Про композиційні особливості світських мініатюр у хоровій творчості В. Зубицького
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2018.160187Ключові слова:
хорова мініатюра, світська мініатюра, композиційна будова, структура, програмністьАнотація
Метою є виявлення особливостей композиційної будови хорових мініатюр світської тематики в творчості В. Зубицького. Методологія дослідження базується на історико-типологічному і функціональному методах аналізу. Історико-типологічний метод пов'язаний з проблемами історичного становлення жанру світської хорової мініатюри, функціональний метод створив можливості для багаторівневого аналізу, ґрунтованого на розумінні музичного твору як результату органічної взаємодії змісту і форми. Наукова новизна полягає у дослідженні композиційних структур жанру хорової мініатюри на сучасному етапі. Висновки. Композиційними особливостями світської хорової мініатюри В. Зубицького стають переважання малих форм з розвиненою внутрішньою структурою: багатофазність побудови, моноінтонаційність тематизму, фактурна диференціація фону та рельєфу. Музичний ряд конкретизується завдяки текстовій першооснові, тобто елементам програмності, у зв'язку з чим найважливішими властивостями стають порт-ретність, оповідання від однієї особи, відсутність сюжетності, наслідком чого є лаконізм форми і засобів.
Посилання
Бєлікова В. Характеристика музичної мови В. Зубицького на прикладі хору "Весільна" / В. Бєлікова // Музикознавство Дніпропетровщини : Зб. статей [Ред. Ю. М. Новіков]. – Дніпропетровськ, 2003. – Вип. 3. – С. 21–24.
Герасимова-Персидская Н. Становление принципов хоровых композиций в русской и украинской музыке ХVII – начала XVIII вв. / Н. Герасимова-Персидская // Форма и стиль : Сб. научных трудов. Часть І / Отв. ред. Е. А. Ручьевская. – Л. : ЛОЛГК им. Н. А. Римского-Корсакова, 1990. – С. 35–64.
Задерацкий В. В. Музыкальная форма / В. Задерацкий. – М.: Музыка, 1995. – Вып. 1. – 544 с.
Назайкинский Е. Логика музыкальной композиции / Е. Назайкинский. – М. : Музыка, 1982. – 319 с.
Назайкинский Е. Поэтика музыкальной миниатюры / Е. Назайкинский // Е. В. Назайкинский. История
музыке : Избранные исследования. – М. : НИЦ "Московская консерватория", 2009. – С. 371–392.
Ручьевская Е. Классическая музыкальная форма / Е. Ручьевская. – СПб.: Композитор, 1998.-268с.
Терещенко А. "Чумацькі пісні" Володимира Зубицького / А. Терещенко // Народна творчість та етнографія. – 1990. – № 3. – С. 10–15.
Щербакова Н. Ю. Принципи композиційної цілісності у вокальній творчості Ю. Іщенка : дис. …канд. Мистецтвознавства : 17.00.03 / Н. Ю Щербакова. – К., 2009. – 197 с.
Belikova, V. (2003) Characteristics of V.Zybitskyi's musical language by the example of the choir "Vesilna". The musicology of Dnipropetrovsk region : Collected works [Edited by Y. M. Novikov] [in Ukrainian].
Herasimova-Persidskaya, N. (1990) The formation of the choral compositions principles in the Russian and Ukrainian music of the XVII – early XVIII centuries. Editor in chief E. A. Ruchevskaya. L. : LOLNC named after N. A. Rymskyi-Korsakov [in Russian].
Zaderatskyi, V. (1995) The musical form. Moscow: Music [in Russian]
Nazaykinskyi, E. (1982) Logic of the musical composition. Moscоw: Music [in Russian].
Nazaykinskyi, E. (2009) The poetics of the musical miniature. Moscow: SRC "Moscow conservatory" [in
Russian].
Ruchievskaya, E. (1998) Classical musical form. St. Petersburg [in Russian].
Tereshchenko, A. (1990) Volodymyr Zybitskyi’s "Chumatsky songs". National oeuvre and ethnography. Kyiv [in Ukrainian].
Shcherbakova, N. (2009) The principles of the compositional integrity in Y. Ishenko’s vocal oeuvre. Music studies PhD thesis. Kyiv [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.