ІННОВАЦІЇ В ОСВІТІ: СОЦІОКУЛЬТУРНИЙ ВИМІР
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.166895Ключові слова:
соціокультурний вимір, стійкий розвиток, інновації, освіта, вища освіта, соціальна відповідальність, міжкультурне розуміння, громадянська участь, цілеспрямовані зміни.Анотація
Мета роботи полягає в актуалізації та систематизації соціокультурної парадигми освіти як однієї з найбільш важливих чинників та умов формування особистості в соціумі. Важливим є те, щоб освіта була якісною та відповідала певному рівню розвитку суспільства, його базовим культурним цінностям. Також освіта повинна відігравати ключову роль у встановленні фактів, на основі яких проводяться громадські дебати та ухвалюються важливі урядові рішення. Методологією дослідження є сукупність методів і прийомів наукового пізнання, що дає можливість досліджувати процес розвитку та особливість інновацій в освіті. Соціологічний метод, який був використаний у дослідженні, надає реальну соціокультурну парадигму проблеми. З допомогою системно-логічного методу, який було використано під час дослідження, здійснено аналіз аналітичних матеріалів та визначено понятійний апарат. Наукова новизна. Розгляд інновацій та інноваційних процесів в освіті як соціокультурний феномен, який базується на культурних традиціях з урахуванням досягнень суспільства в цілому та освіти й науки зокрема. В контексті цих трансформацій, які вже відбуваються в Україні і які ще будуть, існує необхідність в інтеграції освітньої галузі в міжнародне співтовариство, в міжнародні проекти та співпраця із міжнародними організаціями. Висновки. З метою формування суспільства стійкого розвитку необхідно розвивати політику, яка заохочує заклади вищої освіти мати свою соціальну відповідальність, підтримувати їх у цьому та сприяти більш згуртованому та інклюзивному суспільству через покращення міжкультурного розуміння, громадянської участі та етичної свідомості, а також забезпечувати справедливий доступ до вищої освіти. Крім того, вдосконалення системи управління освітянською галуззю переважно здійснюється через введення інновації, а саме з інновацій і складаються справжні зміни в соціумі. Інакше кажучи, інновації є «клітинками» керованого розвитку цілеспрямованих змін.
Посилання
Паризьке Комюніке. Париж, 25 травня 2018 https://mon.gov.ua/storage/.../paris-communiqueenue2018.pdf
Шуст Н.Б. Наука в освітній діяльності: шляхи до здобуття якісної освіти. Наукові праці Національного авіаційного університету. Серія: Юридичний вісник «Повітряне і космічне право». 2010. № 1(15).
Скиба М. Майбутнє університетів – до чого готуватися українським вишам? Українська правда. 2018. 5 грудня.
Рубин Э. Реформировать высшее образование сами университеты не могут. Это тупиковый путь. Українська правда. 2018.12 березня.
Про вищу освіту: Закон України від 01.07.2014 р. № 1556-VII, станом на 01.08.2018. (Дата звернення: 01.08.2018) Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 37-38, ст.2004.
Реформа освіти і науки як засіб проти кризи. Освіта ua. Вища освіта в Україні. 2015.7 травня.
Клімова Г. П. Інноваційний розвиток вищої освіти України: методологічний аспект аналізу. Право та інноваційне суспільство. 2013. №1.
Інновації у вищій освіті: актуальні аспекти: робоча програма і методичні рекомендації до вивчення дисципліни / Упорядкування і загальна редакція І.В. Артьомова. Ужгород: ДВНЗ «Ужгородський національний університет». 2016. 212с.
Шуст Н.Б. Компетенції – основа поступального розвитку освіти. Наукові праці Національного авіаційного університету. Серія: Юридичний вісник «Повітряне і космічне право». 2010. № 1 (14). С.86-89.
Іванова С. Інновації в освіті та проблеми реформування системи вищої освіти в аспекті євроінтеграції України. Інтернет-освіта-наука. 2016. С. 200-202.
7 українських вишів увійшли в рейтинг найкращих у світі. Але радіти немає чому? Українська правда. 2018. 14 листопада.
Михайленко О. Блейон Т. Навчальні моделі свободи. Освітня політика. Портал громадських експертів. 2017. 8 березня.
Shaping the Future of Education, Gender and Work. https://www.weforum.org/system-initiatives/shaping-the-future-of-education-gender-and-work.
Paris Communique.(2018) Paris. May 25. Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/.../paris-communiqueenue2018.pdf.
Shust, N. (2010) Science in Еducational Activity: Pathways to Quality Education / Proceeding of the National Aviation University. Series: Legal Messenger "Air and Space Law”.No.1(15)[in Ukrainian].
Skiba M. (2018). Future Universities – What to Prepare for Ukrainian Universities? Ukrayinska Pravda, 5 Decem-ber.Retrieved from :https://life.pravda.com.ua/columns/2018/12/5/234458/?fbclid=IwAR3W6jOuPWSU1x2a7QqGs6hb7tL_9F-jpz1B3pAuVD1QKDAasjjQ_SQ0ghk [in Ukrainian].
Rubin Э. Universitety can not reform higher education. It’s a dead end. Ukrayinska Pravda. 2018.12 March. Retrieved from https://life.pravda.com.ua/columns/2018/03/12/229464/ [in Ukrainian].
Law of Ukraine On Higher education from 01.07.2014 № 1556-VII] (2014, August 1). Vedomosty of Verkhovna Rada, 37-38, ar.2004[in Ukrainian].
The reform of the education and science as a way against the crisis. Osvita ua.Vuscha osvita. 2015.7 may. Retrieved from http://osvita.ua/vnz/46908/ [in Ukrainian].
Climova G.(2013) Innovative development of higher education in Ukraine: methodological aspect of the analysis. Pravo ta Innovative society,1. Retrieved from http://ndipzir.org.ua/wp-content/uploads/2013/04/Klimova.pdf [in Ukrainian].
Artyomova. I. (Eds.). (2016). Innovation in higher education: current aspects: the working of programm and guidelines for discipline. Arrangement and general editorial – Uzhgorod: the Uzhhorod National University, 212 [in Ukrainian].
Shust N. (2010) Competence is the Foundation of the progressive development of Education / Proceeding of the National Aviation University. Series: Legal Messenger "Air and Space Law”. No.1(14),86-89 [in Ukrainian].
Ivanova S.(2016) Innovations in education and reforming the system of higher education in terms of integration. Internet-Education-Science).2016.200-202. Retrieved from http://ir.lib.vntu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/13366/200-202.pdf?sequence=1 [in Ukrainian].
7 Ukrainian universities reached entered the rating of the best in the world. But nothing to rejoice? Ukrayinska Pravda. 2018. 14 November. Retrieved from https://life.pravda.com.ua/society/2018/11/14/234167/ [in Ukrainian].
Mikhailenko О. Blejon Т.(2017) Learning Model freedom. Навчальні моделі свободи. Osvitnya polituka.Portal gromadski ecspertov. 2017. 8 березня. Retrieved from http://education-ua.org/ua/articles/928-navchalni-modeli-svobodi[in Ukrainian].
Shaping the Future of Education, Gender and Work. [Electronic resource]. – Access mode : https://www.weforum.org/system-initiatives/shaping-the-future-of-education-gender-and-work.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.