КУЛЬТУРНО-ІСТОРИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ СФЕРИ ГОСТИННОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2018.159809Ключові слова:
історія, культура, сфера обслуговування, гостинність, готельно-ресторанні комплексиАнотація
Метою статті є аналіз основних етапів формування сфери гостинності , зокрема на прикладі готельно-ресторанної справи, у контексті дослідження специфіки її взаємозв’язку з іншими чинниками культурно-історичного розвитку соціуму. Методологія дослідження ґрунтується на поєднанні культурологічного та історич-ного підходів з використанням загальнонаукових методів – аналізу, синтезу, описового та ін. Наукова новизна полягає у прослідковуванні взаємозалежності між культурно-історичними чинниками та особливостями потреби у формуванні готельно-ресторанних установ, їх секуляризацією та еволюційним удосконаленням. Висновки. Роз-виток сфери обслуговування безпосередньо пов'язаний з конкретно-історичними умовами розвитку людства. По-треби у перших закладах, що надають послуги з поселення мандруючих, пов’язані з активізацією подорожей, розширенням сфери відповідних послуг, тісно поєднаними з диференціацією мандрівників за соціальним стату-сом та статками. І на західноєвропейських, і на вітчизняних теренах послуги з поселення та харчування людей надавалися спочатку на території монастирів . Поступово складалися умови для формування закладів готельного типу, які пропонували досить високий рівень обслуговування та були орієнтовані насамперед на елітний проша-рок населення.
Посилання
Артёмова Е.Н., Козлова В.А. Основы гостеприимства и туризма. Учебное пособие. Орёл: Орёл ГТУ, 2005. 104 с.
Гуревич А. Я. Категории средневековой культуры. 2-е изд., испр. и доп. М.: Искусство, 1984. 350 с.
Ладиженська Р.С. Конспект лекцій з дисципліни "Технологія обслуговування в готелях і туркомплексах" (для студентів 4 курсу усіх форм навчання за напрямом підготовки "Менеджмент"). Харк. нац. акад. міськ. госп-ва.Х.: ХНАМГ, 2010. 254 с.
Любимов Л.Д. Искусство древнего мира . М.: Просвещение, 1980. 320 с.
Саркисиан Г. Архитектура Великобритании // Всеобщая история архитектуры в 12 томах: Том 5. Архи-тектура Западной Европы XV—XVI веков. Эпоха Возрождения. Москва: Стройиздат, 1967. С.434-476.
Томаля Т. С. Управління якістю в готельно-ресторанному бізнесі. Економіка. Управління. Інновації. 2014. Вип. 2.
Янсон Х., Янсон Э. Основы истории искусств. СПб.: Икар, 1992. 514 с.
Artemova, Ye.N., & Kozlova, V.A. (2005). The fundamentals of hospitality and tourism. Orol: Orol GTU [in
Russian].
Gurevich, A. YA. (1984). Categories of medieval culture. M. [in Russian].
Ladyzhensʹka, R.S. (2010). Summary of lectures on discipline "Technology of service in hotels and tourist complexes" (for 4-year students of all forms of study in the direction of training "Management"). Kharkiv. [in Ukrainian].
Lyubimov, L.D. (1980). The art of the ancient world. Moscow: Prosveshenie [in Russian].
Sarkisiyan, G. (1967). Architecture of Great Britain, The general history of architecture in 12 volumes: VolumeArchitecture of Western Europe XV-XVI centuries. The Epoch of the Renaissance. Moscow, Stroyizdat (434-476) [in Russian].
Tomalya, T. S., Shchypanova, YA. I. (2014). Quality management in the hotel and restaurant business, Economics. Management. Innovations, 2 [in Ukrainian].
Yanson, Kh., Yanson, E. (1992). Fundamentals of Art History. Sankt Peterburg: Ikar. [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.