Глобалізаційні процеси культури в мистецтві вокалу
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.167017Ключові слова:
вокальне мистецтво, глобалізація, українська традиція, творчі процесиАнотація
Мета роботи. Дослідження пов'язане з вивченням сучасних глобалізаційних процесів, що отримують своє втілення на різних рівнях людського буття. В статті розглядається поняття вокального мистецтва в контексті сучасного культуропростору. Акцентується увага на вокалі як типовій складовій української ментальності, що відображає всі історичні, соціальні та культурні зміни буття. Аналізується значення вокального мистецтва в музично-історичному процесі. Методологія роботи полягає у використанні компаративного, історико-логічного методів, гіпотетико-дедуктивному метод, що дозволяє припустити розгляд вокального мистецтва як глокального явища в глобалізаціних процесах культури. Зазначений методологічний підхід сприяє аналізу та становленню феномена вокального мистецтва в культурному просторі творчих процесів, вичзначити його місце та роль в системі існуючих мистецьких форм. Наукова новизна полягає в позиціюванні вокального мистецтва як глокальної сфери існування та передавання цінностей і норм культури, для визначення рівня культури людства та мистецького простору де втілено особливості функціонування суспільства,що найбільш яскраво отримала вираження в соціальній сфері. Це несе в собі вагомий соціально-психологічний, виховний потенціал. Вперше вокальне мистецтво як творчість та діяльність людства отримує висвітлення в науковій роботі як втілення глокального збереження культури в глобалізаційному процесі. Висновки. Осмислення вокального мистецтва як процес виробництва духовної культури нації формує значення комунікації між минулим, сучасним та майбутнім. Музична рефлексія на процеси глобалізації в галузі вокального мистецтва сьогодні виходить на той рівень, коли зберігаючи іманентно народні зв’язки та сприяючи збереженню українського національного менталітету в загальносвітовому контексті українське мистецтво виходить на якісно новий рівень існування, засновний на домінучій системі цінностних орієнтацій української традиції та їх перевтілення в сучасному контексті епохи.
Посилання
Адорно Т. Вибране: Соціологія музики. М., СПб.: Университетская книга, 1998. 445 с.
Бермес І. Л. Український хоровий рух у контексті соціокультурнихпроцесів XIX – початку XXI століття: дис. ... д-ра мистецтвознавства: 26.00.01; Нац. акад. кер. кадрів культури і мистецтв. К, 2014. 437 с.
Каблова Т. Народна пісня як інтенціальна складова у творчості М. Лисенка/ Каблова Тетяна, Тетеря Віктор // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури: зб. наук. Праць № 37 URL: http://elibrary.kubg.edu.ua/17241/1/T_Kablova_V.Teterya_AP_n37_2016%20(1).PDF
Личковах В. А. Дивосад культури: Вибрані статті з естетики, культурології, філософії мистецтва. / Володимир Личковах. Чернігів: РВК «Деснянська правда», 2006. 160 с.
Лосев А.Ф. Философия. Мифология. Культура. М. : Политиздат, 1991. 525 с.
Муратов М. М. О роли современного искусства в формировании национальной идентичности URL: http://libweb.kpfu.ru/z3950/phil/0754327/091-093.pdf.
Adorno T. (1998) Selected: Sociology of music. SPb.: University's book [in Russian]
Bermes, I. L. (2014). Ukrainian Choral movement in the context of socio-cultural processes of the 19th – the beginning of the 21st century: Doctor’s thesis. Kyiv: National Academy of Managerial staff of Culture and Arts [in Ukrainian].
Kablova T, Teterya V. (2016) Folk song as an intentional component in the work of M. Lysenko. Current problems of history, theory and practice of artistic culture: collection of scientific works № 37. Retrieved from: http://elibrary.kubg.edu.ua/17241/1/T_Kablova_V.Teterya_AP_n37_2016%20(1).PDF [ in Ukrainian]
Lychkovah V. (2006) Divosad culture: Selected articles on aesthetics, culture, philosophy of art. Chernigov: Desnyanska truth [in Ukrainian]
Losev A. (1991) Philosophy. Mythology Culture. Moscow.Politizdat. [in Russian]
Muratov, M. On the role of contemporary art in the formation of national identity. Retrieved from: http://libweb.kpfu.ru/z3950/phil/0754327/091-093.pdf [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.