ГЛОБАЛІЗАЦІЯ ТА ТРАНСКУЛЬТУРАЦІЯ У МУЗИЧНІЙ КУЛЬТУРІ XX-XXI СТ.
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2018.162184Ключові слова:
глобалізація, транскультурація, музична культура, етнічна музикаАнотація
Мета дослідження полягає в аналізі впливу глобалізації на специфіку розвитку музичної культури XX-XXI століть та виокремленні в ній проявів транскультурації, що виступає перспективною парадигмою, спрямова-ною на взаємодію культур. Методологія дослідження пов’язана з застосуванням культурологічного та аналітич-ного методів. Даний підхід дає змогу розкрити специфіку глобалізації та здійснити аналіз головних чинників, що характеризують музичну культуру сьогодення. Наукова новизна полягає у тому, що вперше здійснюється спроба розкрити основні риси транскультурації в межах музичного мистецтва у вітчизняній культурологічній думці. Наго-лошується, що підхід, заснований на прагненні до транскультурації, а не глобалізації, є перспективним для розви-тку музичної культури та практичним втіленням парадигми, що відстоює рівність культур. Висновки. Незважаючи на те, що розвиток глобалізації призводить до уніфікації музичної мови та створення тенденції приведення куль-тури до певного "стандарту", який буде розвиватись в межах естрадної музики, виникає парадигма, спрямована на пошук взаємодії культур – транскультуралізм. Відповідно, в її межах виникають умови для появи явищ одинич-ного, а не загального ґатунку. Їх неординарність та відмінність від встановленого "стандарту" привертає увагу етнічно забарвленою своєрідністю, поєднаною з певними нормами обраного стильовогонапрямку.
Посилання
Калицкий В.В. Диалог в музыкальной коммуникации как феномен культуры (философско-культурологический анализ). Автореф. канд.. филос. наук. 24.00.01 – Теория и история культуры. – Государст-венный университет управления. – М., 2014. – 27 с.
Кузуб Т. И. Процессы глобализации в современной музыкальной культуре / Т.И. Кузуб // Известия Уральского государственного университета. Сер. 2, Гуманитарные науки. – 2006. – N 47, вып. 12. – С.77-84.
Курбачева О. В. Транскультурация и мультикультурализм: перспективы и вызовы межкультурного диалога / О.В. Курбачева // Философия и социальные науки. – 2015. – № 3. – С.51-54
Тлостанова М.В. Проблема мультикультурализма и литература США конца XX века. – М., ИМЛИ РАН, "Наследие", 2000. – 400 с.
Шаров К.С. Музыка постмодерна и глобальный мир / Шаров Константин Сергеевич // Ценности и смыслы. – 2011. – №6 (15). –С.6-23.
Baumann M.P. The Charango as Transcultural Icon of Andean Music / Max Peter Baumann // Revista Transcultural de Música. – #8 (2004). – Retrieved from:http://www.redalyc.org/html/822/82200806/.
Tan L. Towards a Transcultural Theory of Democracy for Instrumental Music Education/ Leonard Tan // Philosophy of Music Education Review. – Volume 22, Number 1, Spring 2014. – Р.61-77.
Черниш М. Проблемне поле трансформацій сучасної культури в нових цивілізаційних умовах. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2014.№ 4. К.: Міленіум.С.42-45
Kalitsky, V.V. (2014). Dialogue in musical communication as a phenomenon of culture (philosophical and cultural analysis). Extended abstract of candidate’s thesis. Moscow: State University of Management [in Russian].
Kuzub, T. I. (2006). The processes of globalization in contemporary musical culture, News of the Ural State University. Ser. 2, The humanities (N 47, issue 12), (pp. 77-840 [in Russian].
Kurbacheva, O. V. (2015). Transculturation and Multiculturalism: Prospects and Challenges of Intercultural Dialogue, Philosophy and Social Sciences (No. 3), (pp. 51-54) [in Russian].
Tlostanova, M.V. (2000). The problem of multiculturalism and US literature of the late XX century. Moscow: IMLI RAS, "Heritage" [in Russian].
Sharov, K.S. (2011). Music of postmodern and the global world, Values and Meanings (№6 (15)), (pp.6-23) [in Russian].
Baumann, M.P. (2004). The Charango as Transcultural Icon of Andean Music, Revista Transcultural de Música. (# 8). Retrieved from: http://www.redalyc.org/html/822/82200806/ [in English].
Tan, L. (2014). Towards a Transcultural Theory of Democracy for Instrumental Music Education, Philosophy of Music Education Review (Volume 22, Number 1), (pp. 61-77) [in English].
Chernysh, M. (2014). Problematic field of transformations of modern culture in the new civilization conditions. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv Kyiv: Millennium. 4, 42-45 [in Ukraine].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.