Творча діяльність чоловічого вокального ансамблю "Бревіс" Вінницького училища культури і мистецтв ім. М. Д. Леонтовича та її значення для розвитку вокального мистецтва Вінниччини

Автор(и)

  • Tetyana Sidletska Вінницький національний технічний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2018.162739

Ключові слова:

вокальний ансамбль "Бревіс", вокальне мистецтво, творча діяльність, репертуар, виконавці

Анотація

Мета визначення особливостей творчої діяльності чоловічого вокального ансамблю "Бревіс" Вінницько-го училища культури і мистецтв ім. М. Д. Леонтовича та розкриття її значення для розвитку вокального мистецтва Вінниччини. Методологія дослідження полягає у застосуванні методів аналізу, синтезу, порівняння, узагальнен-ня, а також у використанні системного і діяльнісного підходів. Це дало змогу здійснити аналіз творчих засад чоло-вічого вокального ансамблю "Бревіс", з’ясувати внесок колективу у розвиток вокального мистецтва на Вінниччині і в Україні та розкрити особливості творчої діяльності згаданого ансамблю. Наукова новизна полягає у поглиб-ленні вивчення теоретичних і практичних надбань українських вокальних ансамблів, аналізі їхнього мистецького досвіду та визначенні ролі вітчизняних колективів у розвитку вокального мистецтва. Висновки. Особливостями творчої діяльності згаданого колективу є: активна музично-просвітницька і концертна діяльність, що сприяє задо-воленню естетичних потреб широкої слухацької аудиторії; популяризація творів сучасних вітчизняних і зарубіжних композиторів та української народної пісні; жанрово-стильова розмаїтість репертуару; володіння прийомами і за-собами, характерними для різних вокально-виконавських манер; висока професійна майстерність виконавців.

Біографія автора

Tetyana Sidletska, Вінницький національний технічний університет

кандидат мистецтвознавства, доцент, доцент кафедри філософії та гуманітарних наук

Посилання

Антонюк В.Г. Вокальна педагогіка (сольний спів): підручник/ В.Г.Антонюк.– К.:ЗАТ"Віпол",2007.–174с.

Гнидь Б. Історія вокального мистецтва / Б. Гнидь. – К.: НМАУ, 1997. – 318с.

Гребенюк Н. Є. Вокально-виконавська творчість: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра мис-тецтвознавства: спец.: 17.00.03 "Музичне мистецтво" / Н. Є. Гребенюк. – К., 2000. – 39с.

Дмитриев Л. Б. Основы вокальной методики: учеб. пос. / Л. Б. Дмитриев. – М., 1968. – 676с.

Жайворонок Н. Б. Музичне виконавство як феномен музичної культури: автореф. дис. на здобуття наук. сту-пеняканд. мистецтвознавства: спец.:17.00.01"Теорія та історія культури" /Н.Б.Жайворонок.–К.,2006.–19с.

З чистих голосів вінницького ансамблю "Бревіс" розпочнеться фестиваль "Барви музики" // Моя Вінниця. – 2016. Електронний ресурс: http://www.myvin.com.ua/ru/news/culture/40401.html

Інтерв’ю з керівником чоловічого вокального ансамблю "Бревіс" Вінницького училища культури і мис-тецтв ім. М. Д. Леонтовича Ярославом Кушкою від 25.10.2017. – Аудіо-запис і текст зберігаються в особистому архіві Сідлецької Т. І.

Інтерв’ю з керівником чоловічого вокального ансамблю "Бревіс" Вінницького училища культури і мис-тецтв ім. М. Д. Леонтовича Максимом Дзівалтівським від 10.11.2017. – Аудіо-запис і текст зберігаються в особис-тому архіві Сідлецької Т.І.

Колодуб І. Питання теорії вокального мистецтва / І. Колодуб. – Харків: Промінь, 1999. – 119с.

Львов М. Из истории вокального искусства / М. Львов. – М.: Музгиз, 1964. – 228с.

50 років Вінницькому училищу культури і мистецтв ім. М. Д. Леонтовича. – Вінниця: ДП "Державна картографічна фабрика", 2008. – 176с.

Стахевич О. Г. З історії вокально-виконавських стилів та вокальної педагогіки: навч. пос. / О. Г. Ста-хевич. – Вінниця: Нова книга, 2013. – 176с.

Философский энциклопедический словарь / [гл. ред.: Л. Ф. Ильичев, П. Н. Федосеев, С. М. Ковалев, В. Г. Панов ]. – М: Советская энциклопедия, 1983. – 840с.

Кавун В. Музично-театральне мистецво України першої половини XIX ст.: історико-аналітичний під-хід. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. Київ: Міленіум, 2013.С.167-171.

Antonyuk, V. G. (2007). Vocal Pedagogic (solo singing). Kyiv: ZAT "Vipol" [in Ukrainian].

Hnyd, B. (1997). History of vocal art. Kyiv: NMAU [in Ukrainian].

Grebenyuk, N. Ye. (2000). Vocal performance creativity. Extended abstract of doctor’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Dmytryev, L. B. (1968). Bases of vocal methodology. Moscow [in Russian].

Zhayvoronok, N. B. (2006). Musical rendition as a phenomenon of musical culture. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Clean voices of "Brevis" vocal group open the musical festival "Barvy Muzyky (The Colors of Music)" (2016). Moia Vinnytsia. Retrieved from http://www.myvin.com.ua/ru/news/culture/40401.html

Interview with Yaroslav Kushka, and the first head and vocal teacher of the vocal ensemble "Brevis" of Vinnytsia college of Culture and Arts named after M. D. Leontovych from 25.10.2017. (2017). Audio-record and text from Tetyana Sidletska private archive [in Ukrainian].

Interview with Maxym Dzivaltivsky, the present head and vocal teacher of the vocal ensemble "Brevis" of Vinnytsia college of Culture and Arts named after M. D. Leontovych from 10.11.2017. (2017). Audio-record and text from Tetyana Sidletska private archive [in Ukrainian].

Kolodub, I. (1999). Issue of theory of vocal art. Kharkiv: Promin [in Ukrainian].

Lvov, M. (1964). From history of vocal art. Moscow: Muzhyz [in Russian].

50 years of Vinnytsia College of Culture and Arts named after M. D. Leontovych (2008). Vinnytsia: DP "Derzhavna kartohrafichna fabryka" [in Ukrainian].

Stakhevych, O. H. (2013). From history of vocal-performing styles and vocal pedagogics. Vinnytsia: Nova knyha [in Ukrainian].

Philosophical encyclopedic dictionary (1983). Moscow: Sovetskaya entsiklopediya [in Russian].

Kavun, V. (2013). Musical and theatrical art of Ukraine in the first half of the XIX century: historical and analytical approach.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-04-24

Номер

Розділ

Мистецтвознавство