ЦИФРОВІ ВИМІРИ ТРАНСФОРМАЦІЇ МУЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ КІНЦЯ ХХ – ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.166972Ключові слова:
музична культура, культурний простір, цифрова революція, інформаційне суспільство, мережевий простір.Анотація
Мета дослідження - визначити основні вектори соціокультурних змін, що відбуваються в сучасній музичній культурі під технічним впливом цифрової революції. Методологія дослідження обумовлена тим, що дана робота має виражений міждисциплінарний характер, з використанням інструментарію сучасної культурології, економіки, мистецтвознавства і соціології. Науковою новизною статті є концентрація уваги не лише на мистецьких процесах, конкретних практиках музичного життя, але й на сутнісних властивостях медіа-простору, в умовах якого вони існують. Вивчення нового медіа-середовища - інтернету, технічних комунікативних можливостей, що надані цифровою епохою у взаємодії з музичною культурою, стає одним з центральних принципів данного дослідження. Висновки. Саме сукупністю особистих виборів всіх учасників музичного життя в підсумку визначається пропорційне співвідношення та творчий шлях всіх сегментів музичного простору, що розвиваються за різними сценаріями, а, відповідно, й загальний результат здійснення цифрової революції у світі музичної культури. Сьогодні, коли завдяки досягненням цифрової революції більшість соціокультурних завдань все успішніше вирішуються в мережевому просторі, нові перспективи та потенційні напрямки розвитку відкриваються перед суспільством, перед сучасною «інформаційною» цивілізацією. Такі ж саме потенційні шляхи розвитку пропонуються й простору музичної культури: шлях «згортання» мережевої «свободи», посилення контролю і ієрархічного регулювання мистецтва; шлях повного хаосу, мережевої «анархії» і безвідповідальності; рух в напрямку того, що має перспективи стати загальнопланетарним глобальним громадянським суспільством, яке вкорінене до цифрової мережі, але здатне активно, відповідально і творчо виробляти, інтерпретувати та засвоювати продукцію музичного мистецького середовища.
Посилання
Адорно Т.В. Избранное: Социология музыки. Москва; Санкт-Петербург, 1998. 445 с.
Кастельс М. Галактика Интернет: Размышления об Интернете, бизнесе и обществе. Екатеринбург: У-Фактория, 2004. 328 с.
Маклюэн Г.М. Понимание Медиа: Внешние расширения человека. Москва: «Гиперборея», «Кучково поле», 2007. 454 с.
Культурна політика в Україні у контексті світових трансформаційних процесів: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції. / За ред. Подкопаєв В.П., Чернець В.Г.. Київ: ДАКККіМ, 2001. 352 с.
Тоффлер Э. Третья волна. Москва: ООО «Издательство ACT», 2004. 781 с.
Фукуяма Ф. Конец истории и последний человек. Москва: АСТ, 2007. 588 с.
Шульгіна В.Д., Яковлев О.В. Синергетична парадигма простору культури: монографія до 50-річчя нау-ково-педагогічної діяльності Валерії Шульгіної. Київ: НАКККіМ, 2014. 398 с.
Jones G. Last Shop Standing: Whatever Happened to Record Shops? London: Proper, 2010. 346 p.
Mason M. The Pirate's Dilemma: How youth Culture Is Reinventing Сapitalism. New York: Free Press, 2008. 276 p.
Music and Copyright. Edited by Frith S. & Marshall L. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2004. 224 p.
Adorno T.V. (1998). Izbrannoe: Sotsiologiya muzyiki. Moskva; SPb [in Russian].
Kastels M. (2004). Galaktika Internet: Razmyishleniya ob Internete, biznese i obschestve. Ekaterinburg: U-Faktoriya. [in Russian].
Maklyuen G. M. (2007). Ponimanie Media: Vneshnie rasshireniya cheloveka. Moskva: «Giperboreya», «Kuchkovo pole.» [in Russian].
Kulturna politika v Ukrayini u konteksti svitovih transformatsiynih protsesiv: Materiali mizhnarodnoyi naukovo-praktichnoyi konferentsiyi. (2001). Kiyiv: DAKKKiM [in Ukrainian].
Toffler E. (2004). Tretya volna. Moskva: OOO «Izdatelstvo AST» [in Russian].
Fukuyama F. (2007). Konets istorii i posledniy chelovek. Moskva: AST [in Russian].
Shulgina V.D., Yakovlev O.V. (2014). Sinergetichna paradigma prostoru kulturi: monografiya do 50-richchya naukovo-pedagogichnoyi diyalnosti Valeriyi Shulginoyi. Kiyiv: NAKKKiM [in Ukrainian].
Jones G. ( 2010). Last Shop Standing: Whatever Happened to Record Shops? London: Proper [in English].
Mason M. ( 2008). The Pirate's Dilemma: How youth Culture Is Reinventing Сapitalism. New York: Free Press [in English].
Music and Copyright. Edited by Frith S. & Marshall L. ( 2004). Edinburgh: Edinburgh University Press [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.