ІННОВАЦІЇ В ОСВІТІ: СОЦІОКУЛЬТУРНИЙ ВИМІР
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.166895Ключові слова:
соціокультурний вимір, стійкий розвиток, інновації, освіта, вища освіта, соціальна відповідальність, міжкультурне розуміння, громадянська участь, цілеспрямовані зміни.Анотація
Мета роботи полягає в актуалізації та систематизації соціокультурної парадигми освіти як однієї з найбільш важливих чинників та умов формування особистості в соціумі. Важливим є те, щоб освіта була якісною та відповідала певному рівню розвитку суспільства, його базовим культурним цінностям. Також освіта повинна відігравати ключову роль у встановленні фактів, на основі яких проводяться громадські дебати та ухвалюються важливі урядові рішення. Методологією дослідження є сукупність методів і прийомів наукового пізнання, що дає можливість досліджувати процес розвитку та особливість інновацій в освіті. Соціологічний метод, який був використаний у дослідженні, надає реальну соціокультурну парадигму проблеми. З допомогою системно-логічного методу, який було використано під час дослідження, здійснено аналіз аналітичних матеріалів та визначено понятійний апарат. Наукова новизна. Розгляд інновацій та інноваційних процесів в освіті як соціокультурний феномен, який базується на культурних традиціях з урахуванням досягнень суспільства в цілому та освіти й науки зокрема. В контексті цих трансформацій, які вже відбуваються в Україні і які ще будуть, існує необхідність в інтеграції освітньої галузі в міжнародне співтовариство, в міжнародні проекти та співпраця із міжнародними організаціями. Висновки. З метою формування суспільства стійкого розвитку необхідно розвивати політику, яка заохочує заклади вищої освіти мати свою соціальну відповідальність, підтримувати їх у цьому та сприяти більш згуртованому та інклюзивному суспільству через покращення міжкультурного розуміння, громадянської участі та етичної свідомості, а також забезпечувати справедливий доступ до вищої освіти. Крім того, вдосконалення системи управління освітянською галуззю переважно здійснюється через введення інновації, а саме з інновацій і складаються справжні зміни в соціумі. Інакше кажучи, інновації є «клітинками» керованого розвитку цілеспрямованих змін.
Посилання
Паризьке Комюніке. Париж, 25 травня 2018 https://mon.gov.ua/storage/.../paris-communiqueenue2018.pdf
Шуст Н.Б. Наука в освітній діяльності: шляхи до здобуття якісної освіти. Наукові праці Національного авіаційного університету. Серія: Юридичний вісник «Повітряне і космічне право». 2010. № 1(15).
Скиба М. Майбутнє університетів – до чого готуватися українським вишам? Українська правда. 2018. 5 грудня.
Рубин Э. Реформировать высшее образование сами университеты не могут. Это тупиковый путь. Українська правда. 2018.12 березня.
Про вищу освіту: Закон України від 01.07.2014 р. № 1556-VII, станом на 01.08.2018. (Дата звернення: 01.08.2018) Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 37-38, ст.2004.
Реформа освіти і науки як засіб проти кризи. Освіта ua. Вища освіта в Україні. 2015.7 травня.
Клімова Г. П. Інноваційний розвиток вищої освіти України: методологічний аспект аналізу. Право та інноваційне суспільство. 2013. №1.
Інновації у вищій освіті: актуальні аспекти: робоча програма і методичні рекомендації до вивчення дисципліни / Упорядкування і загальна редакція І.В. Артьомова. Ужгород: ДВНЗ «Ужгородський національний університет». 2016. 212с.
Шуст Н.Б. Компетенції – основа поступального розвитку освіти. Наукові праці Національного авіаційного університету. Серія: Юридичний вісник «Повітряне і космічне право». 2010. № 1 (14). С.86-89.
Іванова С. Інновації в освіті та проблеми реформування системи вищої освіти в аспекті євроінтеграції України. Інтернет-освіта-наука. 2016. С. 200-202.
7 українських вишів увійшли в рейтинг найкращих у світі. Але радіти немає чому? Українська правда. 2018. 14 листопада.
Михайленко О. Блейон Т. Навчальні моделі свободи. Освітня політика. Портал громадських експертів. 2017. 8 березня.
Shaping the Future of Education, Gender and Work. https://www.weforum.org/system-initiatives/shaping-the-future-of-education-gender-and-work.
Paris Communique.(2018) Paris. May 25. Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/.../paris-communiqueenue2018.pdf.
Shust, N. (2010) Science in Еducational Activity: Pathways to Quality Education / Proceeding of the National Aviation University. Series: Legal Messenger "Air and Space Law”.No.1(15)[in Ukrainian].
Skiba M. (2018). Future Universities – What to Prepare for Ukrainian Universities? Ukrayinska Pravda, 5 Decem-ber.Retrieved from :https://life.pravda.com.ua/columns/2018/12/5/234458/?fbclid=IwAR3W6jOuPWSU1x2a7QqGs6hb7tL_9F-jpz1B3pAuVD1QKDAasjjQ_SQ0ghk [in Ukrainian].
Rubin Э. Universitety can not reform higher education. It’s a dead end. Ukrayinska Pravda. 2018.12 March. Retrieved from https://life.pravda.com.ua/columns/2018/03/12/229464/ [in Ukrainian].
Law of Ukraine On Higher education from 01.07.2014 № 1556-VII] (2014, August 1). Vedomosty of Verkhovna Rada, 37-38, ar.2004[in Ukrainian].
The reform of the education and science as a way against the crisis. Osvita ua.Vuscha osvita. 2015.7 may. Retrieved from http://osvita.ua/vnz/46908/ [in Ukrainian].
Climova G.(2013) Innovative development of higher education in Ukraine: methodological aspect of the analysis. Pravo ta Innovative society,1. Retrieved from http://ndipzir.org.ua/wp-content/uploads/2013/04/Klimova.pdf [in Ukrainian].
Artyomova. I. (Eds.). (2016). Innovation in higher education: current aspects: the working of programm and guidelines for discipline. Arrangement and general editorial – Uzhgorod: the Uzhhorod National University, 212 [in Ukrainian].
Shust N. (2010) Competence is the Foundation of the progressive development of Education / Proceeding of the National Aviation University. Series: Legal Messenger "Air and Space Law”. No.1(14),86-89 [in Ukrainian].
Ivanova S.(2016) Innovations in education and reforming the system of higher education in terms of integration. Internet-Education-Science).2016.200-202. Retrieved from http://ir.lib.vntu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/13366/200-202.pdf?sequence=1 [in Ukrainian].
7 Ukrainian universities reached entered the rating of the best in the world. But nothing to rejoice? Ukrayinska Pravda. 2018. 14 November. Retrieved from https://life.pravda.com.ua/society/2018/11/14/234167/ [in Ukrainian].
Mikhailenko О. Blejon Т.(2017) Learning Model freedom. Навчальні моделі свободи. Osvitnya polituka.Portal gromadski ecspertov. 2017. 8 березня. Retrieved from http://education-ua.org/ua/articles/928-navchalni-modeli-svobodi[in Ukrainian].
Shaping the Future of Education, Gender and Work. [Electronic resource]. – Access mode : https://www.weforum.org/system-initiatives/shaping-the-future-of-education-gender-and-work.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.