Перетин перформативного й хореографічного мистецтв Східної Європи початку XXI століття
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2017.138841Ключові слова:
соцiокультурна парадигма, антропологічна парадигма, перформанс, перформер, акціоністське мистецтво, трансляція процесу, контемпорарі, соціально-психологічний Брейк данс, арт-тераппія, колективна витривалість.Анотація
Мета роботи. Дослідження пов'язане з пошуком нових засобів та методів обґрунтування естетичних й морально-етичних норм як основи для аналізу принципів і прийомів перформативних технік в сучасному хореографічному мистецтві. Криза певних моделей розвитку сучасного хореографічного мистецтва не завжди враховує місце та роль експерименту в сприйнятті виникнення хореографічної лексики й конфлікту соціальних, політичних та духовних перетвореннях в мистецтві танцю. Наведено компаративний огляд перформансів сучасного мистецтва Польщі, в яких застосовані різні за принципами техніки роботи із глядачем і простором на основі індивідуальної творчості хореографів Польщі. Розглядаються принципи і прийоми перформативних технік як ін-
струменту емоційного і соціального вираження особистості в емоційно орієнтованому середовищі за допомогою вербальної взаємодії з об'єктом сприйняття. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного, історико-логічного методів. Зазначений методологічний підхід дозволяє розкрити та піддати аналізу певні моделі
стосовно антропологічної компоненти перформативних практик з метою знайти динамічний погляд на майбутнє сучасного танцю, нові виміри його виникнення та візуального прийняття. Наукова новизна роботи полягає в розширенні уявлень про еволюцію свободи митця в різних видах сучасного танцю. Порівняльний аналіз перформансів сучасного мистецтва Польщі та усталеної системи модерного танцю, начало постмодерних експериментів й засоби перформативного танцю сьогодення надає можливість глибше усвідомити антропологічну детермінанту, яка посту-
пово поглиблює аналіз творчого начала у визнанні необхідної свободи особистості митця. Висновки. Осмислення розвитку парадигмальних систем, що засновані на моральній складовій сучасного мистецтва танцю дає нову точку відліку для реформаторської діяльності в напрямку врахування загальнолюдських цінностей. Мистецтво сучасної хореографії, розбудовуючи себе на моральних загальнолюдських принципах та автентичному підході до утворення саме нового принципу руху просувається до самозміцнення як енергетичного поля сучасної культури.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.