ІНТЕРНЕТ-МЕМИ УКРАЇНСЬКОГО ПОХОДЖЕННЯ В КУЛЬТУРОТВОРЧІЙ ПРАКТИЦІ СУЧАСНОГО СУСПІЛЬСТВА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2018.147211Ключові слова:
мем, меметика, інтернет-мем, українська мемна культура, кіберкультура, інтернет-фольклор.Анотація
Мета роботи. Дослідження пов’язане зі спробою зафіксувати й систематизувати мемний Інтернет-контент українського походження, який розглядається в парадигмі розширення культуротворчої практики сучасного суспільства. Методологія. Мережева комунікація аналізується в контексті культурологічного дослідження, в ході якого було використано емпіричний метод контент-аналізу задля виявлення артефактів української мемної культури на національних просторах Інтернету. Наукова новизна полягає в тому, що це перше комплексне дослідження української мемної культури. Крім того, виявлено певні загальні закономірності мему як явища сучасної кіберкультури. Висновки. В статті зроблено спробу в загальних рисах охарактеризувати українську мемну Інтернет-культуру, в рамках якої вже сформувалися десятки національних персонажів і шаблонів, основні з яких було визначено. В результаті дослідження резюмуємо, що подібні постфольклорні матеріали збагачують Інтернет українським контентом, а відтак, сприяють формуванню національного культурного поля в кіберпросторі. Лаконічні та виразні образи мемів відбивають важливі змісти, їх кліповість викликає інтерес до них в Інтернет-користувачів, вони здатні естетизувати інформацію – це ті фактори, які визначають схильність Інтернету до меметичності.
Посилання
Броуди Р. Психические вирусы. Как программируют ваше сознание. Москва : Поколение, 2007. 304 с.
Денисюк Ж. З. Інтернет-меми як засіб постфольклорної комунікації. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2017. № 2. С. 29–35.
Дзюбіна О. І. Класифікація, структура та функціонування Інтернет-мемів в соціальних мережах Twitter та Facebook. Молодий вчений. 2016. № 2 (29). С. 375–379.
Докинз Р. Эгоистичный ген / пер. с англ. Н. Фомина. Москва: АСТ, Corpus, 2013. 512 с.
Жулінська М. Інтернет-меми як одиниці інформації у кіберпросторі / Жулінська М., Смоляр Н. Актуальні питання іноземної філології. 2015. № 2. С. 66–71.
Радченко Д. Кросскультурная адаптация персонажей сетевого фольклора: от Гипножабы до Зойча. Антропологический форум. 2013. № 18. С. 28–43.
Рашкофф Д. Медиавирус /пер. с англ. Д. Борисов. Москва: Ультракультура 2.0, 2011. 394 с.
Соколова К. В. Меми як засіб комунікації в Інтернет-середовищі. Гуманітарний часопис. 2012. № 1. С. 118–123.
Blackmore S. The Meme Machine. Oxford University Press, 1999. 264 p.
Dainas A. Keep calm and study memes : master’s thesis. Case Western Reserve University, 2015. 66 p.
Juza M. Internet-memes – creation, distribution, social meaning. Studia Medioznawcze. 2013. Vol. 4 (55). P. 49–61.
Segev E. Families and networks of Internet memes: the relationship between cohesiveness, uniqueness, and quiddity concreteness / Elad Segev, Asaf Nissenbaum, Nathan Stolero, Limor Shifman. Journal of Computer-Mediated Communication. 2015. Vol. 20, Issue 4. P. 417–433.
Browdie, R. (2007). Psychic viruses. How to program your mind. Moskva: Pokolenye [in Russian].
Denysjuk, Zh.Z. (2017). Internet memes as a means of post-folklore communication. Visnyk Nacionaljnoji akademiji kerivnykh kadriv kuljtury i mystectv, 2, 29–35 [in Ukrainian].
Dzjubina, O.I. (2016). The classification, structure and functioning of Internet memes on Twitter and Face-book social networking sites. Molodyj vchenyj, 2(29), 375–379 [in Ukrainian].
Dawkins, R. (2013). The Selfish gene. Moskva: AST, Corpus [in Russian].
, Zhulinsjka, M., Smoljar, N. (2015). Internet-Memes as Information Units in a Cyberspace. Aktualjni pytannja inozemnoji filologhiji, 2, 66–71 [in Ukrainian].
Radchenko, D. (2013). Cross-cultural adaptation of the characters of network folklore: from Hypnozhaba to Zoich. Antropologicheskiy forum, 18, 28–43 [in Russian].
Rushkoff, D. (2011). Media Virus. Moskva: Ultrakultura 2.0 [in Russian].
Sokolova, K.V. (2012). Memes as a means of communication in the Internet environment. Ghumanitarnyj chasopys, 1, 118–123 [in Ukrainian].
Blackmore, S. (1999). The Meme Machine. Oxford University Press [in English].
Dainas, A. (2015). Keep calm and study memes: Master’s thesis. Case Western Reserve University [in English].
Juza, M. (2013). Internet-memes – creation, distribution, social meaning. Studia Medioznawcze, 4(55), 49–61 [in English].
Segev, E., Nissenbaum, A., Stolero, N., Shifman, L. (2015). Families and networks of Internet memes: the relationship between cohesiveness, uniqueness, and quiddity concreteness. Journal of Computer-Mediated Communication, Vol. 20, Issue 4, 417–433 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.