ТАНЦТЕАТР У МЕЖАХ ТРАДИЦІЙ ЕКСПРЕСІОНІСТСЬКОГО ХОРЕОГРАФІЧНОГО МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2018.160184Ключові слова:
танець, танцтеатр, хореографічне мистецтво, експресіонізм, П. БаушАнотація
Мета статті – на основі врахування трансформації культурно-історичних і мистецько-світоглядних чинників проаналізувати основні мистецькі засади становлення театрів танцю, зокрема у межах експресіоністського хореографі-чного мистецтва та з урахуванням творчих пошуків П. Бауш. Методологія дослідження полягає у застосуванні мистец-твознавчого, культурологічного та біографічного підходів для аналізу теоретично-мистецького та практичного підґрунтя творчості провідного німецького хореографа П. Бауш та її ролі у становленні сучасних напрямів хореографічного мис-тецтва. Наукова новизна полягає у концептуалізації уявлень про основні естетико-теоретичні аспекти формування та ціннісно-мистецькі здобутки хореографічного мистецтва 70-х років ХХ століття на прикладі творчих пошуків П. Бауш, які визначили становлення танцтеатрів та їх актуальність для сучасної хореографії, зокрема у руслі посилення інтересу до танцювального мистецтва. Висновки. П. Бауш є засновником нового театрально-танцювального напряму – танцтеат-ру. Акцентуючи увагу на внутрішньосуб’єктивному аспекті людського життя, застосовуючи трагічно-неестетичні форми його хореографічного втілення на сцені, що характерно для німецького експресіоністського танцю, вона створила нову театрально-пластичну мову, яка почасти відійшла від традицій німецької хореографії першої половини ХХ століття. Ідеї П. Бауш та їх практичне втілення стали основою формування нових підходів не лише до хореографічного мистецтва, а й до театрального.
Посилання
Бойко О. С. Танець-театр у сучасному європейському музично-хореографічному мистецтві. Культура і сучасність. 2017. Вип. 2.
Бурнаев А. Теоретические основы формирования жанров в хореографическом искусстве. Известия Самарского научного центра РАН. 2011. №2(3). С. 723-726.
Дэвид Боуи. URL: http://ru.knowledgr.com/01269978/%D0%9F%D0%B8%D0.
Кисеева Е. В. "Kontakthoff" П. Бауш: социальный проект или высокое искусство? URL: http://sias.ru/publications/magazines/kultura/2012-3/istoriya-i-sovremennost/511.html#3p.
Клява А. "Kontakthof" Пины Бауш – размышление о жизни // Livejournal. URL: http://Aklyon.Livejournal.Com/
Html.
Курюмова Н. В. Современный танец в культуре ХХ столетия: смена моделей телесности: автореф. дисс. на соискание ученой степени канд. культурологии. НОУ ВПО Гуманитар. университет. Екатеринбург, 2011. 18 с.
Маньковская Н.Б. Эстетика постмодернизма. СПб.: Алетейя, 2000. 347 с.
Погребняк М. М. Танець "Модерн" ХХ ст.: витоки, стильова типологія, панорама історичної ходи,
еволюція: моногр. Полтава : ПНПУ ім. В. Г. Короленка, 2015. 312 с. : іл.
Печеранський І.П., Базела Д. Д. Вступ до філософії танцю: монографія. К.: КНУКіМ, 2017. С. 86.
Чепалов О. Хореографічний театр Західної Європи ХХ ст. : монографія. Харьков : ХДАК, 2007. 343 с.
Черкашина-Губаренко М. Режисер-постановник та автор-інтерпретатор у сучасному балетному теа-трі. Часопис Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського. Вип. 11. С. 17-23.
Чілікіна Н. Сучасні аспекти філософії тілесності як ключ до мови тіла.Вісник Львівського університе-ту. Серія мистецтвознавство. 2013. Вип. 12. С. 234-241.
Щербаков В. В. Мистецтво балету у постмодерністському дискурсі. Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури. 2013. Вип. 31. С. 320-327.
Pina Bausch. German choreographer whose bleak vision changed the face of European dance. URL: https://www.theguardian.com/stage/2009/jul/01/pina.
Boyko, O. S. (2017). Dance Theater in contemporary European musical and choreographic art. Culture and modernity, 2 [in Ukrainian].
Burnayev, A. (2011). Theoretical foundations of the formation of genres in choreographic art. Izvestiya Samara Scientific Center of the Russian Academy of Sciences, 2 (3), 723-726. [in Russian].
David Bowie. URL: http://www.knowledgr.com/01269978/%D0%9F%D0%B8%D0 [in Russian].
Kiseeva, E.V. "Kontakthoff" P. Bausch: a social project or a high art? URL: http://sias.ru/publications/ magazines/kultura/2012-3/istoriya-i-sovremennost/511.html#3p [in Russian].
Klyava, A. Kontakthof Pina Bausch – Thinking of Life // Livejournal. URL: http://Aklyon.Livejournal.Com/ 200953.Html. [in Russian].
Kuryumova, N.V. (2011). Modern dance in the culture of the ХХth century: the change of models of corporeality: author's abstract. diss for obtaining a scientific degree Cand. culturology LEU HBO Humanist. university Yekaterinburg [in Russian].
Mankovskaya, N. (2000). Aesthetics of postmodernism. SPb .: Aleteya [in Russian].
Pogrebnyak, M. (2015). Dance "Modern" of the twentieth century: origins, style typology, panorama of historical movement, evolution: monogr. Poltava: PNPU them. V.G. Korolenko [in Ukrainian].
Pecheransky, I.P., Basel, D.D. (2017). Introduction to the philosophy of dance: a monograph. K .: KNUKiM [in Ukrainian].
Chepalov, O. (2007). Choreographic Theater of Western Europe of the twentieth century. : monograph.
Kharkiv: KhDAK [in Ukrainian].
Cherkashina-Gubarenko, M. Production director and author-interpreter at the contemporary ballet theater. The journal of the National Music Academy of Ukraine named after. P. I. Tchaikovsky, 11, 17-23. [in Ukrainian].
Chilikina, N. (2013). Modern aspects of the philosophy of corporeality as the key to the language of the body.Visnyk of Lviv University. Series of art studies, 12, 234-241. [in Ukrainian].
Shcherbakov, V.V. (2013). Art of ballet in postmodern discourse. Actual problems of history, theory and practice of artistic culture, 31, 320-327 [in Ukrainian].
Pina Bausch. German choreographer whose bleak vision changed the face of European dance. URL: https://www.theguardian.com/stage/2009/jul/01/pina [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.