ІНТЕРНЕТ-МЕМИ УКРАЇНСЬКОГО ПОХОДЖЕННЯ В КУЛЬТУРОТВОРЧІЙ ПРАКТИЦІ СУЧАСНОГО СУСПІЛЬСТВА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2018.147211Ключові слова:
мем, меметика, інтернет-мем, українська мемна культура, кіберкультура, інтернет-фольклор.Анотація
Мета роботи. Дослідження пов’язане зі спробою зафіксувати й систематизувати мемний Інтернет-контент українського походження, який розглядається в парадигмі розширення культуротворчої практики сучасного суспільства. Методологія. Мережева комунікація аналізується в контексті культурологічного дослідження, в ході якого було використано емпіричний метод контент-аналізу задля виявлення артефактів української мемної культури на національних просторах Інтернету. Наукова новизна полягає в тому, що це перше комплексне дослідження української мемної культури. Крім того, виявлено певні загальні закономірності мему як явища сучасної кіберкультури. Висновки. В статті зроблено спробу в загальних рисах охарактеризувати українську мемну Інтернет-культуру, в рамках якої вже сформувалися десятки національних персонажів і шаблонів, основні з яких було визначено. В результаті дослідження резюмуємо, що подібні постфольклорні матеріали збагачують Інтернет українським контентом, а відтак, сприяють формуванню національного культурного поля в кіберпросторі. Лаконічні та виразні образи мемів відбивають важливі змісти, їх кліповість викликає інтерес до них в Інтернет-користувачів, вони здатні естетизувати інформацію – це ті фактори, які визначають схильність Інтернету до меметичності.
Посилання
Броуди Р. Психические вирусы. Как программируют ваше сознание. Москва : Поколение, 2007. 304 с.
Денисюк Ж. З. Інтернет-меми як засіб постфольклорної комунікації. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2017. № 2. С. 29–35.
Дзюбіна О. І. Класифікація, структура та функціонування Інтернет-мемів в соціальних мережах Twitter та Facebook. Молодий вчений. 2016. № 2 (29). С. 375–379.
Докинз Р. Эгоистичный ген / пер. с англ. Н. Фомина. Москва: АСТ, Corpus, 2013. 512 с.
Жулінська М. Інтернет-меми як одиниці інформації у кіберпросторі / Жулінська М., Смоляр Н. Актуальні питання іноземної філології. 2015. № 2. С. 66–71.
Радченко Д. Кросскультурная адаптация персонажей сетевого фольклора: от Гипножабы до Зойча. Антропологический форум. 2013. № 18. С. 28–43.
Рашкофф Д. Медиавирус /пер. с англ. Д. Борисов. Москва: Ультракультура 2.0, 2011. 394 с.
Соколова К. В. Меми як засіб комунікації в Інтернет-середовищі. Гуманітарний часопис. 2012. № 1. С. 118–123.
Blackmore S. The Meme Machine. Oxford University Press, 1999. 264 p.
Dainas A. Keep calm and study memes : master’s thesis. Case Western Reserve University, 2015. 66 p.
Juza M. Internet-memes – creation, distribution, social meaning. Studia Medioznawcze. 2013. Vol. 4 (55). P. 49–61.
Segev E. Families and networks of Internet memes: the relationship between cohesiveness, uniqueness, and quiddity concreteness / Elad Segev, Asaf Nissenbaum, Nathan Stolero, Limor Shifman. Journal of Computer-Mediated Communication. 2015. Vol. 20, Issue 4. P. 417–433.
Browdie, R. (2007). Psychic viruses. How to program your mind. Moskva: Pokolenye [in Russian].
Denysjuk, Zh.Z. (2017). Internet memes as a means of post-folklore communication. Visnyk Nacionaljnoji akademiji kerivnykh kadriv kuljtury i mystectv, 2, 29–35 [in Ukrainian].
Dzjubina, O.I. (2016). The classification, structure and functioning of Internet memes on Twitter and Face-book social networking sites. Molodyj vchenyj, 2(29), 375–379 [in Ukrainian].
Dawkins, R. (2013). The Selfish gene. Moskva: AST, Corpus [in Russian].
, Zhulinsjka, M., Smoljar, N. (2015). Internet-Memes as Information Units in a Cyberspace. Aktualjni pytannja inozemnoji filologhiji, 2, 66–71 [in Ukrainian].
Radchenko, D. (2013). Cross-cultural adaptation of the characters of network folklore: from Hypnozhaba to Zoich. Antropologicheskiy forum, 18, 28–43 [in Russian].
Rushkoff, D. (2011). Media Virus. Moskva: Ultrakultura 2.0 [in Russian].
Sokolova, K.V. (2012). Memes as a means of communication in the Internet environment. Ghumanitarnyj chasopys, 1, 118–123 [in Ukrainian].
Blackmore, S. (1999). The Meme Machine. Oxford University Press [in English].
Dainas, A. (2015). Keep calm and study memes: Master’s thesis. Case Western Reserve University [in English].
Juza, M. (2013). Internet-memes – creation, distribution, social meaning. Studia Medioznawcze, 4(55), 49–61 [in English].
Segev, E., Nissenbaum, A., Stolero, N., Shifman, L. (2015). Families and networks of Internet memes: the relationship between cohesiveness, uniqueness, and quiddity concreteness. Journal of Computer-Mediated Communication, Vol. 20, Issue 4, 417–433 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.