ГЛОБАЛІЗАЦІЯ ТА ТРАНСКУЛЬТУРАЦІЯ У МУЗИЧНІЙ КУЛЬТУРІ XX-XXI СТ.

Автор(и)

  • Anastasiya Tormakhova Київський національний університет ім. Тараса Шевченка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2018.162184

Ключові слова:

глобалізація, транскультурація, музична культура, етнічна музика

Анотація

Мета дослідження полягає в аналізі впливу глобалізації на специфіку розвитку музичної культури XX-XXI століть та виокремленні в ній проявів транскультурації, що виступає перспективною парадигмою, спрямова-ною на взаємодію культур. Методологія дослідження пов’язана з застосуванням культурологічного та аналітич-ного методів. Даний підхід дає змогу розкрити специфіку глобалізації та здійснити аналіз головних чинників, що характеризують музичну культуру сьогодення. Наукова новизна полягає у тому, що вперше здійснюється спроба розкрити основні риси транскультурації в межах музичного мистецтва у вітчизняній культурологічній думці. Наго-лошується, що підхід, заснований на прагненні до транскультурації, а не глобалізації, є перспективним для розви-тку музичної культури та практичним втіленням парадигми, що відстоює рівність культур. Висновки. Незважаючи на те, що розвиток глобалізації призводить до уніфікації музичної мови та створення тенденції приведення куль-тури до певного "стандарту", який буде розвиватись в межах естрадної музики, виникає парадигма, спрямована на пошук взаємодії культур – транскультуралізм. Відповідно, в її межах виникають умови для появи явищ одинич-ного, а не загального ґатунку. Їх неординарність та відмінність від встановленого "стандарту" привертає увагу етнічно забарвленою своєрідністю, поєднаною з певними нормами обраного стильовогонапрямку.

Біографія автора

Anastasiya Tormakhova, Київський національний університет ім. Тараса Шевченка

кандидат філософських наук, доцент кафедри етики, естетики та культурології

Посилання

Калицкий В.В. Диалог в музыкальной коммуникации как феномен культуры (философско-культурологический анализ). Автореф. канд.. филос. наук. 24.00.01 – Теория и история культуры. – Государст-венный университет управления. – М., 2014. – 27 с.

Кузуб Т. И. Процессы глобализации в современной музыкальной культуре / Т.И. Кузуб // Известия Уральского государственного университета. Сер. 2, Гуманитарные науки. – 2006. – N 47, вып. 12. – С.77-84.

Курбачева О. В. Транскультурация и мультикультурализм: перспективы и вызовы межкультурного диалога / О.В. Курбачева // Философия и социальные науки. – 2015. – № 3. – С.51-54

Тлостанова М.В. Проблема мультикультурализма и литература США конца XX века. – М., ИМЛИ РАН, "Наследие", 2000. – 400 с.

Шаров К.С. Музыка постмодерна и глобальный мир / Шаров Константин Сергеевич // Ценности и смыслы. – 2011. – №6 (15). –С.6-23.

Baumann M.P. The Charango as Transcultural Icon of Andean Music / Max Peter Baumann // Revista Transcultural de Música. – #8 (2004). – Retrieved from:http://www.redalyc.org/html/822/82200806/.

Tan L. Towards a Transcultural Theory of Democracy for Instrumental Music Education/ Leonard Tan // Philosophy of Music Education Review. – Volume 22, Number 1, Spring 2014. – Р.61-77.

Черниш М. Проблемне поле трансформацій сучасної культури в нових цивілізаційних умовах. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2014.№ 4. К.: Міленіум.С.42-45

Kalitsky, V.V. (2014). Dialogue in musical communication as a phenomenon of culture (philosophical and cultural analysis). Extended abstract of candidate’s thesis. Moscow: State University of Management [in Russian].

Kuzub, T. I. (2006). The processes of globalization in contemporary musical culture, News of the Ural State University. Ser. 2, The humanities (N 47, issue 12), (pp. 77-840 [in Russian].

Kurbacheva, O. V. (2015). Transculturation and Multiculturalism: Prospects and Challenges of Intercultural Dialogue, Philosophy and Social Sciences (No. 3), (pp. 51-54) [in Russian].

Tlostanova, M.V. (2000). The problem of multiculturalism and US literature of the late XX century. Moscow: IMLI RAS, "Heritage" [in Russian].

Sharov, K.S. (2011). Music of postmodern and the global world, Values and Meanings (№6 (15)), (pp.6-23) [in Russian].

Baumann, M.P. (2004). The Charango as Transcultural Icon of Andean Music, Revista Transcultural de Música. (# 8). Retrieved from: http://www.redalyc.org/html/822/82200806/ [in English].

Tan, L. (2014). Towards a Transcultural Theory of Democracy for Instrumental Music Education, Philosophy of Music Education Review (Volume 22, Number 1), (pp. 61-77) [in English].

Chernysh, M. (2014). Problematic field of transformations of modern culture in the new civilization conditions. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv Kyiv: Millennium. 4, 42-45 [in Ukraine].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-04-24

Номер

Розділ

Культурологія