Перетин перформативного й хореографічного мистецтв Східної Європи початку XXI століття
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2017.138841Ключові слова:
соцiокультурна парадигма, антропологічна парадигма, перформанс, перформер, акціоністське мистецтво, трансляція процесу, контемпорарі, соціально-психологічний Брейк данс, арт-тераппія, колективна витривалість.Анотація
Мета роботи. Дослідження пов'язане з пошуком нових засобів та методів обґрунтування естетичних й морально-етичних норм як основи для аналізу принципів і прийомів перформативних технік в сучасному хореографічному мистецтві. Криза певних моделей розвитку сучасного хореографічного мистецтва не завжди враховує місце та роль експерименту в сприйнятті виникнення хореографічної лексики й конфлікту соціальних, політичних та духовних перетвореннях в мистецтві танцю. Наведено компаративний огляд перформансів сучасного мистецтва Польщі, в яких застосовані різні за принципами техніки роботи із глядачем і простором на основі індивідуальної творчості хореографів Польщі. Розглядаються принципи і прийоми перформативних технік як ін-
струменту емоційного і соціального вираження особистості в емоційно орієнтованому середовищі за допомогою вербальної взаємодії з об'єктом сприйняття. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного, історико-логічного методів. Зазначений методологічний підхід дозволяє розкрити та піддати аналізу певні моделі
стосовно антропологічної компоненти перформативних практик з метою знайти динамічний погляд на майбутнє сучасного танцю, нові виміри його виникнення та візуального прийняття. Наукова новизна роботи полягає в розширенні уявлень про еволюцію свободи митця в різних видах сучасного танцю. Порівняльний аналіз перформансів сучасного мистецтва Польщі та усталеної системи модерного танцю, начало постмодерних експериментів й засоби перформативного танцю сьогодення надає можливість глибше усвідомити антропологічну детермінанту, яка посту-
пово поглиблює аналіз творчого начала у визнанні необхідної свободи особистості митця. Висновки. Осмислення розвитку парадигмальних систем, що засновані на моральній складовій сучасного мистецтва танцю дає нову точку відліку для реформаторської діяльності в напрямку врахування загальнолюдських цінностей. Мистецтво сучасної хореографії, розбудовуючи себе на моральних загальнолюдських принципах та автентичному підході до утворення саме нового принципу руху просувається до самозміцнення як енергетичного поля сучасної культури.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.