РОЗМОВНИЙ ЖАНР НА ЕСТРАДІ: ФЕНОМЕН М. ЖВАНЕЦЬКОГО

Автор(и)

  • Oleksii Starshoi Київський національний університет культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2018.162798

Ключові слова:

М. Жванецький, розмовний жанр на естраді, стендап, сатира, автор

Анотація

Мета статті проаналізувати основні етапи становлення та окреслили перспективи мистецтвознавчого дослідження творчого шляху Михайла Жванецького, зокрема в контексті формування нового виду розмовного жанру на естраді – стендапу. Методологія дослідження ґрунтується на міждисциплінарному поєднанні мистецт-вознавчого і бібліографічного підходів. Використано загальнонаукові методи аналізу, синтезу, описовості, схо-дження від конкретного до загального. Наукова новизна. Публікація є першою спробою аналізу творчості М. Жванецького в українському мистецтвознавстві. Висновки. Яскравим представником розмовного жанру на ест-раді вже більше півстоліття є М. Жванецький, дослідженню творчості якого приділяється мало уваги. Сьогодні М. Жванецького можна вважати не просто класиком розмовного жанру на естраді, а й майстром стендап-комедії. І все це завдячуючи дотепності висловлювань, гостроті й парадоксальності світовідчуття, спостережливості, глибо-кій прозорливості та життєвій мудрості їх автора. Основний секрет його творчої лабораторії у імпровізації і живо-му діалозі з глядачем. Крім того, аналіз його творчого шляху дає підстави вважати, що найбільшу роль у форму-ванні його творчого феномена відіграли нерозривний зв'язок зі своєю батьківщиною, вплив т.зв. "одеського гумору" та співпраця з відомими представниками розмовного жанру – А. Райкіна, В. Ільєнка, Р. Карцева.

Біографія автора

Oleksii Starshoi, Київський національний університет культури і мистецтв

здобувач

Посилання

Жванецкий М. М. Собрание произведений : в 5 т. / Михаил Жванецкий ; [сост. О. Сташкевич]. Москва

Время, 2009. Т. 5: Двадцать первый век. 2009. – 430, [1] с. : ил.

Каган М.С. Морфология искусства. Л.: Искусство, 1972. 440с.

Концерт о нас с вами. Диалог с Ю. Алянским о репертуаре Жванецкого / Сов. эстрада и цирк. №4.С.

-23.

Кучкина О. А. Свободная любовь: личные истории знаменитых людей. Москва : Время, 2011. 316с.

Минкульт опубликовал "белый список" артистов, которым рады в Украине. URL: http://fakty.ua/203699-minkult-opublkoval-belyj-spisok-artistov-kotorym.

Осина Л. А. Языковые приемы и средства в истории отечественного каламбура : дисс. К. филол. на-

ук : 10.02.01. Москва, 2007. 338с.

Прохорова І. С. Музично-розмовні жанри на естраді / Культура України. 2014. №47. С.206-213.

Райкин А. И. Без грима. Воспоминания. СПб., 2014. 432с.

Смирнова М. В. Художественная специфика слова в разговорных жанрах эстрады. Стратегия рече-вого обучения артистов и режиссеров эстрады : дисс. к. искусств. : 17.00.01. С.-Петерб. гос. акад. театр. искусст-ва. Санкт-Петербург, 2011. 141с.

Смыкова Е. А. Комическое в массовой культуре советской России : дисс. к. философ. наук : 24.00.01. Юж. федер. ун-т. Ростов-на-Дону, 2012. 161с

Столович Л. Н. Философия. Эстетика. Смех. М., 1999. 384c.

Томилина Г.Я. Языковая игра в художественной прозе Михаила Жванецкого / Держава і регіони. 2013. №2-3. С.54-59.

Томилина Г.Я. Фразеологические средства комического в прозе Михаила Жванецкого / Одиннадца-тые Запорожские Еврейские чтения : сб. науч. трудов. Запорожье : 2007. С.421–428.

ТрачА. Идио стиль М.Жванецкого: языковая игра на основе нарушения кодифицированных норм /Вестник Ставропольского государственного университета. 50/2007. С. 223-227.

Трач А. С. Феномен М.М. Жванецкого: жанровый и прагмалингвистический аспекты: дисс. к. фило-лог. наук : 10.02.01. Таганрог. гос. пед. ин-т.- Таганрог, 2007. 185с.

Донченко Н. Роль етюдної форми у професійній підготовці фахівця сценічного мистецтва та у твор-чості артиста естради. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2016. № 4. К.: Міленіум. С.70-74

Zhvanetskii, M. M. (2009). Collection of works: in 5 t. / Mikhail Zhvanetsky; [cons. O. Stashkevich]. Moscow: Time, T. 5: 430 [in Russian].

Kagan, M. (1972) Morphology of art. L.: Art, 440 [inRussian].

Concert about us and you. Dialogue with Yu. Alyansky about the repertoire of Zhvanetsky. Sov. stage and circus. №4. 22-23 [in Russian].

Kuchkina, O. A. (2011). Free love: personal stories of famous people. Moscow: Time, 316 [in Russian].

Minkullet published a "white list" of artists who are happy in Ukraine. URL: http://fakty.ua/203699-minkult-opublkoval-belyj-spisok-artistov-kotorym. [in Russian].

Osina,L.A.(2007). Linguistic methods and means in the history of the domesticpun :diss.K.filol.Sciences:10.02.01. Moscow, 338 [in Russian].

Prokhorova, I. S. (2014). Musical-spoken genres on stage. Culture of Ukraine. №47, 206-213 [in Ukrainian].

Raykin, A.I. (2014). Without makeup. Memories. SPb., 432 [in Russian].

Smirnova, M. V. (2011). The artistic specificity of the word in conversational genres of pop music. Strategy of speech training of artists and stage directors: diss. to art. : 17.00.01. St. Petersburg state acad. theater. art St. Petersburg, 141 [in Russian].

Smykova,E.A.(2012). Komicheskaya in the massculture of Soviet Russia: diss.K.philosopher.Sciences: 24.00.01. South feder un Rostov-on-Don, 161 [in Russian].

Stolovich L. N. (1999). Philosophy. Aesthetics Laughter. M., 384 [in Russian].

Tomilinа, G.Y. (2013). Language game in the artistic prose of Mikhail Zhvanetskogo. State and regions, 54-59 [inRussian].

Tomilinа, G.Y. (2007). The phraseological tools of the comic in the prose of Mikhail Zhvanetsky. Eleventh Zaporozhye Jewish Readings: Sat. scientific of labor. Zaporozhye, 421-428 [in Russian].

Trach, A. (2007). Idiostil M. Zhvanetsky: Language game based on violations of codified norms. Vestnik Stavropol State University, 223-227[in Russian].

Trach A. S. (2007). Phenomenon MM Zhvanetsky: genre and pragmalinguistic aspects: Diss. to the philologist Sciences: 10.02.01.Taganrog state ped In-t. Taganrog, 185 [in Russian].

Donchenko, N. (2016). The role of the sketch form in the professional training of the stage artist and in the performance of the stage artist. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv Kyiv: Millennium 4, 70-74[in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-04-24

Номер

Розділ

Мистецтвознавство