Глобалізаційні процеси культури в мистецтві вокалу
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.167017Ключові слова:
вокальне мистецтво, глобалізація, українська традиція, творчі процесиАнотація
Мета роботи. Дослідження пов'язане з вивченням сучасних глобалізаційних процесів, що отримують своє втілення на різних рівнях людського буття. В статті розглядається поняття вокального мистецтва в контексті сучасного культуропростору. Акцентується увага на вокалі як типовій складовій української ментальності, що відображає всі історичні, соціальні та культурні зміни буття. Аналізується значення вокального мистецтва в музично-історичному процесі. Методологія роботи полягає у використанні компаративного, історико-логічного методів, гіпотетико-дедуктивному метод, що дозволяє припустити розгляд вокального мистецтва як глокального явища в глобалізаціних процесах культури. Зазначений методологічний підхід сприяє аналізу та становленню феномена вокального мистецтва в культурному просторі творчих процесів, вичзначити його місце та роль в системі існуючих мистецьких форм. Наукова новизна полягає в позиціюванні вокального мистецтва як глокальної сфери існування та передавання цінностей і норм культури, для визначення рівня культури людства та мистецького простору де втілено особливості функціонування суспільства,що найбільш яскраво отримала вираження в соціальній сфері. Це несе в собі вагомий соціально-психологічний, виховний потенціал. Вперше вокальне мистецтво як творчість та діяльність людства отримує висвітлення в науковій роботі як втілення глокального збереження культури в глобалізаційному процесі. Висновки. Осмислення вокального мистецтва як процес виробництва духовної культури нації формує значення комунікації між минулим, сучасним та майбутнім. Музична рефлексія на процеси глобалізації в галузі вокального мистецтва сьогодні виходить на той рівень, коли зберігаючи іманентно народні зв’язки та сприяючи збереженню українського національного менталітету в загальносвітовому контексті українське мистецтво виходить на якісно новий рівень існування, засновний на домінучій системі цінностних орієнтацій української традиції та їх перевтілення в сучасному контексті епохи.
Посилання
Адорно Т. Вибране: Соціологія музики. М., СПб.: Университетская книга, 1998. 445 с.
Бермес І. Л. Український хоровий рух у контексті соціокультурнихпроцесів XIX – початку XXI століття: дис. ... д-ра мистецтвознавства: 26.00.01; Нац. акад. кер. кадрів культури і мистецтв. К, 2014. 437 с.
Каблова Т. Народна пісня як інтенціальна складова у творчості М. Лисенка/ Каблова Тетяна, Тетеря Віктор // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури: зб. наук. Праць № 37 URL: http://elibrary.kubg.edu.ua/17241/1/T_Kablova_V.Teterya_AP_n37_2016%20(1).PDF
Личковах В. А. Дивосад культури: Вибрані статті з естетики, культурології, філософії мистецтва. / Володимир Личковах. Чернігів: РВК «Деснянська правда», 2006. 160 с.
Лосев А.Ф. Философия. Мифология. Культура. М. : Политиздат, 1991. 525 с.
Муратов М. М. О роли современного искусства в формировании национальной идентичности URL: http://libweb.kpfu.ru/z3950/phil/0754327/091-093.pdf.
Adorno T. (1998) Selected: Sociology of music. SPb.: University's book [in Russian]
Bermes, I. L. (2014). Ukrainian Choral movement in the context of socio-cultural processes of the 19th – the beginning of the 21st century: Doctor’s thesis. Kyiv: National Academy of Managerial staff of Culture and Arts [in Ukrainian].
Kablova T, Teterya V. (2016) Folk song as an intentional component in the work of M. Lysenko. Current problems of history, theory and practice of artistic culture: collection of scientific works № 37. Retrieved from: http://elibrary.kubg.edu.ua/17241/1/T_Kablova_V.Teterya_AP_n37_2016%20(1).PDF [ in Ukrainian]
Lychkovah V. (2006) Divosad culture: Selected articles on aesthetics, culture, philosophy of art. Chernigov: Desnyanska truth [in Ukrainian]
Losev A. (1991) Philosophy. Mythology Culture. Moscow.Politizdat. [in Russian]
Muratov, M. On the role of contemporary art in the formation of national identity. Retrieved from: http://libweb.kpfu.ru/z3950/phil/0754327/091-093.pdf [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.