ЧЕРНІГІВСЬКА КОМПОЗИТОРСЬКА ШКОЛА НОВІТНЬОЇ ДОБИ: ОСОБЛИВОСТІ ТВОРЧОГО ВТІЛЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2018.160193Ключові слова:
Чернігівська композиторська школа, художній стиль, симфонія, хор, камерно-інструментальна музика.Анотація
Мета роботи передбачає обґрунтування особливостей творчого прояву чернігівської композиторської школи, яка знаходить своє яскраве втілення в творчості українського композитора Андрія Зименка. Методологія дослідження спирається на застосування діалектичного методу музикології і узагальнення, що дає змогу з’ясувати закономірності структурної будови музичного твору, дослідити внутрішню суперечність між змістом і формою втілення як джерела музичного саморуху. Компаративістський метод у поєднанні з проблемно-музикологічним сприяє виявленню неповторності чернігівської композиторської школи на сучасному етапі. Наукова новизна полягає в розширенні мистецтвознавчих уявлень про композиторську творчість Чернігівщини, виявленні особли-востей її жанрово-тематичної спрямованості, порівнянні і узагальненні розвитку чернігівської композиторської школи як сфери діалектично взаємопов’язаних чинників музичної творчості, проекції складових школи, яка усвідомлюється як цілісний і змістовний рівень оволодіння засобами сучасної музичної виразності, забезпеченні професійно-творчої на-ступності та спадкоємності ментальних естетичних, технологічних ознак як нерозривності художнього досвіду сучасно-го етапу музичного мистецтва Чернігівщини. Висновки. Музикознавче осмислення особливостей чернігівської компо-зиторської школи розглядається на прикладі творчості сучасного композитора Андрія Зименка, яка ґрунтується на послідовному нарощенні музичної якості, розмаїтті жанрової, тематичної спрямованості та стильовій еволюції у галузі симфонічної, вокально-хорової, камерно-інструментальної музики. У запропонованому баченні чернігівська компози-торська школа є змістовним художнім явищем України.
Посилання
Васюта О.П. Хорова, камерно-вокальна музика в творчості сучасних композиторів Чернігівщини / О.П. Васюта // Мистецтвознавство України. Зб. наук. праць. Вип. 2013. – С. 102-110.
Васюта О.П. Музична культура Чернігівщини Х- початку ХХІ століття: еволюційний вимір. Монографія / О.П.Васюта. – Чернігів: Вид. "Десна Поліграф", 2017. – 295 с.
Верещагіна О.Є. Історія української музики ХХ століття: навч. посіб. / О.Є. Верещагіна, Л.П. Холодкова. – К.: Освіта України. – 2010. – 267 с.
Кияновська Л.О. Українська музична культура : навч. посіб. / Л.О.Кияновська. – Л. : Сполом. – 1999. – 144с.
Корній Л. П . Історія української музики : част. перша /Л. П.Корній. -Київ-Харків-Нью-Йорк : Видавництво М.П. Коць, 1996. -313 с.
Корній Л.П. Історія української музики: част. друга / Л.П Корній.-Київ-Харків-Нью-Йорк : Видавництво М.П. Коць, 1998. – 386 с.
Корній Л.П. Історія української музики : част. третя /Л.П. Корній.-Київ- Нью-Йорк : Видавництво М.П.
Коць.- 2001. – 477 с.
Тези доповідей церковно-історичної конференції "1000 років Чернігівській єпархії" (22-24 вересня 1992року). – Чернігів: "Сіверянська думка", 1993. -119 с.
Vasiuta O.P. (2013). Choral, chamber-vocal music in the creative works of the composers of Chernigivshchyna. Mystetstvoznavstvo Ukrainy. Zb. sciences. prac. Graduation [in Ukrainian].
Vasiuta O.P. (2017). Musical Culture Chernigivshchina Х- beginning ХХІ century. Monograph. Chernigiv : publishing house "Desna Poligraf"[in Ukrainian].
Vereshchagina O.E. (2010). History of Ukrainian music of the twentieth century: a textbook / O.E. Vereshchagin, L.P. Kholodkova. Kyiv: Education of Ukraine [in Ukrainian].
Kiyanovskaya L.O. (1999). (Ukrainian musical culture. Lviv: Spolom [in Ukrainian].
Korniy L.P.( 1996). History of Ukrainian music: part one. – Kiev-Kharkiv-New York: M.P. Kots [in Ukrainian].
Korniy L.P. (1998). History of Ukrainian music: part two..-Kiev-Kharkiv-New York: M.P. Коts [in Ukrainian].
Korniy L. P. (2001). The history of Ukrainian music: part three.- Kiev- New York: M.P. Коts [in Ukrainian].
Theses of the reports of the church-historical conference "1000 years of the Chernigov diocese", (September 22-24, 1992) (1993). Chernigiv: "Siveryan's opinion" [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.