ЖАНРОВО-ТЕМАТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ФІЛЬМІВ «УКРКІНОХРОНІКИ» 2011-2013 РОКІВ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.167187Ключові слова:
документальний фільм, авторське вирішення, жанр, тема фільму, студія «Укркінохроніка»Анотація
Мета дослідження. Дослідження пов'язане з вивченням контенту студії «Укркінохроніка» та виявленням у її фільмах синтезу різних жанрів, що є характерною тенденцією розвитку світового кінематографа початку ХХI століття. Аналізується тематична палітра фільмів періоду 2011-го та початку 2013-го років, досліджуються творчі прийоми, котрі застосовувалися при їхньому створенні. Наукова новизна. Вперше в українському кінознавстві досліджується жанрово-тематичне поле фільмів Української студії хронікально-документальних фільмів, створених на початку ХХI століття. Методологія дослідження. Методом емпіричного аналізу фільмів та творчих лабораторій режисерів-кінодокументалістів досліджується жанровий спектр сучасної української кінодокументалістики. У роботі дотримано принципу хронологічної послідовності в організації фільмових матеріалів. Висновки. У контексті поняття хронотопу документального кіно отримана об'ємна характеристика процесу поєднання жанрів. У результаті аналізу документальних фільмів студії «Укркінохроніка» підтверджено долучення вітчизняних режисерів до актуальних світових тенденцій у питанні трансгенності жанрів. Доведено прояви їх міксованої жанрової палітри у вигляді етно-казки, фільму-портрета, військово-біографічного фільму, фільму-відкриття, драми, мелодрами, комедії, документальної містерії тощо. Досліджено тематичні вектори, що яскраво виражені у воєнно-історичній, культурологічній та мистецькій тематиках, у темі про видатних особистостей та соціально-проблемній темі.
Посилання
Безклубенко С. Д. Українське кіно: начерк історії.– Київ : КНУКіМ, 2001.170 с.: іл.
Брюховецька Л. І. Кіномистецтво: навч. посіб. Київ: Логос, 2011. 391 с.
Ермолаев А. И. Система киножанров: генезис, взаимодействие, подходы к классификации. Современные проблемы науки и образования. 2014. № 3. [Електронний ресурс]. 2014. № 3. Режим доступу : https://scienceeducation.ru/ru/article/view?id=13755.
Зубавіна І. Б. Екранна культура: Засоби моделювання художньої реальності. Київ: Інтертехнологія, 2006. 272 с.
Лядов М. Сценарій: Основи кiнoдраматургiї та техніка сценарію. Київ: Укртехвидав, 1930. 92 с.
Протас М. О. Українська скульптура ХХ століття. Київ: Інтертехнологія, 2006. 278 с: іл.
Ратников Г. В. Жанровая природа фильма. Минск : Навука i тэхніка, 1990. 181 с.
8. Рутковский А. Г. Принципы и методика жанрового анализа фильма : дисс. … канд. искусствоведения : 17.00.03. Москва : ВГИК, 1985. 219 c.
Скуратівський В. Л. Екранні мистецтва у соціокультурних процесах ХХ століття: Генеза. Структура. Функція: У 2-х чч. Ч. II. К. : Іван Федоров, 1997. 240 с.
Шершньова К. С. Особливості розвитку документального кіно України у контексті жанрової специфіки мистецтва. Науковий вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого. 2014. Вип. 15. С. 112-121.
Щербина Ю. Жанрові особливості розважальних програм українського телебачення. Теле- та радіожурналістика. 2015. Вип. 14. С. 253-259.
Bezklubenko, S.D. (2001). Ukrainian Cinema: An Outline of History. Kyiv: KNUKiM, [in Ukrainian].
Briukhovetska, L.І. (2011). Cinema: a Textbook. Kyiv: Lohos [in Ukrainian].
Ermolaev, A.I. (2014) «System Genres of Cinema: Genesis, Interaction, Approaches to Classification», available at: https://scienceeducation.ru/ru/article/view?id=13755 (accessed 19.01.2018).
Zubavina, I.B.(2006). Screen Cultures: Tools for Artistic Reality Modeling. Kyiv: Intertekhnolohiia [in Ukrainian].
Liadov, M. (1930). Scenario: Fundamentals of Contradiction and Script Technique. Kyiv: Ukrtekhvydav [in Ukrainian].
Protas, M.O. (2006). Ukrainian Sculpture of the ХХ Century Intertekhnolohiia, Kyiv [in Ukrainian].
Ratnikov, G.V. (1990). The Genre Nature of the Film. Minsk: Navuka i tэkhnika [in Bielarus].
Rutkovskij, A.G. (1985). Principles and methods of genre analysis of the film. Candidate’s thesis of art history. Moscow: VGIK [in Russia].
Skurativskyi, V.L. (1997). Screen Art in the Socio-Cultural Processes of the ХХ Century: Genesis. Structure. Function. Kyiv: Ivan Fedorov [in Ukrainian].
Shershnova, K.S. (2014). Features of development of documentary cinema of Ukraine in the context of genre specificity of art. Naukovyi visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu teatru, kino i telebachennia imeni I. K. Karpenka-Karoho, 15, 112-121 [in Ukrainian].
Shcherbyna, Yu. (2015). Genre features of entertainment programs of Ukrainian television. Tele- ta radiozhurnalistyka, 14, 253-259 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.