ЖАНРОВО-ТЕМАТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ФІЛЬМІВ «УКРКІНОХРОНІКИ» 2011-2013 РОКІВ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.167187Ключові слова:
документальний фільм, авторське вирішення, жанр, тема фільму, студія «Укркінохроніка»Анотація
Мета дослідження. Дослідження пов'язане з вивченням контенту студії «Укркінохроніка» та виявленням у її фільмах синтезу різних жанрів, що є характерною тенденцією розвитку світового кінематографа початку ХХI століття. Аналізується тематична палітра фільмів періоду 2011-го та початку 2013-го років, досліджуються творчі прийоми, котрі застосовувалися при їхньому створенні. Наукова новизна. Вперше в українському кінознавстві досліджується жанрово-тематичне поле фільмів Української студії хронікально-документальних фільмів, створених на початку ХХI століття. Методологія дослідження. Методом емпіричного аналізу фільмів та творчих лабораторій режисерів-кінодокументалістів досліджується жанровий спектр сучасної української кінодокументалістики. У роботі дотримано принципу хронологічної послідовності в організації фільмових матеріалів. Висновки. У контексті поняття хронотопу документального кіно отримана об'ємна характеристика процесу поєднання жанрів. У результаті аналізу документальних фільмів студії «Укркінохроніка» підтверджено долучення вітчизняних режисерів до актуальних світових тенденцій у питанні трансгенності жанрів. Доведено прояви їх міксованої жанрової палітри у вигляді етно-казки, фільму-портрета, військово-біографічного фільму, фільму-відкриття, драми, мелодрами, комедії, документальної містерії тощо. Досліджено тематичні вектори, що яскраво виражені у воєнно-історичній, культурологічній та мистецькій тематиках, у темі про видатних особистостей та соціально-проблемній темі.
Посилання
Безклубенко С. Д. Українське кіно: начерк історії.– Київ : КНУКіМ, 2001.170 с.: іл.
Брюховецька Л. І. Кіномистецтво: навч. посіб. Київ: Логос, 2011. 391 с.
Ермолаев А. И. Система киножанров: генезис, взаимодействие, подходы к классификации. Современные проблемы науки и образования. 2014. № 3. [Електронний ресурс]. 2014. № 3. Режим доступу : https://scienceeducation.ru/ru/article/view?id=13755.
Зубавіна І. Б. Екранна культура: Засоби моделювання художньої реальності. Київ: Інтертехнологія, 2006. 272 с.
Лядов М. Сценарій: Основи кiнoдраматургiї та техніка сценарію. Київ: Укртехвидав, 1930. 92 с.
Протас М. О. Українська скульптура ХХ століття. Київ: Інтертехнологія, 2006. 278 с: іл.
Ратников Г. В. Жанровая природа фильма. Минск : Навука i тэхніка, 1990. 181 с.
8. Рутковский А. Г. Принципы и методика жанрового анализа фильма : дисс. … канд. искусствоведения : 17.00.03. Москва : ВГИК, 1985. 219 c.
Скуратівський В. Л. Екранні мистецтва у соціокультурних процесах ХХ століття: Генеза. Структура. Функція: У 2-х чч. Ч. II. К. : Іван Федоров, 1997. 240 с.
Шершньова К. С. Особливості розвитку документального кіно України у контексті жанрової специфіки мистецтва. Науковий вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого. 2014. Вип. 15. С. 112-121.
Щербина Ю. Жанрові особливості розважальних програм українського телебачення. Теле- та радіожурналістика. 2015. Вип. 14. С. 253-259.
Bezklubenko, S.D. (2001). Ukrainian Cinema: An Outline of History. Kyiv: KNUKiM, [in Ukrainian].
Briukhovetska, L.І. (2011). Cinema: a Textbook. Kyiv: Lohos [in Ukrainian].
Ermolaev, A.I. (2014) «System Genres of Cinema: Genesis, Interaction, Approaches to Classification», available at: https://scienceeducation.ru/ru/article/view?id=13755 (accessed 19.01.2018).
Zubavina, I.B.(2006). Screen Cultures: Tools for Artistic Reality Modeling. Kyiv: Intertekhnolohiia [in Ukrainian].
Liadov, M. (1930). Scenario: Fundamentals of Contradiction and Script Technique. Kyiv: Ukrtekhvydav [in Ukrainian].
Protas, M.O. (2006). Ukrainian Sculpture of the ХХ Century Intertekhnolohiia, Kyiv [in Ukrainian].
Ratnikov, G.V. (1990). The Genre Nature of the Film. Minsk: Navuka i tэkhnika [in Bielarus].
Rutkovskij, A.G. (1985). Principles and methods of genre analysis of the film. Candidate’s thesis of art history. Moscow: VGIK [in Russia].
Skurativskyi, V.L. (1997). Screen Art in the Socio-Cultural Processes of the ХХ Century: Genesis. Structure. Function. Kyiv: Ivan Fedorov [in Ukrainian].
Shershnova, K.S. (2014). Features of development of documentary cinema of Ukraine in the context of genre specificity of art. Naukovyi visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu teatru, kino i telebachennia imeni I. K. Karpenka-Karoho, 15, 112-121 [in Ukrainian].
Shcherbyna, Yu. (2015). Genre features of entertainment programs of Ukrainian television. Tele- ta radiozhurnalistyka, 14, 253-259 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.