STEM-ПІДХІД: ІНТЕРПРЕТАЦІЯ У ДИЗАЙН-ОСВІТІ

Автор(и)

  • Michael Tsyvin Інститут реклами, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2018.162752

Ключові слова:

STEM-підхід, дизайн, освіта, художньо-технічне проектування.

Анотація

Мета окреслити предметне поле STEM-підходу у дизайн-освіті. Методологія дослідження. Застосова-но компаративістський метод до порівняння "мистецької" парадигми дизайн освіти та її розуміння як художньо-технічного проектування з врахуванням науково обґрунтованої інженерної практики. Наукова новизна. Дослі-дження розвиває наукові підходи до концептуального розуміння дизайн-освіти, а відтак до моделювання освітньої програми підготовки дизайнерів, що відрізняється від тих, що застосовуються на сучасному етапі. Обґрунтовано інтерпретації у дизайн-освіті основних концептів STEM-підходу і доведено методологічну доцільність застосуван-ня його у дизайн-освіті України. Висновки. Пропозиція STEM-підходу як інноваційного на всіх рівнях освітньої практики є актуальною для подолання певних наукових та освітніх суперечностей , пов’язаних із домінуванням "мистецької" парадигми у підготовці дизайнерів. Основні концепти, запропоновані у STEM-підході, такі як інжене-рія, наука, технологія, математика, є на концептуальному рівні обґрунтованими у системних наукових досліджен-нях вітчизняних вчених і можуть слугувати теоретико-методологічним підґрунтям подальшого розвитку STEM-підходу у практиці дизайн-освіти.

Біографія автора

Michael Tsyvin, Інститут реклами

кандидат технічних наук, доцент, професор кафедри дизайну

Посилання

STEAM is EASY and FUN to be a part of! [Електронний ресурс]. –Режим доступу: https://steamedu.com.

Барна О. В., Балик Н.Р. Впровадження STEM-освіти у навчальних закладах: етапи та моделі [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://elar.ippo.edu.te.ua:8080/bitstream/123456789/4559/1/Barna.pdf.

Весела Н. О. STEM-освіта як перспективна форма інноваційної освіти в Україні [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://elar.ippo.edu.te.ua:8080/bitstream/123456789/4567/1/01_%20Vesela.

Вітчинкіна К. О. Обґрунтування дизайну одягу як творчої проектно-художньої діяльності / К. О. Вітчинкіна, В. І. Тимошевський //Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв . Мистецтвознавство. Архитектура. – 2011. – № 4. – С.11-13.

Камінська А. В. Проблеми і перспективи розвитку дизайн-освіти в Україні / А. В. Камінська // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки. – 2013. – № 10(1). – С.25-30.

Кузьменко О. Сутність та напрямки розвитку stem–освіти [Електронний ресурс] / О. Кузьменко // Наукові записки [Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка]. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. – 2016. – Вип. 9 (3). – С.188-190

Макар З. Ю. Формування професійних вмінь молодших спеціалістів-дизайнерів у процесі фахової підготовки: автореф. дис канд. пед. наук: 13.00.04 / Макар Зіновій Юліянович ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. Михайла Коцюбинського. – Вінниця, 2015. – 20 с.

Напрям підготовки 6.020207 "Дизайн" [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://edu.lp.edu.ua/napryamy/6020207-dyzayn.

Овчинникова Р. Ю. Дизайн-проектирование: теоретические основания и специфика//Омский научный вестник.-2012.-№1(105).-С.267-270.

Освіта навпаки, або Першопрохідці-STEM [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://pedpresa.ua/.

Прусак В.Ф.Організаційно-педагогічні засади підготовки майбутніх дизайнерів у вищих навчальних закладах України: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.Ф.Прусак; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. – Вінниця, 2006. – 20 с.

Сьомкін В. Дизайн як культуроутворююча категорія/ В.Сьомкін // Сучасне мистецтво. – 2015. – Вип.– С.225-229.

Терещенко С. А. Роль і місце навчання промисловому дизайну в системі освіти / С. А. Терещенко // Наукові записки. Серія: Педагогічні та історичні науки / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. – К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. – Вип. 118. – C.220-225.

Фурса О.О.Тенденції розвитку дизайн-освіти в Україні (друга половина ХХ – початок ХХІ століття): авто-реф…дис.докт.пед.наук:13.00.01/О.О.Фурса;Житомирськийдерж.Ун-тіменіІванаФранка.-Житомир,2014.–44с.

Шишка Р. Б. Поняття та характеристика договору про проведення ландшафтно-дизайнерських робіт/ Р. Б. Шишка // Міжнародний юридичний вісник: збірник наукових праць Національного університету державної податкової служби України. – 2014. – Вип. 1. – С.184-188.

Шульгіна В. Рябінко С. Творча діяльність особистості у системі мистецької освіти україни: європей-ський контекст. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2017.№ 1. К.: Міленіум. С.80-85

STEAM is EASY and FUN to be a part of! Retrieved fromhttps://steamedu.com

Barna, O. V., & Balyk, N.R. Implementation of STEM-education in educational institutions: stages and models. Retrieved fromhttp://elar.ippo.edu.te.ua:8080/bitstream/123456789/4559/1/Barna.pdf

Vesela, N. O. STEM-education as a promising form of innovation education in Ukraine. Retrieved from http://elar.ippo.edu.te.ua:8080/bitstream/123456789/4567/1/01_%20Vesela.pdf

Vitchynkina, K. O.,& Tymoshevsjkyj, V. I.(2011). Justification of the design of clothing as a creative design and artistic activity. Visnyk Kharkivsjkoji derzhavnoji akademiji dyzajnu i mystectv. Mystectvoznavstvo. Arkhytektura, 4, 11-13 [in Ukrainian].

Kaminsjka, A. V.(2013). Problems and perspectives of development of design education in Ukraine. Visnyk Lughansjkogho nacionaljnogho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Pedaghoghichni nauky, 10(1), 25-30[in Ukrainian].

Kuzjmenko, O.(2016). Essence and directions of development of stem – education. Naukovi zapysky [Kirovoghradsjkogho derzhavnogho pedaghoghichnogho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka]. Problemy metodyky fizyko-matematychnoji i tekhnologhichnoji osvity, 9 (3), 188-190 [in Ukrainian].

Makar Z. Ju.(2015). Formation of professional skills of junior specialist-designers in the process of professional training. Extended abstract of candidate’s thesis.Vinnycja: Vinnyc. derzh. ped. un-t im. M. Kocjubynsjkogho [in Ukrainian].

Direction of preparation 6.020207 "Design" Retrieved fromhttp://edu.lp.edu.ua/napryamy/6020207-dyzayn

Ovchinnikova, R. Yu. (2012). Design-design: theoretical grounds and specificity. Omskiy nauchnyy vestnik,1(105),267-270 [in Russian].

Education on the contrary, or Pioneering-STEM Retrieved fromhttp://pedpresa.ua/.

Prusak, V.F. (2006). Organizational-pedagogical bases of training of future designers in higher educational institutionsofUkraine.Extendedabstractofcandidate’sthesis.Vinnycja:Vinnyc.derzh.ped.un-tim.M.Kocjubynsjkogho [in Ukrainian].

Sjomkin, V.(2015). Design as a culture-generating category / В. Сьомкін // Suchasne mystectvo,11, 225-229 [in Ukrainian].

Tereshhenko, S. A.(2014). The role and place of studying industrial design in the education system. Naukovi zapysky. Serija: Pedaghoghichni ta istorychni nauky. M-vo osvity i nauky Ukrajiny, Nac. ped. un-t im. M.P. Draghomanova, 118, 220-225 [in Ukrainian].

Fursa, O.O. (2014). Trends in the development of design education in Ukraine (second half of the XX – beginning of the XXI century). Doctor’s thesis. Zhytomyr: Zhytomyrsjkyj derzh. Un-t imeni Ivana Franka [inUkrainian].

Shyshka, R. B.(2014). Concept and characteristic of the contract on carrying out of landscape design works. Mizhnarodnyj jurydychnyj visnyk: zbirnyk naukovykh pracj Nacionaljnogho universytetu derzhavnoji podatkovoji sluzhby Ukrajiny, 1,184-188 [in Ukrainian].

Shulgina,V. Ryabinko, S. (2017). Creative Personality Activity in the System of Artistic Education of

Ukraine: European Context. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv Kyiv: Millennium, 1, 80-85 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-04-24

Номер

Розділ

Мистецтвознавство