ЦИФРОВІ ВИМІРИ ТРАНСФОРМАЦІЇ МУЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ КІНЦЯ ХХ – ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.166972Ключові слова:
музична культура, культурний простір, цифрова революція, інформаційне суспільство, мережевий простір.Анотація
Мета дослідження - визначити основні вектори соціокультурних змін, що відбуваються в сучасній музичній культурі під технічним впливом цифрової революції. Методологія дослідження обумовлена тим, що дана робота має виражений міждисциплінарний характер, з використанням інструментарію сучасної культурології, економіки, мистецтвознавства і соціології. Науковою новизною статті є концентрація уваги не лише на мистецьких процесах, конкретних практиках музичного життя, але й на сутнісних властивостях медіа-простору, в умовах якого вони існують. Вивчення нового медіа-середовища - інтернету, технічних комунікативних можливостей, що надані цифровою епохою у взаємодії з музичною культурою, стає одним з центральних принципів данного дослідження. Висновки. Саме сукупністю особистих виборів всіх учасників музичного життя в підсумку визначається пропорційне співвідношення та творчий шлях всіх сегментів музичного простору, що розвиваються за різними сценаріями, а, відповідно, й загальний результат здійснення цифрової революції у світі музичної культури. Сьогодні, коли завдяки досягненням цифрової революції більшість соціокультурних завдань все успішніше вирішуються в мережевому просторі, нові перспективи та потенційні напрямки розвитку відкриваються перед суспільством, перед сучасною «інформаційною» цивілізацією. Такі ж саме потенційні шляхи розвитку пропонуються й простору музичної культури: шлях «згортання» мережевої «свободи», посилення контролю і ієрархічного регулювання мистецтва; шлях повного хаосу, мережевої «анархії» і безвідповідальності; рух в напрямку того, що має перспективи стати загальнопланетарним глобальним громадянським суспільством, яке вкорінене до цифрової мережі, але здатне активно, відповідально і творчо виробляти, інтерпретувати та засвоювати продукцію музичного мистецького середовища.
Посилання
Адорно Т.В. Избранное: Социология музыки. Москва; Санкт-Петербург, 1998. 445 с.
Кастельс М. Галактика Интернет: Размышления об Интернете, бизнесе и обществе. Екатеринбург: У-Фактория, 2004. 328 с.
Маклюэн Г.М. Понимание Медиа: Внешние расширения человека. Москва: «Гиперборея», «Кучково поле», 2007. 454 с.
Культурна політика в Україні у контексті світових трансформаційних процесів: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції. / За ред. Подкопаєв В.П., Чернець В.Г.. Київ: ДАКККіМ, 2001. 352 с.
Тоффлер Э. Третья волна. Москва: ООО «Издательство ACT», 2004. 781 с.
Фукуяма Ф. Конец истории и последний человек. Москва: АСТ, 2007. 588 с.
Шульгіна В.Д., Яковлев О.В. Синергетична парадигма простору культури: монографія до 50-річчя нау-ково-педагогічної діяльності Валерії Шульгіної. Київ: НАКККіМ, 2014. 398 с.
Jones G. Last Shop Standing: Whatever Happened to Record Shops? London: Proper, 2010. 346 p.
Mason M. The Pirate's Dilemma: How youth Culture Is Reinventing Сapitalism. New York: Free Press, 2008. 276 p.
Music and Copyright. Edited by Frith S. & Marshall L. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2004. 224 p.
Adorno T.V. (1998). Izbrannoe: Sotsiologiya muzyiki. Moskva; SPb [in Russian].
Kastels M. (2004). Galaktika Internet: Razmyishleniya ob Internete, biznese i obschestve. Ekaterinburg: U-Faktoriya. [in Russian].
Maklyuen G. M. (2007). Ponimanie Media: Vneshnie rasshireniya cheloveka. Moskva: «Giperboreya», «Kuchkovo pole.» [in Russian].
Kulturna politika v Ukrayini u konteksti svitovih transformatsiynih protsesiv: Materiali mizhnarodnoyi naukovo-praktichnoyi konferentsiyi. (2001). Kiyiv: DAKKKiM [in Ukrainian].
Toffler E. (2004). Tretya volna. Moskva: OOO «Izdatelstvo AST» [in Russian].
Fukuyama F. (2007). Konets istorii i posledniy chelovek. Moskva: AST [in Russian].
Shulgina V.D., Yakovlev O.V. (2014). Sinergetichna paradigma prostoru kulturi: monografiya do 50-richchya naukovo-pedagogichnoyi diyalnosti Valeriyi Shulginoyi. Kiyiv: NAKKKiM [in Ukrainian].
Jones G. ( 2010). Last Shop Standing: Whatever Happened to Record Shops? London: Proper [in English].
Mason M. ( 2008). The Pirate's Dilemma: How youth Culture Is Reinventing Сapitalism. New York: Free Press [in English].
Music and Copyright. Edited by Frith S. & Marshall L. ( 2004). Edinburgh: Edinburgh University Press [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.