ДУАЛЬНІСТЬ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ СФЕРИ КУЛЬТУРИ: PRO AT CONTRA

Автор(и)

  • Volodymyr Maslak Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, Україна
  • Larysa Butko Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, Україна
  • Daria Vasylenko Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2018.147130

Ключові слова:

дуальна система навчання, інноваційна методика, фахівці сфери культури, заклад вищої освіти, спеціальність 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа».

Анотація

Метою статті є висвітлити результати емпіричного вивчення особливостей реалізації дуальної системи навчання в підготовці фахівців сфери культури. Методологія дослідження. Добір фактичного матеріалу ґрунтувався на основі загальнонаукових методів опитування, аналізу і синтезу, порівняння та узагальнення; статистичний метод, метод об’єктивності було використано саме під час дослідження рівня зацікавленості респондентів у дуальному підході до навчання. У процесі викладу основних положень статті використовувалися системно-структурний та статистично-аналітичний, порівняльний та описовий методи. Наукова новизна. У пропонованій статті уточнено сутність дуальної системи навчання, висвітлено основні тенденції її впровадження в Україні, означено складові дуальності підготовки фахівців сфери культури. Репрезентовано результати впровадження цієї системи навчання в підготовку студентів спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» освітніх ступенів бакалавр і магістр, виявлено її переваги як для студентів, так і для організацій, закладів вищої освіти, держави. Висновки. Визначено фактори впровадження дуальної системи навчання студентів спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» освітніх ступенів бакалавр і магістр.

Біографії авторів

Volodymyr Maslak, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського

доктор історичних наук, доцент, завідувач кафедри українознавства

Larysa Butko, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського

кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри українознавства 

Daria Vasylenko, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського

асистент кафедри українознавства

Посилання

Бутко Л. В. Сучасні вектори підготовки фахівців сфери культури. / Л. В. Бутко, І. М. Баранов // Матері-али ХVIII Міжнародної науково-практичної конференції «Ідеї академіка Вернадського і науково-практичні проблеми сталого розвитку освіти і науки (До 100-річчя НАН України та 155-річчя академіка В.І. Вернадського)» (11-13 трав. 2018 року). Кременчук, 2018. С. 13.

Листвин А. А. Дуальное обучение в России: от концепции к практике / А. А. Листвин // Образование и наука. – 2016. – № 3 (132). – С. 44-56.

Образование в Германии. Дидактика: международный семинар. [Електронний ресурс]. Режим досту-пу: http://www.ica-amk.ru/despo/event (дата звернення: 12.04.2018).

Федотова Г. А. Развитие дуальной формы профессионального образования : Опыт ФРГ и России : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.08 / Г. А. Федотова. М. : Ин-тут развития проф. образования, 2002. – 340 с.

Яковенко К. В. Реалізація дуальної системи освіти в підготовці майбутніх фахівців з інформаційних технологій. / К. В. Яковенко // Матеріали II Міжнародної науково-практичної конференції «Проблеми та перспек-тиви формування національної гуманітарно-технічної еліти. Ідеї академіка Івана Зязюна у працях його учнів і соратників» (25-26 травня 2016 року) – Харків : НТУ «ХПІ», 2016. – Вип. 45 (49). Ч. 1. – С. 205-213.

Boud D. Work as the curriculum: Pedagogical and identity implications / D. Boud, N. Solomon // UTS Re-search Centre Vocational Education & Training Working Knowledge: Productive learning at work Conference proceed-ings 10-13 December 2000. New South Wales: University of Technology Sydney. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.worc.ac.uk/edu/documents/worknow07(1)pdf (дата звернення: 12.04.2018).

Schelten A. Begriffe und Konzepte der berufspadagogischen Fachsprache. / A. Schelten – Stuttgart : Franz Steiner Verlag, 2005. – 164 р.

Butko, L.V., & Baranov, I. M. (2018). Modern vectors of training specialists in the sphere of culture. Proceeding from MIIM ’18: ХVIII The Eighteen International Scientific and Practical Conference «To the 100th anniversary of NAS of Ukraine and 155th anniversary of academician V.I. Vernadsky». (p. 13). Kremenchuk [in Ukrainian].

Listvin, A. A. (2016). Duality education in Russia: from concept to practice. Education and scientific, 3 (132), 44-56 [in Russian].

Education in Germany. Didactics. Retrieved from http://www.ica-amk.ru/despo/event [in Germany].

Fedotova, H. A. (2002). Development of the duality form of professional education: experience of the Federal Republic of Germany and Russia. Doctor’s thesis. Moscow: Institute for the Development of Professional Education [in Russian].

Yakovenko, K. V. (2016). Implementation of the duality education system in the training of future IT professionals. Proceeding from MIIM ’2: II The Second International Scientific and Practical Conference «Academician Ivan Zyazyun the ideas of in the writings of his students and associates». (Vols. 1). (pp. 205-213). Kharkiv: NTU «KHPI» [in Ukrainian].

Boud, D. & Solomon, N. (2000). Work as the curriculum: Pedagogical and identity implications. UTS Re-search Centre Vocational Education & Training Working Knowledge: Productive learning at work Conference proceed-ings 10-13 December 2000, University of Technology Sydney, New South Wales, Australia Working Paper 07. University of Worcester. Retrieved from http://www.worc.ac.uk/edu/documents/worknow07(1)pdf [in Australia].

Schelten, A. (2005). Begriffe und Konzepte der berufspadagogischen Fachsprache. Stuttgart: Franz Steiner Verlag [in Germany].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-08-29

Номер

Розділ

Культурологія