МУЗИЧНА АНТРОПОЛОГІЯ І ЇЇ ПЕРСПЕКТИВИ В СУЧАСНІЙ ГУМАНІТАРНІЙ НАУЦІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.166950Ключові слова:
музична антропологія, музична соціологія, музична педагогіка, порівняльне музикознавство, етномузикологія.Анотація
Мета статті полягає у представленні окремих ракурсів однієї з найперспективніших інноваційних гуманітарних наук міждисциплінарного рівня – музичної антропології. Методологія дослідження спирається на засади аналітичного, історичного, культурологічного та компаративного методів, завдяки яким розкриваються різні аспекти музичної антропології, виявляється її зв’язок з іншими гуманітарними дисциплінами та специфіка в дослідницькому полі музикознавства. Наукова новизна здійсненого огляду полягає у висвітленні історичних підвалин і витоків музичної антропології в зарубіжній та українській літературі, уточненні дефініції самого поняття музичної антропології та в окресленні можливої перспективи її застосування в українській музичній науці. Висновок. Розуміння й глибше застановлення над антропологічними концепціями музичного мистецтва й можливостями їхнього практичного застосування, над чутливим реагуванням музичних артефактів на розмаїті переміни як в історичному минулому, так і в сучасному соціокультурному середовищі, має не лише суто умоглядний теоретичний сенс. Воно спрямоване на вироблення успішних стратегій музичної діяльності в незалежній українській державі та на гідну репрезентацію національної культури у світовому просторі.
Посилання
Колесса Ф. Мелодії українських народних дум. Київ : Наукова думка, 1969. 591 с.
Луканюк Б. До історії терміна «етномузикологія». Вісник Львівського університету. Серія філологічна. Українська фольклористика. Львів : вид-во ЛНУ, 2006. Випуск 37. С. 257 – 272.
Потебня О. Мова. Національність. Денаціоналізація. Нью-Йорк 1992. 155 с.
Свідзинський А. Самоорганізація і культура. Київ : вид-во ім. О.Теліги, 1999. 287 с.
Blacking J. How musical is Man?. London: Faber and Faber, 1976. 116 р.
Blaukopf K. Musik im Wandel der Gesellschaft. Grundzüge der Musiksoziologie. München, 1984. 383 s.
Dobberstein M. Musik und Mensch. Grundlegung einer Anthropologie der Musik. Berlin : Dietrich Reiner Verlag, 2000. 596 s.
Farnsworth P.R. Social Psychology of Music. Iowa State University Press, 1969. 298 р.
Gardner, H. Frames of mind: The theory of multiple intelligence. New York, Basic Books, 1993. 440 р.
Gardner H. Intelligence Reframed: Multiple intelligences for the 21st century. New York: Basic Books, 1999. 202 р.
Merriam Alan P. The Anthropology of Music. Evanston: Illinois Northwestern: University Press, 1964. 358 p.
Mellers W. Music and Society. London 1946. 160 р.
Raynor H. A Social History of Music: from the Middle Ages to Beethoven. London, 1972. 372 р.
Silbermann A. Wovon lebt die Musik. Die Prinzipien der Musiksoziologie. Regensburg, 1958. 42 s.
Wiesengrund-Adorno Th. Einleitung in die Musiksoziologie. Frankfurt am M., 1962. 253 s.
Kolessa F. (1969). Melodies of Ukrainian folk dumas. K.: Naukova dumka, 1969. [in Ukrainian].
Lukanyuk B. (2006). To the history of the term «ethnomusicology». Visnyk of Lviv University. Philological series. Ukrainian folkloristics. Lviv: LNU. Issue 37. 257-272 [in Ukrainian].
Potebnya O. (1992). Language. Nationality. Denationalization. New York 1992 [in Ukrainian].
Svidzynskyj A. (1999). Self-organization and culture. K: O. Teliga publishers, 1999 [in Ukrainian].
Blacking J. (1976). How musical is Man?. London: Faber and Faber [in English].
Blaukopf K. (1984). Musik im Wandel der Gesellschaft. Grundzüge der Musiksoziologie. München [in German].
Dobberstein M. (2000). Musik und Mensch. Grundlegung einer Anthropologie der Musik. Berlin : Dietrich Reiner Verlag [in German].
Farnsworth P.R. (1969). Social Psychology of Music. Iowa State University Press [in English].
Gardner H. (1993). Frames of mind: The theory of multiple intelligence. New York, Basic Books [in English].
Gardner H. (1999). Intelligence Reframed: Multiple intelligences for the 21st century. New York: Basic Books [in English].
Merriam Alan P. (1964). The Anthropology of Music. Evanston: Illinois Northwestern: University Press [in English].
Mellers W. (1946). Music and Society. London [in English].
Raynor H. (1972). A Social History of Music: from the Middle Ages to Beethoven. London [in English].
Silbermann A. (1958). Wovon lebt die Musik. Die Prinzipien der Musiksoziologie. Regensburg [in German].
Wiesengrund-Adorno Th. (1962). Einleitung in die Musiksoziologie. Frankfurt am M. [in German].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.