційних та художніх особливостей дитячих балетів ("Чіполліно", "Білосніжка та семеро гномів") відомого радянського балетмейстера Генріха Майорова, який впродовж 1972-1978 рр. працював на сцені Київського академічного театру опери та балету ім. Т. Шевченка. Зацікавлення минулим українського балетного театру, вивчення невідомих сторінок його історії, зумовлює актуальність даної публікації. Методологія роботи включає використання таких культурологічних методів дослідження як: загально-історичний (метод відбору та
аналізу матеріалу), порівняльно-історичний (вивчення предмету роботи у його різних проявах), аналітичний (логічна систематизація фактів), біографічний (аналіз життєвого шляху). Наукова новизна роботи полягає у виявленні характерних ознак балетмейстерського почерку Г. Майорова, які сприяли збагаченню мистецької палітри вітчизняного балетного мистецтва, вплинули на розширення діапазону його жанрових можливостей. Висновки. За композиційною побудовою дитячі балети Г. Майрова "Чіполліно" й "Білосніжка та семеро гномів" не відрізняються від вистав для дорослих. У спектаклях широко представлені всі відомі сценічні хореографічні форми (варіації, дуети, тріо, квартети, ансамблі). Класичний танець цілком позбавлений елементів умовності, дія стрімко розгортається, для кожного казкового героя обрано виразну
хореографічну лейттему та власний танцювальний малюнок, що відображує його пластичний характер.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-11

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення